Iată de ce staţi în picioare sau aşteptaţi degeaba un microbuz: transportatorii ÎNCALCĂ LEGEA, cu girul Autorităţii Rutiere Române!
Iată de ce staţi în picioare sau aşteptaţi degeaba un microbuz: transportatorii ÎNCALCĂ LEGEA, cu girul Autorităţii Rutiere Române!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO hotărâre a Consiliului Judeţean Constanţa, luată la mişto! N-o respectă nimeni
O hotărâre a Consiliului Judeţean Constanţa, luată la mişto! N-o respectă nimeni
Stațiile din Valu lui Traian unde ar trebui să oprească operatorii au fost reglementate în anul 2016 printr-o Hotărâre de Consiliu Județean la data de 11 mai. Cei de la Autoritatea Rutieră Română - Constanţa au fost înștiințați de această OBLIGATIVITATE, însă, potrivit unor surse din Consiliul Județean Constanța, răspunsul acestora a fost unul halucinant: „este o măsură ambiguă”. Astfel, aflăm că obligativitatea punerii în aplicare a unei hotărâri ce vizează trecerea în caietul de sarcini a operatorilor care efectuează curse pe ruta Constanța – Valu lui Traian este una ambiguă. Astfel, din cele cinci firme care operează, un singur traseu al unui singur operator are trecute cele 8 stații în caiet. Nu este nici de mirare că este vorba de Marcon Star, firmă cu o „relație” directă cu Marian Butnaru, director ARR Constanța. În acte însă, Butnaru a avut grijă să nu îi apară numele, pentru a nu fi acuzat de incompatibilitate!
Chiar dacă în Consiliul Județean Constanța s-a votat la data de 11 mai 2016 un proiect de hotărâre prin care operatorii care efectuează curse prin localitatea constănțeană Valu lui Traian să oprească obligatoriu în 8 stații de pe raza comunei, se pare că înștiințarea de la data de 24 mai nu a fost clară pentru cei de la ARR, care ar fi trebui să înștiințeze și să aplice modificările în caietele de sarcini ale celor cinci operatori care trec prin localitatea menționată.
Au răspuns că obligativitatea este „ambiguă”, iar, de altfel, în caietele de sarcini ale celor care efectuează curse apare generic „Valu lui Traian” sau „Valu lui Traian Primărie” ca stație în care trebuie să oprească. De exemplu, Metropolitan are menționat în caietul de sarcini că efectuează 2 trasee prin localitate și apare astfel: pe un traseu există o singură stație – Valu lui Traian, iar pe celălalt apre Valu lui Traian Primărie. Atât. Totuși, Marcon Star are trei trasee.
În două caiete de sarcini apare o singură stație, iar pe traseul cu cele mai multe curse, peste 40 la număr, apar toate cele 8 stații, dar cu nume diferite față de ce a fost stabilit prin hotărârea de Consiliu Județean. Se poate vorbi, astfel de un singur traseu care se află în deplină legalitate. Surse din cadrul CJC au precizat că vor continua monitorizările acestei rute și vor parcurge toți pașii legali pentru ca aceste caiete de sarcini să fie modificate ca atare. De precizat este că aceste verificări sunt făcute doar în urma sesizărilor.
Problema a pornit de când oamenii au făcut mai multe reclamații că așteaptă și 40 de minute în stație pentru ca un operator să oprească și să îi preia, chiar dacă aceștia au abonamente valabile. Ei așteaptă în stație, însă pe ruta Valu lui Traian – Constanța există o problemă destul de mare cu opritul în stație. Pe ruta Constanța –Valu lui Traian nu au fost semnalate probleme, deoarece oamenii roagă șoferul să oprească în stație pentru coborâre, aceștia fiind astfel „obligați” să preia și restul persoanelor care se află în stație și așteaptă. Cotidianul „Replica de Constanța” a semnalat de nenumărate ori problemele pe care le ridică cetățenii din Valu lui Traian cu privire la transportul în comun din localitate.
Ce are în visterie Marian Butnaru? Un afacerist cu „renume”
De 16 ani de zile hrăneşte bolnavii din Spitalul Medgidia în schimbul a 100.000 lei pe lună, prin Marigen Prod SRL. Consilier local cu vechime, Butnaru are afaceri în turism, agrement, alimentaţie publică, transporturi şi imobiliare, fiind cel mai bogat locuitor al oraşului Medgidia. Butnaru controlează Marcon Star SRL, firma licenţiată să transporte călători pe ruta Constanţa- Murfatlar, în condiţii execrabile, după cum s-a tot scris de-a lungul timpului.
O altă firmă a baronului din Medgidia autorizată să transporte călători pe traseul Constanţa- Murfatlar este Euro Trans Tur SRL, deţinută în proporţii egale de Hermes SRL şi Marigen Prod SRL, ambele reprezentate de Elena Odeta Butnaru. În fine, cea de-a treia societate comercială licenţiată pentru transportul de persoane pe ruta menţionată este Trans Tur SRL. De asemenea, prin Herli Soft SRL, Butnaru este și proprietarul Autogării Sud Constanța.
Iată şi celelalte afaceri din portofoliul familiei Butnaru: Odimar Consulting SRL, cu soţia fostului şefului ARR Constanţa asociat unic, firmă de consultanţă cu activitatea suspendată; Nidamar Internaţional SRL, cu activitate în transporturi, dizolvată în 2008, Marviana SRL, specializată în restaurante, deţinută de soţii Butnaru prin Hermes SRL şi Marigen Prod SRL, Med Com SRL, specializată în închirieri imobiliare şi dizolvată din iunie 2013, care a rezultat prin diviziunea din 2002 a fostei Hermes SA, în care Marian Butnaru era asociat cu SIF Transilvania. Prin Hermes SRL, fostă SA şi Med Com SRL, Butnaru este proprietarul a câtorva zeci de spaţii comerciale din Medgidia. În fine, o altă firmă retrasă din circuitul economic este Modul Med SRL, cu activitatea suspendată din iunie 2014, specializată în comerţul cu amănuntul.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News