Cum au ”dispărut” AUTOBUZELE MAZ aflate sub SECHESTRU ANAF, de sub nasul lui FĂGĂDĂU
Cum au ”dispărut” AUTOBUZELE MAZ aflate sub SECHESTRU ANAF, de sub nasul lui FĂGĂDĂU
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDin anul 2017, conducerea fostei RATC, actualmente CT BUS, este asigurată de Bogdan Niță, director general, și Mariana Soceanu, director economic, numiți în funcție de Consiliul Local Municipal Constanța, la propunerea fostului primar Decebal Făgădău, la scurt timp după ce acesta a preluat mandatul de primar al municipiului Constanța. Cei doi au făcut echipă cu directorul tehnic Bari Gevat iar împreună ar fi trebuit să aibă grijă de bunul mers al societății de transport călători care era plină de datorii și cu flota de autobuze MAZ aflată sub sechestru ANAF.
Bogdan Niță și Decebal Făgădău
În 2016, RATC era îngropată în datorii, având de plătit către ANAF sume impresionante la bugetul de stat. Decebal Făgădău, după ce a câștigat alegerile, a dus o campanie de mediatizare cu privire la situația critică în care se afla Regia de Transport Călători, spunând că e imperios necesar să se redreseze situația, să schimbe flota de autobuze cu una nouă și performantă, dar și managamentul care a adus regia în situația în care se afla.
Bogdan Niță, directorul general, și Mariana Soceanu, directorul economic
În 2017, l-a numit în funcția de director general pe Bogdan Niță, care l-a înlocuit pe Ovidiu Tănase, acesta din urmă fiind numit după demiterea lui Dumitru Coiciu, undeva prin anul 2013. Tot în anul 2017, Regia ajunsese datoare la ANAF cu nu mai puțin de 27.923.828 lei, bani pe care RATC nu avea cum să-i plătească fără o eșalonare. Astfel, RATC a ajuns la o înțelegere cu ANAF cu privire la recuperarea debitului, așa că s-a decis eșalonarea plăților pentru o perioadă de 55 de luni, cu rata aproximativă lunară de 500.000 lei. Odată cu această înțelegere, autoritățile statului au pus și sechestru asupra tuturor bunurilor aparținând fostei regii, inclusiv a flotei de autobuze MAZ, pe care le-a adus cu mare fast fostul primar Radu Mazăre.
Ca o paranteză, pe 4 august 2020, noua societatea care a luat locul fostului RATC, CT BUS S.A., a achitat integral obligația fiscală către A.N.A.F.
Autobuzele MAZ, care au fost aflate sub sechestru, nu au fost întreținute, pierzându-și din valoare
Dar ce s-a întâmplat cu autobuzele MAZ pe care ANAF a pus sechestru. Astăzi, nu mai există. De fapt, ele există, dar sunt doar niște epave. De ce a ajuns flota de autobuze MAZ, aflate sub sechestru, niște epave, când puteau fi foarte bine închiriate sau valorificate? Pentru că cei din conducerea fostei RATC, în prezent CT BUS, nu au vrut, nu au ”putut” sau au avut alte interese, creând astfel un prejudiciu uriaș municipiului Constanța.
flota autobuzelor MAZ
Sunt întrebări la care ar trebui să găsească răspunsuri, dar și soluții, pe lângă Primăria și Consiliul Local Constanța, și alte autorități ale statului.
Aceste aspecte i-au fost aduse la cunoștință fostului primar Decebal Făgădău, de către angajați. Ce credeți că a făcut? Nimic. Cum ar fi putut să facă ceva, în contextul în care toată conducerea CT BUS era PSD-izată sau cel puțin până în ziua alegerilor de anul trecut.
Și, pentru că trăim în România, imediat după ce Decebal Făgădău a pierdut, băieții au început să se orienteze rapid, făcând cărare la ușa partidului câștigător și a noii administrații.
Andreea POPA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News