Încă puţin şi-i gata! CNAIR mai face un studiu de fezabilitate pentru drumul expres Constanţa - Tulcea
Încă puţin şi-i gata! CNAIR mai face un studiu de fezabilitate pentru drumul expres Constanţa - Tulcea
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLucrările, cândva în secolul acesta
Lucrările, cândva în secolul acesta
Drumul expres Constanţa- Tulcea va fi gata cândva, probabil secolul acesta, iar optimismul este alimentat de ultimul demers al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care s-a hotărât să mai realizeze un studiu de fezabilitate.
Acesta va costa 30 de milioane de lei (circa 6,6 milioane de euro) şi va fi finalizat, cel mai devreme, în mai 2021, fără a pune la socoteală aici inevitabilele contestaţii şi alte întârzieri specifice. În urmă cu cinci ani, CNAIR mai făcuse un studiu de fezabilitate pentru drumul expres Constanţa- Tulcea, pe care a dat 6,3 milioane de euro.
CNAIR a lansat licitaţia pentru “Elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru obiectivul Drum Expres Constanţa – Tulcea”. Ofertele pot fi depuse până pe 6 mai 2019, dată la care vor fi şi deschise. Durata de realizare a studiului este de 24 de luni, iar valoarea contractului este estimată între 24.815.551,81 lei şi 29.326.561,23 lei, fără TVA.
Drumul expres Constanţa- Tulcea face parte din Master Planul General de Transport al României şi este inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014- 2020. Potrivit CNAIR, “proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localităţile Ovidiu şi Tulcea, acesta făcând parte din strategia de implementare la nivel naţional pentru Drumul Expres cu denumirea generică “Dobrogea Expres”, indicativ DX8 cuprins în MPGT şi care realizează legătura între localităţile Constanţa- Babadag- Tulcea- Isaccea- Măcin- Brăila”.
În 2014, anunţau începerea lucrărilor în 2016
Despre drumul expres Constanţa- Tulcea, menit să lege litoralul de Delta Dunării, se vorbeşte de mai bine de un deceniu, subiectul fiind periodic reîncălzit de autorităţile care se jură că îl vor termina imediat, că doar ele fac autostrăzi, nu circ.
Acum cinci ani, în mai 2014, CNAIR plătea 6,3 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate, iar preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, anunţa că lucrările vor începe în maxim doi ani, adică în 2016. Suntem în 2019, studiul de fezabilitate ar urma să fie gata în 2021, astfel încât putem spera, totuşi, că s-au născut măcar cei care vor apuca să lucreze pe şantierul drumului “Dobrogea Expres”.
În 2019, ministerul zice că în 2040 îi taie panglica
Potrivit Ministerului Transporturilor, drumul expres DX 8 Constanţa – Tulcea – Brăila este prevăzut a fi construit în trei etape. Prima fază a proiectului, reprezentată de construcţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila urmează a fi realizată în perioada 2014 – 2020, faza a doua, Măcin – Tulcea, în perioada 2021- 2030 şi faza a treia Constanţa – Tulcea, în perioada 2031 – 2040. În acest moment, investiţia se află de abia la începutul primei faze, de ridicare a Podului rutier peste Dunăre de la Brăila, un contract de 433 de milioane de euro.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News