Constanţa: traversare prin loc nepermis, culpă comună, ŞOFER CONDAMNAT şi PUS la PLATĂ!
Constanţa: traversare prin loc nepermis, culpă comună, ŞOFER CONDAMNAT şi PUS la PLATĂ!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCe părere aveţi?
Ce părere aveţi?
Un ofiţer maritim a fost implicat într-un accident rutier în timp ce se afla la volanul unui autoturism. Acesta a efectuat manevra de mers înapoi, accidentând o persoană care se angajase în traversarea carosabilului prin loc nepermis. După ce a fost trimis în judecată, magistrații au decis că este vorba de culpă comună, iar șoferul a fost condamnat la un an cu suspendare, pus să muncească în folosul comunității, pus la plata cheltuielilor de spitalizare și la plata cheltuielilor judiciare.
Un bărbat în vârstă de 56 de ani, din Constanța, de meserie ofițer maritim, a avut ghinionul să efectueze o manevră de mers înapoi cu autoturismul său marca Opel, lovind astfel o femeie care se angajase în traversarea carosabilului prin loc nepermis. Victima a suferit vătămări corporale ce au necesitat pentru vindecare un număr de 70 zile îngrijiri medicale, din certificatul de medicină legală rezultând că victima va rămâne cu deficit funcțional la nivelul cotului stâng, ceea ce reprezintă infirmitate fizică.
Pe 22 martie 2017 a fost trimis în judecată pentru vătămare corporală din culpă, iar pietonul accidentat s-a constituit parte civilă. Din concluziile raportului de expertiză tehnică judiciară auto efectuat în cauză s-a stabilit că R.E a condus autoturismul marca Opel Astra și a oprit în dreptul imobilului 88A, (de pe strada Poporului), a parcat pe partea dreaptă, pe banda de parcare, dar a constatat că este în dreptul intrării într-un imobil, așa că a decis să meargă cu spatele 0,5 m pentru a căuta un alt loc de parcare, ”fără să se asigure că o poate face fără să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.
În acest timp, S.C. se angajase în traversarea străzii Poporului dinspre imobilul cu nr.88A spre magazinul de peste drum, prin loc care nu este special amenajat, marcat și semnalizat, fără o prealabilă asigurare. S. C. a fost găsită în partea stângă spate a autoturismului, căzută pe carosabil și a suferit vătămări corporale la cotul stâng, astfel că a rămas cu deficit funcțional ceea ce reprezintă o infirmitate fizică. La partea din spate a autoturismului nu s-au găsit urme de avarie sau de frecare-ștergere care să provină de la contactul cu victima”, potrivit rolii.ro. Viteza autoturismului ar fi fost de 6,73 km/h, potrivit expertului.
Pietonul care a traversat prin loc NEPERMIS, daune morale de 6.000 de euro! Șoferul a plătit și cheltuielile judiciare
Pe 24.11.2017 a fost condamnat la un an de închisoare cu suspendare. În plus, magistrații au decis ca, pe durata termenului de supraveghere, inculpatul să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii la una din următoarele unităţi: Direcţia de Gospodărire Comunală din cadrul Primăriei Constanţa sau Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sf.Apostol Andrei" Constanţa, pe o perioadă de 60 zile, afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă. Interesant este și faptul că persoana vătămată a primit și daune morale.
”Obligă SC Societate de Asigurare Reasigurare City Insurance la plata către partea civilă a sumei de 6000 (şase mii) euro cu titlu de daune morale. Admite acţiunea civilă formulată de partea civilă Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sfântul Apostol Andrei în contradictoriu cu inculpatul şi partea responsabilă civilmente SC Societate de Asigurare Reasigurare City Insurance.
Obligă partea responsabilă civilmente SC Societate de Asigurare Reasigurare City Insurance la plata către partea civilă a sumei 2887,05 lei şi a dobânzii legale aferente, ce va fi calculată de la 17.06.2014 şi până la achitarea integrală, cu titlu de daune materiale”, potrivit minutei judecătorești. Decizia a rămas definitvă pe 7.02.2018. Mai mult decât atât, inculpatul din dosar a fost obligat la plata cheltuielilor judiciare, în valoare de 2.000 de lei.
Cum s-a ajuns la asemenea decizie!
Potrivit discuțiilor din cadrul ședințelor de judecată, redate pe rolii.ro, s-a stabilit că: ”Starea de pericol a fost generată de conducătorul auto R. E. în momentul în care a început să meargă cu spatele și de victima S. C., în momentul în care s-a angajat în traversarea străzii Poporului prin loc care nu este special amenajat, marcat și semnalizat.
Inculpatul a încălcat prev. art. 54, al. 1, din OUG nr. 195/2002-rep. deoarece a executat o manevră de schimbare a direcției de mers cu spatele fără să se asigure că o poate face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic. Victima, în calitate de pieton a încălcat prev. art. 72, al. 2 și 3 din OUG nr.195/2002-rep., pentru că a traversat drumul public prin loc care nu este special amenajat, marcat și semnalizat corespunzător, fără să se asigure că o poate face fără pericol pentru ea și pentru ceilalți participanți la trafic.
Accidentul putea fi evitat prin frânare de către inculpat deoarece timpul necesar pentru oprirea autoturismului a fost mai mic decât cel de care a dispus pentru a realiza acest lucru și dacă acesta se asigura că poate executa manevra de mers cu spatele fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.
Accidentul putea fi evitat și de victima dacă, în calitate de pieton, se asigura la angajarea în traversarea drumului public prin loc care nu este special amenajat,marcat și semnalizat, că o poate face fără pericol pentru ea și pentru ceilalți participanți la trafic. Raportul de expertiză tehnică auto a fost comunicat părților care nu au formulat obiecțiuni”.
Și chiar dacă a fost culpă comună, iar R.E. nu are antecedente penale, totuși a primit un an cu suspendare și a fost pus și la plată. ” La stabilirea pedepsei instanța va avea în vedere că inculpatul a recunoscut săvârșirea faptei, accidentul s-a produs din culpă comună, precum și faptul că persoana vătămată a rămas cu o infirmitate. Din analiza cazierului rutier reiese că inculpatul este la prima abatere de la normele de circulație pe drumurile publice.
De asemenea, instanța va avea în vedere faptul că numărul accidentelor rutiere, ce au urmări grave - deces sau vătămare corporală-este în continuă creștere în ultimii ani, astfel cum reiese din statistica oficială întocmită de Poliția Română. Față de toate acestea, instanța îl va condamna pe inculpatul R.E. la pedeapsa de 1 an închisoare cu suspendare”.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News