CONSTĂNȚENII, SUPĂRAȚI CĂ ȘCOLILE DE ȘOFERI ÎNCURCĂ TRAFICUL! INSTRUCTORI 'FĂCUŢI LA APELUL BOCANCULUI'!
CONSTĂNȚENII, SUPĂRAȚI CĂ ȘCOLILE DE ȘOFERI ÎNCURCĂ TRAFICUL! INSTRUCTORI 'FĂCUŢI LA APELUL BOCANCULUI'!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCe spune șeful de la Permise
Ce spune șeful de la Permise
Șoferii care circulă des pe bulevardul Mamaia susțin că întâmpină dificultăți din pricina autovehiculelor din cadrul școlilor de șoferi, care, efectiv, îngreunează circulația. Precizăm că la nivelul județului Constanța sunt 48 de școli de șoferi, iar șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV) Constanţa, Liviu Vîrșă, a precizat că, într-un fel, le dă dreptate întrucât există instructori auto care preferă să-i inducă pe cursanți în eroare, învățându-i că dacă rulează cu viteză foarte mică vor conduce mai bine. Ceea ce este greşit!
”Este un haos să circuli pe bulevardul Mamaia, dar și în restul orașului. Să nu mai vorbesc de străduțele din Piața Chiliei. Sunt foarte multe mașini de școli de șoferi și problema este că rulează cu viteză foarte mică. Oare oricine vrea, gata, își ia o mașină la mâna a doua și își deschide școală de șoferi? Chiar nu se poate face ceva în sensul acesta?”, au fost de părere mai mulți locuitori de la malul mării. Pe de o parte, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV) Constanţa, Liviu Vîrșă, a declarat că îi înțelege, dar, pe de alta, susține că și aceștia trebuie să învețe, fiind vorba de o etapă în viața unui om. ”La nivelul județului Constanța sunt 48 de școli de șoferi. Nu sunt nici mai multe, nici mai puține ca în anii trecuți. În ceea ce privește faptul că mașinile școlilor de soferi îngreunează traficul rutier, cred că este necesar ca și conducătorii auto cu experiență să dea dovadă de înțelegere, pentru că și viitorii șoferi trebuie să învețe să conducă pe drumul public. Dar, pe de altă parte, e un factor negativ pentru dezvoltarea aptitudinilor unui elev faptul că la școală se merge foarte încet pe toată perioada școlarizării. E normal să meargă în primele ședințe în acest mod, până se obișnuiește, dar dacă merge cu aceeași viteză mică până să vină la examen, înseamnă că acel elev nu este pregătit să fie posesor de permis. Acesta este punctul nostru de vedere. Încercăm să fim echilibrați. Astfel, repet: au și acești oameni dreptate. O fi mașină de școală, dar chiar atât de încet să ruleze pe bulevardul Mamaia? Unde, totuși, este o zonă intens circulată. Teoretic, un instructor serios ar trebui să-l învețe gradual pe elev. La început să-l ducă undeva la marginea orașului, unde nu este traficul aglomerat, după care, înainte de examen, să înceapă să se miște prin oraș, dar într-un ritm apropriat de normal”, a declarat, pentru ”Replica”, comisarul șef Liviu Vîrșă.
Cursanţi induşi în eroare de instructori!
Liviu Vîrşă a precizat și faptul că mulți cursanți ai școlilor de șoferi sunt induși în eroare în acest mod, în sensul că instructorii îi sfătuiesc să ruleze foarte încet, iar atunci șansele să greșească sunt foarte mici. Iar când ajung la examen și trebuie să ruleze cu o viteză normală, greșesc, dar pun totul pe seama emoțiilor.”Conform legislației în vigoare, traseele folosite atât la proba practică, dar și la pregătire, sunt stabilite de Poliția Rutieră. La nivelul județului Constanța s-au stabilit din 2015. Sunt cunoscute, le-am transmis către școlile de șoferi. Le-am comunicat în repetate rânduri reprezentanților școlilor de șoferi să nu mai facă pregătire pe traseele care nu sunt stabilite de Poliția Rutieră. În mare măsură, pe cele pe care dăm noi examen pentru că tot legislația prevede că, de regulă, traseele folosite la proba practică a examinării pentru obținerea permisului de conducere trebuie să fie altele decât cele folosite la pregătire. Ca să scoatem șoferi de calitate, pregătiți. De aici au și apărut discuțiile, mai ales cu oamenii care locuiesc în Piața Chiliei, că toată ziua sunt mașini de școală care fac parcări laterale pe lângă mașinile lor, uneori chiar le și ating. În timpul examenelor ni s-a întâmplat să ne întâlnim cu mașini de școală care îi încurcau pe candidați. Avem intenția să colaborăm, în continuare, cu Poliția Rutieră pentru respectarea traseelor”, a mai spus Liviu Vîrșă.
Cine autorizează școlile de șoferi și ce condiții trebuie să îndeplinească
Menționăm că autorizarea școlile de conducători auto se face de către Autoritatea Rutieră Română (ARR), fiind sub umbrela Ministerului Transporturilor. Astfel, școlile trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii referitoare la onorabilitate; baza materială și competenţa profesională. Mai exact, persoana care conduce si organizează activitatea şcolii de conducători auto, reprezentând şcoala în relaţia cu autorităţile nu a fost condamnată pentru infracţiuni care o fac incompatibila cu aceasta activitate, nu a fost declarată inaptă de către Autoritatea Rutiera Româna - A.R.R.; o persoana fizica este declarata inaptă pentru a conduce activitatea daca a îndeplinit această funcţie la o şcoala de conducători auto căreia i-a fost anulată autorizaţia, din vina acesteia. Totodată, solicitantul trebuie să facă dovada că deţine cu drept de proprietate sau cu contract de leasing un număr minim de 2 vehicule pentru categoria B, cu excepţia şcolilor de conducători auto.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News