CONCLUZIA după DEZASTRUL din Piaţa Ovidiu: 'Constanţa nu duce un târg privat'. OARE?
CONCLUZIA după DEZASTRUL din Piaţa Ovidiu: 'Constanţa nu duce un târg privat'. OARE?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestBăiatul lui tata, director în port, paralel cu organizarea
Băiatul lui tata, director în port, paralel cu organizarea
Târgul de Crăciun pus la cale în Piața Ovidiu, după modelul altora consecrate în ţară, precum la Cluj, Braşov, Sibiu, a eşuat lamentabil. Constanţa bifează astfel o premieră nemaiîntâlnită până acum: primul târg de Crăciun care se închide... înainte de Crăciun! Însă, încă dinainte de inaugurare se putea vorbi despre un eveniment organizat de o mână de diletanţi, care transmiteau presei cu o săptămână înainte de aşa-zisa inaugurare planurile târgului, cu tot cu pachetele (taxele) pe care sperau că le vor aduna de la clienţi (agenţii economici care urmau să fie prezenţi, pentru a vinde în Piaţa Ovidiu mâncare, dulciuri ori artizanat).
Dincolo de această stângăcie, organizatorii au delegat diverse cunoştinţe, pentru a face apel către presă, pentru „promovare gratuită”, sub pretextul „abia ajung banii amplasare şi utilităţi, iar primăria nu ajută”. Primăria Constanţa nici nu avea de ce să ajute, în contextul în care era vorba despre un târg organizat de o firmă privată care a depus solicitări în vederea obţinerii autorizaţiilor de închiriere a domeniului public, respectiv funcţionare. Şi a şi obţinut aceste autorizaţii, cu alte cuvinte, Primăria Constanţa a acordat sprijinul necesar derulării acestui târg.
În schimb, reprezentanţii primăriei au fost neglijenţi din cale-afară: nu oricine vine să ceară o autorizaţie trebuie să o şi primească. Primăria trebuia să verifice firma care se angaja să organizeze târgul, pentru a se asigura că într-adevăr are experienţa să aducă o sumă de comercianţi ori de artişti. Probabil însă că a contat doar numele. Şi, pentru a fi mai direcţi: Christmas Market By The Sea a fost “opera” SC Tiberiu Consult SRL, cu fondator și asociat unic - Tiberiu Tănase. În afară de faptul că Tiberiu Tănase este fiul directorului general adjunct Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Marian Tănase. DETALII despre directorul CN APMC găsiţi AICI!
Firma lui Tiberiu Tănase are zero barat experienţă în domeniul organizării unor târguri de o asemenea complexitate, dar, chiar şi aşa… Primăria Constanţa a riscat. Şi a pierdut! Pe lângă detaliile expuse mai sus, deschiderea târgului nu a avut loc chiar la data anunţată, dar asta din cauza vremii; de asemenea, în perimetrul din zona statuii Ovidiu nu a existat sincronizare între deschiderea târgului şi amenajarea zonei cu iluminat festiv. Trecem şi peste aceste aspecte, şi ajungem la momentul în care constănţenii au ajuns la târg – reacţiile le puteţi citi AICI!
Totul a culminat ieri, când organizatorul a anunţat că strange “jucăriile” şi trage obloanele! “Joi, 13 decembrie 2018 -Christmas Market By The Sea- deschis în data de 1 decembrie 2018 în Piața Ovidiu din Constanța, își va închide porțile (mai devreme cu 15 zile decât era prevăzut). Noi -By The Sea Events- cerem scuze partenerilor, celor ce au fost implicați în acest proiect, celor ce ne-au acordat toată încrederea și tuturor constănțenilor, pentru nerealizarea lucrurilor ce s-au dorit a fi realizate și nu s-au putut realiza din motive independente de voința noasră, și pentru această închidere prematură a evenimentului nostru. Dorim să menționăm că Evenimentul Christmas Market By The Sea nu a fost un eveniment marca Primăria Constanța, ci unul privat, în care, Primăriei Constanța i-a fost cerut doar sprijinul. Acest eveniment a fost realizat din dorința organizatorilor de a aduce orașul Constanța în rândul marilor orașe ale României și a funcționat cu toate autorizațiile la zi”, au transmis organizatorii.
Referitor la această situaţie jenantă, primarul Constanţei, Decebal Făgădău a recunoscut că nu a analizat cu foarte multă atenţie firma care a solicitat autorizaţia pentru târg, la fel cum nu a studiat în amănunt nici utilajele care urmau să fie amplasate în Piaţa Ovidiu – cum a fost acel carusel absolut dizgraţios. Dar, a atras atenţia Făgădău: târgul era organizat de o societate privată! “Primăria Constanţa organizează Tărâmul Magic în Ţara Piticilor, care a devenit deja tradiţie”, a spus Făgădău. Edilul a mai comentat că “firmele private care organizează astfel de târguri plătesc pentru domeniul public ocupat – aşa se întâmplă şi la Cluj, Braşov, Sibiu”. La Constanţa, organizatorul a plătit 950 de lei pe zi, pentru 200 de metri pătraţi, conform HCL prin care au fost stabilite tarifele percepute de municipalitate în astfel de cazuri: 5 lei mp/zi pentru comercianţii cu alimentaţie publică şi 3,5 lei mp/zi – fără alimentaţie publică. Având în vedere cele întâmplate, Făgădău a concluzionat: „Constanţa nu duce un târg privat”.
A.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News