GRUPAREA VAMEŞILOR a dat lovitura: Vinurile din Spania vândute cu etichetă de Murfatlar îi umplu de bani
GRUPAREA VAMEŞILOR a dat lovitura: Vinurile din Spania vândute cu etichetă de Murfatlar îi umplu de bani
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDe râsul lumii: o legendă transformată în batjocură
De râsul lumii: o legendă transformată în batjocură
Iulian Teşeleanu, Teodor Pilcă
Dacă tot a ajuns legenda Murfatlar să fie reprezintată de toate poşircile aduse din Spania, măcar să se facă bani frumoşi din asta. Aşa au gândit probabil şi afaceriştii din celebra „grupare a vameşilor”, a căror firmă distribuie cunoscutul vin dobrogean „Eticheta Neagră”. Lipsă de respect în primul rând pentru ei, din moment ce au propria podgorie, produc vinuri şi activează în mijlocul ţinuturilor care dădea odinioară unul din cele mai bune şi apreciate vinuri din România. Poşirca din Spania e mult mai ieftină, iar asta înseamnă profituri mai facile, astfel încât românii mai pot savura un vin de Murfatlar doar dacă mai au vreo sticlă pusă la păstrare, pentru că, în prezent, în ţara vinurilor mai găseşti doar lichide dubioase din Spania.
„Eticheta Neagră”, vinul adus din Spania şi vândut românilor ca fiind unul de-al nostru, este o marcă deţinută de Ovidius Mercado SRL Constanţa. Firmă veche, înfiinţată în 1991, are ca domeniu de activitate fabricarea vinurilor din struguri şi a raportat pentru anul 2016 o cifră de afaceri de 20.314.465 lei şi un profit net de 518.810 lei, cu 35 de angajaţi, dar şi datorii totale de 9.457.006 lei. Firma are mai multe puncte de lucru, în Tulcea (Sarichioi şi Babadag) şi Constanţa, şi se prezintă ca producător de vinuri sub marca Crama Verde. Nu ştim ce produc, de fapt şi unde e vinul lor, cert este că „Eticheta Neagră” e adus din Spania, deşi România a avut în 2017 una din cele mai bune recolte de struguri din lume, devenind unul din liderii europeni în vinificaţie. Pe hârtie şi spre satisfacţia altora, pentru că noi trebuie să ne mulţumim cu poşirci din Spania. De altfel, din moment ce un brand legendar precum Murfatlar îşi permite să vândă „Lacrima lui Ovidiu”, cel mai important vin al lor, sub forma lichid colorat adus din Spania, nu cred că mai puteam avea pretenţii de normalitate şi de la alţii, mai mici.
click pe imagine!
Cine sunt patronii Ovidiu Mercado
Ovidius Mercado SRL este deţinută de Ion Dumitru, cu 25%, Stone Group SRL cu 45% şi Florin Dan Prisăcaru, cu 30%, nume extrem de cunoscute în business-ul constănţean. Stone Group SRL are sediul în Portul Constanţa Sud- Agigea, se ocupă de închirierea imobilelor şi este controlată de asociaţii Codruţa Dana Bogatu şi Dumitru Teşeleanu, în timp ce Alina Gârleanu este administrator. Codruţa Bogatu este soţia fostului vameş şi director al Portului Constanţa Eugen Bogatu, în timp ce Dumitru Teşeleanu este tatăl lui Iulian Teşeleanu, celebrul şef de vamă. La rândul lor, Ion Dumitru (de asemenea, fost vameş) şi Florin Dan Prisăcaru sunt membri vechi ai celebrei „grupări a vameşilor”, în care mai apar nume precum Marius Făinărea şi Teodor Constantin Pilcă. Aceştia derulează afaceri de zeci de milioane de euro în domenii din cele mai diverse, de la turism la construcţii şi de la vinuri la imobiliare, prin firme cunoscute, precum Danis Metcom, Deluxe Construct, Venid, Almaclima etc.
Rocsana CRISTEA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News