De 8 luni de zile, 9 navigatori părăsiți de armator în Portul Constanța. Iată cum au supraviețuit
De 8 luni de zile, 9 navigatori părăsiți de armator în Portul Constanța. Iată cum au supraviețuit
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCaz revoltător în Portul Constanța. 9 cetățeni străini au fost abandonați de către armator după ce nava s-a umplut de datorii și nu au mai fost bani să le plătească. De asemenea, echipajul a fost complet uitat în România, fără să aibă salariile plătite, fără să li se asigure hrană și alte necesități. Acum, Sindicatul Navigatorilor au sărit cu celelalte autorități pentru a-i ajuta cu hrană, agentul le oferă curent electric, iar după ce instanța se va pronunța și va vinde nava, cei 9 vor pleca acasă, cu salariile primite.
O navă abandonată cu cetățeni străini trece de la o zi la alta cu greu, cu dor de casă și cu amar în gură. Asta pentru că armatorii i-a abandonat când s-au îngropat în datorii. „Este vorba de o navă care a fost abandonată în ianuarie. Între timp, armatorii au abandonat nava. Navigatorii au terminat hrana, combustibilul și răbdarea. Din mai, ne-am adresat instanței și am început să le ducem noi mâncare, curent le-a dat agentul, am pus nava în parcul rece. Pe 2 august am avut înfățișare în instanță.
Așteptăm motivarea curții și să începem procedurile pentru vânzarea navei. Ei au afișat acel banner pentru că avem grijă de ei. Sunt 9 persoane la bord – 8 ucrainieni și un rus. Au de primit salarii în valoare de aproape 130.000 de dolari. Sperăm să terminăm cât mai repede. Cel mai probabil nava se va vinde la preț de fier vechi și își vor recupera salariile și să vedem cum îi trimitem cât mai repede acasă. Sunt de un an și ceva acolo. Încercăm să le rezolvăm cât putem de repede”, a precizat Adrian Mihălcioiu, liderul sindical.
Nava se află în condiție deplorabilă și va fi vândută, cel mai probabil, la preț de fier vechi pentru a acoperi o parte din datorii și a plăti personalul. „Este o navă sub standard, care a fost vândută de la un armator la altul, niciunul nu avea documente. Armatorul principal, cel mai probabil, nu-l interesează nava, că el și-o fi luat banii. Ceilalți care au cumpărat nava, au încărcat-o cu datorii și nu îi interesează să plătească datoriile că nava e mai puțin costisitoare. Mai bine au lăsat-o în pace...”
Și nu sunt singurele probleme cu care se confruntă navigatorii - și români au fost abandonați prin străinătate sau nu și-au primit banii. Tot anul acesta, o altă navaa fost abandonată la Galați de către armator, cu 4 persoane la bord. ”Am mai avut o navă. În Galați, de 7 luni stau alții în aceeași situație. A abandonat nava cu patru persoane, fără curent, mâncare. Am vorbit cu cei de acolo din zonă și au făcut o chetă personală și le-a dat oamenilor mâncare.
Între timp, săptămâna trecută s-a reuși repatrierea celor 4 și a rămas nava singură, până declară instanța ce se va face cu ea. Au mai fost probleme pe nave. Am mai avut un român care a fost abandonat și va veni acsasă fără bani, că nava nu are asigurare, nimic. El nu și-a luat niciun fel de asigurare, nu s-a interesat de nava. Din decembrie nu a luat niciun ban. Sunt multe evenimente de genul. Mai sunt români pe nave, unde sunt neplătiți. Încercăm să le rezolvăm problemele”, a precizat Adrian Mihălcioiu.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News