REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.5° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

DOSARUL în care PORTUL este ACUZAT de EXCES de PUTERE s-a mutat la CURTEA de APEL!

DOSARUL în care PORTUL este ACUZAT de EXCES de PUTERE s-a mutat la CURTEA de APEL!

Replica API 18 iunie 2021 | 00:30 2242

După ce magistrații Tribunalului Constanța, la finele anului 2020, au admis, în parte, cererea Intermodal Transports SRL și au anulat, în parte, Adresa 51234/23.12.2019 şi Regulamentele privind eliberarea licențelor şi/sau permiselor de lucru necesare desfășurării de activități în porturile Constanţa Mangalia şi Tomis, iată că, pe 16.06.2021, a fost depus recurs. În cauză urmează să se stabilească termenul de judecată, la Curtea de Apel Constanța.

Cele două regulamente privind eliberarea licențelor şi/sau permiselor de lucru necesare desfășurării de activități în porturile Constanţa Mangalia şi Tomis, ce au fost anulare de magistrați, fuseseră aprobate prin Deciziile Directorului C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța nr. 356/04.10.2018 şi 246/17.11.2016.

În susținerea demersului judiciar Intermodal Transports SRL a precizat că actul administrativ normativ a cărui anulare a solicitat-o a intrat în sfera circuitului civil, producând efecte juridice și schimbă in mod nepermis regimul juridic al societății transformând-o din operator economic autorizat, furnizor de servicii portuare, utilizator al infrastructurii portuare, în operator de zonă liberă, care, în cadrul activității profesionale, desfășoară activități de depozitare, prelucrare, transport marfă. ”C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. își arogă drepturi de reglementare peste limita delegată de autoritatea legislativa încălcând principiul constituțional al ierarhiei actelor normative, făcând aplicarea directă a dispozițiilor constituționale, solicită a se constata ca C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. a acționat cu exces de putere, încălcând dreptul de proprietate și libertatea economică a reclamantului”, se arată în documentele depuse la instanță.

În fapt, mai arată reclamanta din cauza de față, adică Intermodal Transports SRL, la data de 29 iunie 2017, în cauza ce formează obiectul dosarului nr. 1869/118/ 2017, prin sentința nr. 1161/CA a Tribunalului Constanța, instanța, recunoscând dreptul de a desfășura activitatea de pilotaj în portul maritim Constanța a dispus obligarea CN APM să încheie contractul pentru desfășurarea activității de pilotaj maritim în portul Constanța, în termen de 5 zile de la rămânerea definitivă a hotărârii. La data de 23.04.2018, Sentința nr. 1161/CA a Tribunalului Constanța a devenit definitivă prin Decizia nr. 538/CA/2018 a Curții de Apel Constanța.

”Încălcând principii fundamentale ale Statului de drept, CN APM, cu exces de putere, nu permite desfășurarea activității de pilotaj nave maritime în portul maritim Constanța reclamantei Intermodal Transports SRL, invocând că reclamanta nu îndeplinește condițiile de obținere a Licenței de lucru în zona liberă Constanța, reglementate prin Regulamentul atacat în prezenta cauza. Prin reglementarea legală a excesului de putere se deschide calea controlului de constituționalitate a unui act administrativ din perspectiva verificării respectării drepturilor fundamentale”, se mai arată în documentele depuse în instanță.

Citește și: Un fost DECAN de la OVIDIUS se LUPTĂ pentru Serviciul de PILOTAJ din Portul Constanța!

Astfel, după analizarea tuturor înscrisurilor, magistrații Tribunalului Constanța, la finele anului 2020, au anulat, în parte, Adresa 51234/23.12.2019 şi Regulamentele privind eliberarea licențelor şi/sau permiselor de lucru necesare desfășurării de activități în porturile Constanţa Mangalia şi Tomis aprobate prin Deciziile Directorului C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța nr. 356/04.10.2018 şi 246/17.11.2016, respectiv în ceea ce privește dispoziţiile referitoare la condiționarea eliberării licenţei/permisului de lucru pentru activitatea de pilotaj maritim de reanalizarea condițiilor/criteriilor avute în vedere la autorizarea acestei activități.

Cum decizia nu a fost definitivă, pe 16 iunie a fost înregistrat apelul, la Curtea de Apel Constanța.

Intermodal Transports SRL îl are ca administrator pe Mihai Miron Vasilescu, iar ca asociați pe Kafali Sorina (50%) și Vasilescu Mihai Miron (50%). Domeniul de activitate este: activități de servicii anexe transporturilor pe apă.

Vasilescu Mihai Miron mai este administrator și la Pilotaj Pilot Service. Totodată, Vasilescu este și asociat aici, alături de Pană Ioana.

Iată încrengătura firmelor ce dețin monopolul pe pilotaj, aici:

Citește și: Scandal între trei firme de pilotaj din Portul Constanţa: s-a lăsat cu acuzaţii concurenţă neloială

Liliana IONIȚĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pai ce lacheu ligarau e sef la juridic in port astia pierd toate dosalele
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272