REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
16.2° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

FIERBE Șantierul Naval Mangalia: se mai semnează SAU NU contractul cu olandezii de la DAMEN?

FIERBE Șantierul Naval Mangalia: se mai semnează SAU NU contractul cu olandezii de la DAMEN?

Replica API 11 mai 2018 | 01:24 836

EXCLUSIV!

EXCLUSIV!

Agitație mare a fost pe Șantierul Naval Mangalia – 2 Mai, în ultimele zile. Zvonurile au fost că până la finele săptămânii contractul dintre Damen și șantier urmează a fi semnat, chiar dacă nu fost încă finalizate toate negocierile, dar nici termenul limită nu a fost depășit. S-a făcut curățenie generală în șantier, pentru așteptarea conducerii Damen, cum CEO-ul companiei se afla la Galați, la inaugurarea unei nave. Însă, în cursul zilei de joi, angajații au fost anunțați că nu se mai semnează contractul. Adevărul este undeva la mijloc. Potrivit unor surse apropiate șantierului, reprezentanții Damen România ar fi lansat zvonul venirii la Mangalia a olandezilor. Însă, Ministerul Economiei liniștește apele agitate, anunțânt că în cel mult 1-2 săptămâni, procedura va fi finalizată.

În cursul zilei de 9 mai, angajații de pe șantier aveau la cunoștință faptul că pe 10 mai va fi semnat contractul cu reprezentanții Damen. Pe data de 10 mai, au fost anunțați că nu va mai avea loc semnarea contractului, dar nici ceremonia programată pentru vineri, 11 mai. Acele momente au produs agitație în rândul angajaților, acționarilor, cât și a ministerului, asta pentru că până acolo au ajuns zvonurile.

Atât conducerea sindicaliștilor, cât și reprezentanți din conducerea șantierului au negat existența unui termen pe data de 10 mai pentru semnarea contractelor, uimiți fiind de zvonurile lansate, însă acestea nu au fost nefondate. A fost un exces de zel, dat fiind faptul că la Galați are loc inaugurarea unei nave proaspăt construite de către olandezi, în prezența conducerii companiei. Astfel, surse din cadrul șantierului au precizat că cei de la Damen România ar fi fost în spatele „marilor pregătiri” pentru ceremonie. Cert este că semnarea contractelor se va face în cel mai scurt timp, după cum au punctat surse oficiale.

Pe acest motiv, contactați de jurnaliștii „Replica de Constanța”, reprezentanții ministerului în cauză a făcut precizări clare cu privire la soarta șantierului. Intenția acestora este ca finalizarea procedurii să fie cât mai rapidă. „Intenția ministrului Economiei este ca întreaga procedură să se finalizeze în maximum 1-2 săptămâni. Ministrul își dorește, de asemenea, o rezolvare cât mai rapidă a acestei situații”, au transmis pentru cotidianul „Replica de Constanța” reprezentanții Ministerului Economiei.

Noutatea constă în faptul că atât contractul de cesionare a acțiunilor, cât și cel de asociere mixtă, vor fi semnate în același timp! Oficiali guvernamentali au explicat pentru cotidianul „Replica de Constanța” că în momentul de față s-a intrat în etapa a doua de negociere care prevăd și negocierile de contract de asociere mixtă, astfel încât când acestea se vor finaliza, se vor semna atât cesionarea acțiunilor de la Damen către Șantierul Naval Mangalia – 2 Mai, cât și contractul de asociere mixtă.

Partea bună este că până la finalul lunii în curs, când expiră termenul promis, înțelegerea va fi negru pe alb, astfel încât lucrurile să aibă un parcurs optimist pentru angajații de pe șantierul de pe sudul litoralului.

Negocierile dintre reprezentanții Șantierului Naval Mangalia și olandezii de la Damen s-au încheiat cu succes în seara de miercuri, 21 martie, la Ministerul Economiei. Statul român devine astfel acționar majoritar cu 51%, pe când Damen o să dețină 49%.

