REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.6° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.6° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Cei doi navigatori români aflați pe o navă „blocată” într-un port din Libia vor veni acasă în cel mai scurt timp!

Cei doi navigatori români aflați pe o navă „blocată” într-un port din Libia vor veni acasă în cel mai scurt timp!

Replica API 14 noiembrie 2018 | 23:16 859

Cei doi navigatori români, aflați pe Nivin, nava „blocată” într-un port din Libia sunt bine, sănătoși și bine dispuși, după cum se poate observa dintr-o filmare care a fost transmisă reprezentanților agenției de crewing din Constanța, Marina Crewing. În prezent se așteaptă decizia autorităților cu privire la cei 90 de imigranți aflați pe navă, dar cei doi ofițeri români urmează să revină acasă în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, la bordul navei a venit ambasadorul României în Liban, care a vorbit cu marinarii și a văzut că nu sunt probleme.

Familiile a doi navigatori români – doi tineri ofițer 3, unul la punte, iar celălalt la sala motoare – s-au alarmat după ce au aflat că cei doi, împreună cu echipajul navei Nivin, pavilion Panama, sunt într-un port din Libia și nu pot pleca până nu se decide ce se întâmplă cu 90 de imigranți, pe care echipajul îi salvase cu câteva zile înainte. În vreme ce familiile și Sindicatul Liber al Navigatorilor au cerut Ministerului Afacerilor de Externe să facă toate demersurile pentru aducerea acasă a celor doi navigatori, reprezentanții agenției de crewing cu care au plecat cei doi în voiaj, Marina Crewing, au țint în permanență legătura cu marinarii și echipajul. De la aceștia au primit un filmuleț în care se poate vedea că atât cei doi români, Ștefan și Alex, ofițeri 3 la punte și sala motoare, sunt sănătoși și bine dispuși și nu sunt motive de îngrijorare. „E un echipaj bun, o navă bună”, spune Ștefan, unul dintre marinari, pe filmulețul trimis acasă.

De asemenea, la bordul navei a venit ambasadorul României în Liban, care a vorbit cu navigatorii și a aflat că nu sunt motive de îngrijorare. Cu toate acestea, în urma discuțiilor cu familiile, conducerea echipajului a dat asigurări că cei doi români se vor întoarce acasă în cel mai scurt timp posibil. „Totul este bine, nu știu de unde această inflamare, dacă ar fi fost ceva în neregulă, aș fi fost primul care ar fi transmis acest lucru. Cei doi sunt bine, vor veni acasă amândoi”, a transmis reprezentantul echipajului.

În urmă cu șase zile, nava Nivin, pavilion Panama, se afla în marș către portul Misurata din Libia, venind din Italia. „Nava a primit un apel/o solicitare de la centrul de căutare și salvare din Italia, să se apropie de o ambarcațiune, probabi suspectă, din zona lor de navigație. Era o ambarcațiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranți. Aceștia au urcat pe nava Nivin, care se îndrepta către Libia. Când și-au dat seama că sunt în Libia, nu în Italia, imigranții au început să devină agresivi”, au arătat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.

„În port la Misurata, se pare că autoritățile nu au lăsat imigranții să coboare de pe navă. Acum situația este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord și cu încă 90 de persoane salvate de pe mare, dar neacceptate pentru a fi preluate în Libia”, au mai descris situația sindicaliștii.

Din echipaj fac parte și doi navigatori români, plecați în voiaj prin firma Marina Crewing din Constanța. „Cei doi sunt blocați practic la bord. Familiile, dar și noi cu toții suntem îngrijorați de soarta celor doi ofițeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libia. Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este și agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns, practic fără voia lor, într-o situație aproape fără ieșire”, au mai precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor. Cei doi ofițeri români nu sunt membri ai sindicatului.

„Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenția asupra pericolelor în care pot fi implicați navigatorii români, trimiși la muncă de unele agenții de crewing autorizate de ANR, pe nave care nu respectă anumite criterii privind condițiile de muncă și viață, care nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naționale sau ITF). SLN oferă informații gratuite și sfaturi profesionale tuturor navigatorilor în privința condițiilor de muncă de la navele unde urmează să fie angajați, în speranța că astfel de situații să fie evitate.

Organizațiile internaționale trebuie să acționeze pentru rezolvarea problemelor care apar atunci când navele sunt direcționate și obligate de centrele de căutare și salvare maritimă să salveze vieți pe mare, aceste operațiuni ducând însă la punerea echipajelor în pericol, prin faptul că cei salvați nu sunt acceptați să fie debarcați în porturile de escală a navelor”, au mai precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.

F.B.

