Cei doi navigatori români aflați pe o navă „blocată” într-un port din Libia vor veni acasă în cel mai scurt timp!
Cei doi navigatori români aflați pe o navă „blocată” într-un port din Libia vor veni acasă în cel mai scurt timp!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCei doi navigatori români, aflați pe Nivin, nava „blocată” într-un port din Libia sunt bine, sănătoși și bine dispuși, după cum se poate observa dintr-o filmare care a fost transmisă reprezentanților agenției de crewing din Constanța, Marina Crewing. În prezent se așteaptă decizia autorităților cu privire la cei 90 de imigranți aflați pe navă, dar cei doi ofițeri români urmează să revină acasă în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, la bordul navei a venit ambasadorul României în Liban, care a vorbit cu marinarii și a văzut că nu sunt probleme.
Familiile a doi navigatori români – doi tineri ofițer 3, unul la punte, iar celălalt la sala motoare – s-au alarmat după ce au aflat că cei doi, împreună cu echipajul navei Nivin, pavilion Panama, sunt într-un port din Libia și nu pot pleca până nu se decide ce se întâmplă cu 90 de imigranți, pe care echipajul îi salvase cu câteva zile înainte. În vreme ce familiile și Sindicatul Liber al Navigatorilor au cerut Ministerului Afacerilor de Externe să facă toate demersurile pentru aducerea acasă a celor doi navigatori, reprezentanții agenției de crewing cu care au plecat cei doi în voiaj, Marina Crewing, au țint în permanență legătura cu marinarii și echipajul. De la aceștia au primit un filmuleț în care se poate vedea că atât cei doi români, Ștefan și Alex, ofițeri 3 la punte și sala motoare, sunt sănătoși și bine dispuși și nu sunt motive de îngrijorare. „E un echipaj bun, o navă bună”, spune Ștefan, unul dintre marinari, pe filmulețul trimis acasă.
De asemenea, la bordul navei a venit ambasadorul României în Liban, care a vorbit cu navigatorii și a aflat că nu sunt motive de îngrijorare. Cu toate acestea, în urma discuțiilor cu familiile, conducerea echipajului a dat asigurări că cei doi români se vor întoarce acasă în cel mai scurt timp posibil. „Totul este bine, nu știu de unde această inflamare, dacă ar fi fost ceva în neregulă, aș fi fost primul care ar fi transmis acest lucru. Cei doi sunt bine, vor veni acasă amândoi”, a transmis reprezentantul echipajului.
În urmă cu șase zile, nava Nivin, pavilion Panama, se afla în marș către portul Misurata din Libia, venind din Italia. „Nava a primit un apel/o solicitare de la centrul de căutare și salvare din Italia, să se apropie de o ambarcațiune, probabi suspectă, din zona lor de navigație. Era o ambarcațiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranți. Aceștia au urcat pe nava Nivin, care se îndrepta către Libia. Când și-au dat seama că sunt în Libia, nu în Italia, imigranții au început să devină agresivi”, au arătat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.
„În port la Misurata, se pare că autoritățile nu au lăsat imigranții să coboare de pe navă. Acum situația este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord și cu încă 90 de persoane salvate de pe mare, dar neacceptate pentru a fi preluate în Libia”, au mai descris situația sindicaliștii.
Din echipaj fac parte și doi navigatori români, plecați în voiaj prin firma Marina Crewing din Constanța. „Cei doi sunt blocați practic la bord. Familiile, dar și noi cu toții suntem îngrijorați de soarta celor doi ofițeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libia. Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este și agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns, practic fără voia lor, într-o situație aproape fără ieșire”, au mai precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor. Cei doi ofițeri români nu sunt membri ai sindicatului.
„Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenția asupra pericolelor în care pot fi implicați navigatorii români, trimiși la muncă de unele agenții de crewing autorizate de ANR, pe nave care nu respectă anumite criterii privind condițiile de muncă și viață, care nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naționale sau ITF). SLN oferă informații gratuite și sfaturi profesionale tuturor navigatorilor în privința condițiilor de muncă de la navele unde urmează să fie angajați, în speranța că astfel de situații să fie evitate.
Organizațiile internaționale trebuie să acționeze pentru rezolvarea problemelor care apar atunci când navele sunt direcționate și obligate de centrele de căutare și salvare maritimă să salveze vieți pe mare, aceste operațiuni ducând însă la punerea echipajelor în pericol, prin faptul că cei salvați nu sunt acceptați să fie debarcați în porturile de escală a navelor”, au mai precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.
F.B.
Citește și: Navigatorii vor condiții mai bune pe nave: este nevoie de MEDIC, INTERNET și mai puțină birocrație!
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News