Datoriile se transformă în acțiuni

Totodată, „creanţa DSME faţă de DMHI, în valoare estimată de aproximativ 830 de milioane de dolari SUA (așa după cum urmează să fie certificată la finalizarea raportului de audit solicitat de Damen) este cesionată către Damen în contravaloarea sumei de 10.000 de dolari SUA”. Ulterior, „Damen se obligă să cesioneze SN 2 Mai SA un procent de 51% din valoarea creanţei (reprezentând aproximativ 423 de milioane de dolari SUA) în schimbul sumei de 5.100 de dolari SUA”, mai arată ministerul.

Foarte interesant - datoriile de 830 de milioane de dolari se vor converti, de fapt, în acțiuni: ”fiecare din părți va proceda la conversia în acțiuni a creanței sale. Majorarea de capital la societatea mixtă se va face prin achiziționarea a câte o acțiune de fiecare din părți la valoarea nominal, urmând ca diferența până la valoarea creanțelor să fie considerate primă de capital”.

”Măsurile vor fi luate cu respectarea normelor naționale și europene în material concurenței și a ajutorului de stat. Consiliul Concurenței va fi notificat în legătură cu intenția SN 2 Mai de a prelua controlul Societății mixte. În acest sens SN 2 Mai a analizat posibilitatea achiziționării unei părți din creanța pe care Damen o va prelua de la DSME și are capacitatea și deține sursele necesare efectuării operațiunii. De asemenea, conversia în acțiuni a creanței achiziționate de la Damen se va face în condiții similar cu cele în care se va face conversia de către celălalt acționar, Damen”, se explică în document.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca s-a transat deja cu franczii de la SNC-ta, constructia celor 4 fregate, Damen nu va inghiti DMHI !
1
0
Cred ca cineva urmareste sa se foloseasca de sindicat si de angajati si sa forteze semnarea contractului.Probabil sunt multe lucruri nestiute , s au intamplat multe lucruri rele in acest santier.Am vazut un comentariu al liderului de sindicayt, calm si cu tact, n a cazut in capcana intinsa sa incinte.S a asteptat atata timp se mai poate astepta putin.
1
0
Nu stiu eu care crezi tu ca este "ideia", dar nici "Independenta" lui Ceasca nu a fost construita la Mangalia, care nu are docurile SNCului. Altfel, tu poti visa orice construibil la Mangalia. Doar ca docurile Mangaliei sunt cele care sunt. Si nu poti obliga pe nimeni sa faca mai mari. Olandezii il cumpara taman ca se incadreaza in zona lor de tonaj. Nu ca sa ii faca drydock pt LCCuri. Idioti
3
2
acolo exista un interes ascuns major, voi nu credeti asta?
10
0
la 7:12 dimineata : CATEVA VAPORASE la Sectorul constructii noi. Adica "firimituri" , "mizilicuri"... Acum pricepi ideia ???
9
2
pai "in afara de reparatii si constructii noi", ce altceva ar trebui sa faca un santier naval, in viziunea ta? Navete spatiale? Navete de bere? Agricultura? Hai, nu fi timid, expune-ne viziunea ta mareata! Poate nu am fost constienti de potentialul santierelor navale in industria gastronomica si e pacat sa tii taina asta departe de urechile noastre.
9
10
Actiunile trebuie cesionate Ministerului Economiei nu Santierului naval , asta daca Damen le- a cumparat de la coreeni, ca altfel nu are ce sa cesioneze.Cu statul roman ei trebuie sa semneze contractul de asociere si implicit cel de cesionare pentru a se ajunge la intelegerea de 49 danezii si 51 partea romana.Celelalte aspecte legate de contracte de productie sau reparatii, de organigrama si personal se fac in parteneriat si nu uitati ca majoritar e statul roman.Asa ca de la vorba la fapta e cale lunga .
15
1
Cineva din conducerea santierului , a sindicatului i-a intrebat concret pe suckerii astia de olandezi ,ce vor sa faca cu santierul ?? In afara de reparatii si cateva vaporase la constructii noi ?!! Sa nu plangeti mai tarziu !!
13
4

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218