Făgădău, URMĂRIT PENAL alături de Mazăre - explicaţia oficială privind prezenţa fostului primar la DNA
Făgădău, URMĂRIT PENAL alături de Mazăre - explicaţia oficială privind prezenţa fostului primar la DNA
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOficial, de la DNA!
Oficial, de la DNA!
Biroul de Informare și Relații Publice a comunicat ieri următoarele: procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale în trei dosare distincte și începerea urmăririi penale într-un al patrulea dosar față de mai multe persoane (inculpați și suspecți) din cadrul Primăriei Constanța, după cum urmează:
Decebal Făgădău, la data faptei viceprimar al municipiului Constanța,
Nicoleta Constantin, la data faptei șefă a Serviciului autorizații în construcții din cadrul Primăriei Municipiului Constanța,
Fulvia Antonela Dinescu, la data faptei director executiv adjunct al Direcției Administrației Publice Locale din cadrul Primăriei Municipiului Constanța,
toți trei pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul, faptă asimilată infracțiunilor de corupție
și față de
Luiza Elena Tănase, la data faptei arhitect-șef al primăriei municipiului Constanța,
Radu Ştefan Mazăre, la data faptei primar al municipiului Constanța,
ambii pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul, infracțiune asimilată infracțiunilor de corupție.
Starea de fapt reținută de procurorii anticorupție în această cauză a fost mediatizată prin comunicatul nr. 1126/VIII/3 din 04 decembrie 2017 și se referea la construirea, cu nerespectarea dispozițiilor legale, în zona centrală a stațiunii Mamaia, a unui imobil în regim P+5E-6E cu destinație cazare și alimentație publică. Imobilul a fost ridicat în baza unei autorizații de construire, emise în anul 2009 de primăria municipiului Constanța.
2. Radu Ştefan Mazăre, la data faptei primar al municipiului Constanța, pentru săvârșirea a două infracțiuni de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul.
În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În luna mai 2007, inculpatul Mazăre Radu Ștefan, în calitate de primar al municipiului Constanța, cu încălcarea prevederilor legale, a inițiat un proiect de hotărâre în vederea vânzării prin negociere directă și nu prin licitație publică, către o societate comercială, a unei suprafețe de 4.000 mp teren, amplasată în intravilanul mun. Constanța, zona Lacului Siutghiol.
Ulterior, inculpatul a perfectat contractul de vânzare-cumpărare a acestui teren, deși prețul de 110.000 euro fără TVA (25,25 euro/mp) era vădit mai mic decât cel real (300.305 euro fără TVA).
În luna noiembrie 2012, procedând în aceeași manieră, inculpatul a permis realizarea unui schimb de terenuri cu o societate comercială în condiții vădit păgubitoare pentru patrimoniul municipiului Constanța.
Tranzacția a fost una inutilă și a reprezentat o formă disimulată de înstrăinare directă (nu prin licitație publică) și la prețuri mult mai mici decât cele reale a unor terenuri ce prezentau interes pentru firma respectivă.
Tranzacția a fost încheiată în forma propusă de inculpat în anul 2018, iar prin această tranzacție societatea comercială a cedat suprafața de 542 mp, evaluată la suma de 15.718 euro, și a primit la schimb 412 mp, evaluați la 76.396 euro.
3. Radu Ştefan Mazăre, la data faptei primar al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul, în formă continuată.
În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În perioada 2007-2009, inculpatul Mazăre Radu Ștefan, în calitate de primar al municipiului Constanța, cu încălcarea prevederilor legale, a înstrăinat, la prețuri subevaluate (aproximativ 700.000 euro), opt terenuri în suprafață totală de aproximativ 6.000 m.p. din domeniul privat al municipiului Constanța, situate toate în stațiunea Mamaia.
În realitate, prețul acestor terenuri se ridica la aproximativ 2.200.000 euro.
4. Într-o cauză separată, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale față de un număr de 29 de funcționari din cadrul primăriei municipiului Constanța, pentru săvârșirea unor infracțiuni de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut un folos necuvenit pentru sine sau pentru altul (sub forma autoratului și a complicității).
Din ordonanța întocmită de procurori au rezultat aspecte ce conturează suspiciunea rezonabilă potrivit căreia:
În perioada octombrie 2008 - februarie 2012, funcționarii respectivi, cu încălcarea legii, au înstrăinat către mai multe persoane fizice și juridice, un număr de 32 de terenuri (în total 14.922 mp) la prețuri vădit mai mici decât cele reale.
Inculpaților și suspecților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 și 307 Cod de procedură penală.
Facem precizarea că începerea urmăririi penale și punerea în mișcare a acțiunii penale sunt etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Despre ce este vorba în dosarul în care apare şi Făgădău
Din ordonanța întocmită de procurori au rezultat aspecte ce conturează suspiciunea rezonabilă potrivit căreia: „pe plaja din staţiunea Mamaia, județul Constanța, în zona centrală a stațiunii, a fost construit, cu nerespectarea dispoziţiilor legale, un imobil în regim P+5E-6E cu destinație cazare și alimentație publică. Imobilul a fost ridicat în baza unei autorizații de construire emise în anul 2009 de primăria municipiului Constanţa“, se arăta în comunicatul din 2017, transmis presei.
„În același an, primarul municipiului Constanța și societatea constructoare au fost acționați în judecată de o societate comercială care deținea o construcție în imediata vecinătate a noului imobil, cerând anularea autorizaţiei de construire. În motivare, societatea reclamantă susținea, printre altele, că autorizația a fost emisă cu încălcarea dispoziţiilor legale privitoare la respectarea drepturilor de servitute de vedere şi servitute privind distanţa dintre construcţii, reclamantei fiindu-i vătămat dreptul de proprietate“, conform DNA.
Societatea constructoare ar fi SC RHC City Crown SRL, cu sediul în municipiul Constanţa, Staţiunea Mamaia, zona Riviera. Asta în timp ce societatea comercială care deținea o construcție în imediata vecinătate a noului imobil şi care a cerut anularea autorizaţiei de construire este Perla Majestic SA.
Pe data de 2 iunie 2016, Tribunalul Constanţa a admis cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta PERLA MAJESTIC S.A. în contradictoriu cu pârâta S.C. RHC CITY CROWN S.R.L. şi pârâtul PRIMARUL MUNICIPIULUI CONSTANŢA. Pe cale de consecinţă, instanţa a dispus anularea autorizaţiei de construire nr. 1510/2013 emisă de Primăria Municipiului Constanţa. Decizia a fost atacată la Curtea de Apel Constanţa, instanţă care a luat act că reclamanta Perla Majestic SA renunţă la dreptul pretins şi, în consecinţă, a respins acţiunea ca nefondată.
RHC City Crown SRL a fost înfiinţată în anul 2004 şi are sediul social în staţiunea Mamaia, zona Riviera. Printre asociaţii societăţii se numără persoanele juridice Petroserv SA (cu sediul social în Port Constanţa, Dana 34, reprezentată de Cornelius Pavel), Petrogrup SRL (cu sediul social în Port Constanţa, Dana 34, reprezentată de Tănase Sergiu Goga) şi RIG Service SA (cu sediul social pe strada Marc Aureliu, Constanţa, reprezentată de Florin Cârstocea). Administratorul societăţii Rhc City Crown SRL este Florin Cârstocea.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News