Citește și: Navigatorii vor condiții mai bune pe nave: este nevoie de MEDIC, INTERNET și mai puțină birocrație!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Februarie 2013.Debarcare la sfarsit de contract,6 romani de pe nava pav.Italia cu restante salariale.Caz simplu nerezolvat de atotputernicul SLN.Sau ,rezolvat dar banii s-au oprit in alta parte.Nava SIDER TINO.
0
0
DRAGII MEI COLEGI NEMEMBRII DE SINDICAT CARE POSTATI NUMAI AIURELI ...SA VA AJUTE DUMNEZEU SA NUPATITI CEVA PE PERIOADA VOIAJULUI SI ARMATORUL SA VA DEA FLIT TOTAL ...SA VEDETI CUM VETI MERGE LA SLN CU COADA INTRE PICIOARE ...ASA CUM AU MAI FACUT SI ALTI NAVIGATORI CARE S-AU CREZUT ZMEII ZMEILOR ...IN REST NUMAI DE BINE !
1
0
Lup de mare si Onaca. Ce legatura are articolul de mai sus cu epitetele fara acoperire ale voastre? Nimic. Aceleasi injurii in spatele anonimatului, de parca ar mai puta fi cineva inselat. Eu sunt unul care a trecut printr-un accident teribil. Compania imi dadea 7000 de dolari. Am mers la sindicat si in urma actiunii lor si a avocatilor lor, dupa doi ani, am obtinut suma de 150000 usd. Eu nu pot dacat sa le multumesc pentru un ajutor concret, fara spagi date fara comisioane. Citesc si ma crucesc de minciunile turnate despre sindicat si oamenii de acolo. Asa sa va ajute Dumnezeu.
2
0
morti, noi aducem benzina dieselul , toate marfurile din containere etc etc... Economia se invare datorita noua
3
0
Mihalcioiu&Comp. borfasi de succes pe spatele fraierilor cotizanti...
4
2
Doru, Dan, Marian: mai raspanditi baieti, mai raspanditi... SLN si Mihalcioiu v-au ajutat? Macar o cafea v-au servit, o bere, un mic ceva? Ca cu altceva, n-au ce. Sunt niste papagali care-si fac reclama si traiesc pe spinarea fraierilor....
3
2
Va rog sa verificati veridicitatea informatiilor inainte de a publica un articol.Filmuletul si imaginile sunt mai vechi.Aceasta firma de crewing si comandantul navei urmaresc musamalizarea incidentelor.
5
0
Video-ul este vechi de cel putin doua saptamani. Iar asta o spunem din surse mai mult ca sigure. Nu este video din zilele astea
3
0
Pot doar spune din surse sigure ca acea filmare este veche de doua saptamani.. verificati sursele si apoi postati
3
0
Categoria asta sociala aduce anual miliarde in tara , statul castiga doar din tva-ul pe care il platesc peste 20.000 euro anual . Tu , care te bagi ca ata-n cur nu platesti mai mult de 2000 pe an .
8
2
de cand a devenit categoria asta sociala un subiect de presa?platesc taxe? vin si se arunca in arogante pe aici. Stiau bine ce ii asteapta cand au ales aceasta meserie. Marea lor problema ca n au vrut sa isi plateasca beletul de avion. ai dreq chitrosi.
2
10
De fapt problema celor doi marinari este cine le plateste biletul de avion. Nu cred ca atunci cand viata iti este in pericol stai sa te rogi pe la diverse institutii sa iti plateasca biletul deavion.
4
0
Eu am avut doua probleme la care am solicitat ajutorul sindicatului si pe care l-am primit. Dar nu cu sln-ul de aici, ci cu itf-ul din Anglia. Probleme rezolvate din fata calculatorului, de acasa. NU am fost membru ITF NICIODATA. Aici daca nu ai cotizatia la zi nu te ajuta nimeni. Trebuie sa fuga nevasta-ta repede cu lovelele si dupa aceea se implica si domnul comandant de vase mici, oale cratiti si ibrici, care nu mai naviga de mult si se multumeste cu putinii bani pe care ii ia aici in tara..Apropo, pentru marinarii de aici, din port, cand faceti ceva? Sau nu sunt membrii ITF? Rusine!!
7
2
Se stie de SLN, de ITF. Au demonstrat ca sunt implicati in toate cazurile cu navigatori la nevoie si le si rezolva. Adevarat, intotdeauna pentru membrii lor asa cum e si normal. Istoria a arata deja rezultatele, enorme realizari. Prezentul il vedem cu sln-ul implicat, singurul la o asa anvergura. Sunt deja aproape 30 de ani de existenta si nu usoara. Bravo dle mihalcioiu si echipei.
2
6
De cand lumea si pamantu , orice grup format cu legaturi politice , indiferent ca se numeste sindicatul marinarilor , psd , pnl , unicef , fifa , uefa , biserica , isis e condus de oameni cu interese personale . Asa e omu facut la baza lui sa fie lacom !
5
4
Sunteti niste carcotasi invidiosi pe succesul dar si pe implicarea celor de la sln si itf. Cazul acesta este inca un caz real . Poate ca nu ar strica domnilor de la sindicat sa publicati si rezolvarile cazurilor ca sa se vada clar cine se implica si rezolva problemele marinarilor. Eu stiu ce faceti, am primit ajutor extraordinar din partea dvs si raman un sindicalist de buna credinta. Succes
1
10
Ce sa mai spunem. Viata de navigator este grea si ei sunt inconstienti de riscurile generate de anumite nave si zone de navigatie. Bravo sindicatului ca se implica mereu si ia atitudine impotriva unor astfel de situatii. Daca nu stia nimeni nimic de aceasta situatie nu era bine deloc. Libia este o tara in razboi si trebuie avut grija. Restul sunt comentarii rautacioase de la invidiosi care nu au nicio treaba cu marinaria. Nu le luati in seama.
3
8
Acest sindicat este o gasca de trantori care se aleg intre ei , culmea pe aceleasi functii , mai nou fiind angajat si odrasla sefului... Traiesc bine din cotizatii, pregatindu-se sa dea niste pachete de Craciun , actiune la care cheama toata presa... Hai sictir !
13
2
Situatia e naspa. Dar nu mai spuneti ca se implica Sindicatul ca nu e adevarat. Sta la birou si da un mail doua. Cu asta se implica, atata. Daca iese bine isi aroga merite, daca nu a facut tot ce se poate. Bascalie pe bani multi
9
4

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218