Cum te jecmănesc brokerii de asigurări, cu zâmbetul pe buze, în Constanța?!
Cum te jecmănesc brokerii de asigurări, cu zâmbetul pe buze, în Constanța?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn plin scandal legat de prețul asigurărilor și după falimentul Euroins, brokerii de asigurări se opun plafonării comisionului de distribuție la 8% din prețul RCA și cer autorităților ca acest comision să fie înghețat la nivelul stipulat în contractele de distribuție semnate cu firmele de asigurări la data de 28 februarie 2023. Astfel, prețul asigurărilor a explodat, și se pare că există brokeri care au profitat de un moment de neatenție pentru a-și rotunji veniturile înainte de falimentul Euroins. Un constănțean a pățit-o pe pielea sa, după ce și-a achiziționat o mașină prin leasing la OTP, fiind obligat să își facă și o asigurare Casco la un preț colosal, fiind nevoit să plătească asigurarea timp de 5 ani de zile.
Odată cu prăbușirea Euroins, prețurile la asigurări au explodat, însă există și brokeri care au știut cum să-și facă viața mai ușoară și înainte de tulburarea apelor pe piața asigurărilor auto din România. Un constănțean a încheiat un contract cu OTP Leasing, achiziționând un autoturism Volvo, din 2018, la prețul de 32.900 de euro, fiind obligat să încheie un contract pentru asigurarea Casco cu cei de la Marsh Broker. Totul bine și frumos până după semnarea contractului, atunci când constănțeanul a observat că în cei 5 ani de contract valoarea mașinii achiziționate scade, dar polița Casco rămâne la aceeași valoare ca în momentul semnării contractului.
„Am o poliță la OPT Leasing. În momentul în care am prezentat toate documentele, în oferta pe care am primit-o nu scria foarte clar cum o să fie făcută polița CASCO. Noi am optat pentru Groupama, pentru că este o firmă serioasă, am Groupama la altă mașină leasing, când am avut o daună s-au mișcat foarte bine. Cei de la leasing au un protocol semnat cu Marsh Broker, eu nu pot să vin cu o altă poliță, trebuie doar la ei să-mi fac polița. Am bifat acolo că sunt de acord, neștiind ce fel sunt cei de la Marsh Broker. Când mi-au dat polița am realizat că bagă furca în noi. Valoarea mașinii scade în cei 5 ani de leasing, numai că prima de asigurare nu scade, în mod normal ea trebuie să scadă din moment ce valoarea mașinii scade. Prima de asigurare rămâne aceeași, 1.716 euro pe an. Eu am dat polița asta la un broker, un prieten, să se uite peste ea și mi-a zis că ăștia mi-au băgat o primă de asigurare cel puțin dublă față de cum se practică normal. Nu e vorba de Groupama, de asigurator, este vorba de broker, de intermediar. Acest broker Marsh Broker. M-am adresat lor, am dat e-mail, am vorbit cu mai multe persoane, mi-au zis că nu se poate face nimic, că eu am bifat că așa vreau... Eu am bifat că așa vreau, dar acolo nu erau trecute sume, sau dacă erau trecute sume, nu erau detaliate să mi se spună cum scade, cum crește. El a trecut o primă de asigurare, pe care eu atunci am înțeles-o, aia era prima de asigurare, dar când am studiat polița CASCO am văzut că, de fapt, oamenii ăștia bagă furca în noi fără milă, este cel puțin dublă prima de asigurare.” a declarat pentru Replica, constănțeanul păgubit.
„Mi-au trimis o ofertă pentru o poliță Casco cu franciză, care este o bălărie”
După ce a fost semnat contractul și a observat cât este prețul asigurării CASCO, a urmat un schimb lung de e-mailuri și de apeluri, însă fără nici o schimbare, constănțeanul păgubit declarând: „Am sunat la leasing, mi-au zis că nu e treaba lor, că ei au protocol cu Marsh Broker, trebuie să mă înțeleg cu ei. Am început discuțiile cu Marsh Broker, e-mailuri peste e-mailuri, nu s-a rezolvat nimic. Formal, mi-au trimis o ofertă pentru o poliță Casco cu franciză, care este o bălărie. Dacă lovesc mașina ¾ din pagubă o plătesc eu, și tot eu trebuia să plătesc 100 de euro pe lună, nu era o mare diferență. Am tot trimis mailuri, am tot vorbit la telefon cu ei, nu s-a rezolvat nimic. Ei mi-au făcut facturile pentru polițe, nu am vrut să le plătesc, pentru că dacă le plăteam era acceptare, însă acum am trecut peste etapa asta, polița mi-a fost refacturată de firma de leasing, trebuie să o plătesc, altfel intru în incidență de plată. Am făcut sesizare și la Polița Economică, și pe site-ul ASF, dar nu am mari așteptări. Am un prieten care are o mașină hibrid, un Audi A6, nou-nouță și are polița cât a mea. Mașina lui a costat 70.000 și a mea este 30 .000 . El are o poliță ca a mea, o mașină la jumătate de preț. Eu am un Volvo din 2018, nu e o mașină de lux.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News