Cum explică patronul cherhanalei din Vadu că a scos la vânzare marfă care trebuia incinerată!
Cum explică patronul cherhanalei din Vadu că a scos la vânzare marfă care trebuia incinerată!
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestInspectorii OPC au descins joi, 1 decembrie, la cherhanaua Moessia din Vadu, care funcționează pe societatea HRC Fish Invest, după ce o familie, care a luat masa aici, a consumat preparate expirate. Un membru al familiei a ajuns la spital cu șoc anafilactic, la 30 de minute după ce a consumat ton expirat de șase luni. În urmă controlului s-a constatat că peste o tonă de alimente erau expirate și neconforme, inspectorii dispunând închiderea restaurantului. Administratorul societății, chef Denis Gabriel Stamatescu, care este și asociatul majoritar al firmei, a declarat, pentru Replica, că ”se întâmplă așa ceva în orice cârciumă” și că-și asumă consecințele.
Șeful ANPC, Horia Constantinescu, a precizat, referitor la dezastrul de la cherhanaua din Vadu, că ”în afară de o tonă și aproape 100 de kg de pește în afara datei de durabilitate minime de consum, nu s-a găsit alt pește proaspăt deci oricine ar fi ajuns astăzi să servească masa, cu siguranță nu ar fi avut altceva de mâncat decât pește expirat”. Am luat și noi legătura cu unul din patronii restaurantului pentru un punct de vedere. Denis Gabriel Stamatescu nu a negat acuzațiile aduse și spune că-și asumă consecințele
Iată ce a declarat, pentru Replica, Denis Gabriel Stamatescu, patronul cherhanalei Moessia:
”A fost o greșeală de procedură, o problemă cu congelatorul de produse expirate, s-au încurcat pachetele în timpul mutării dintr-un frigider în altul. Erau produse care trebuia să ajungă la incinerare”, a explicat Denis Gabriel Stamatescu, pentru Replica.
”...am cumpărat marfă multă în vară”
Întrebat ce căutau produse expirate din septembrie în bucătăria restaurantului, acesta a răspuns: ”După o vară în care ne-am pregătit pentru un sezon de care nu am avut parte...am cumpărat foarte multă marfă și a rămas”, precizând, totodată, că ”în orice cârciumă se întâmplă să ai produse expirate”.
Curățenia generală se face...în decembrie
Așa o fi, nu știm, dar o tonă?! ”Nu era o tonă, nici măcar nu s-a cântărit marfa”, a răspuns Stamatescu. Acesta a mai precizat că, de obicei, curățenia generală se face în decembrie, întrucât ”suntem la distanță mare față de incinerator”. Să înțelegem că în bucătăria restaurantului de la Vadu se face curățenie o singură dată pe an?! Atunci, e și mai gravă situația și ne întrebăm cum a scăpat până acum de controale!
În concluzie, Stamatescu a precizat că se declară principalul vinovat pentru această situație și își asumă consecințele. ”Sunt principalul responsabil pentru această situație, în calitate de administrator. Ar fi trebui să verific. Să nu se înțeleagă că facem așa ceva mereu. În patru ani, nu am avut nicio plângere. Îmi pare rău de ce s-a întâmplat, este un eveniment nefericit”, a conchis administratorul.
Precizăm că societatea a primit o amendă în valoare de 15.000 lei şi s-a dispus măsura de oprire temporară a activității până la remedierea deficienţelor constatate. S-a sigilat camera de congelare cu cele 1.038 de produse neconforme.
OPC va sesiza organele de cercetare penale, întrucât contravenția este o pedeapsă mult prea mică pentru o neglijență atât de mare.
CITEȘTE ȘI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News