Închiderea bulevardului Tomis, un TEST înainte de reconfigurarea totală a zonei: SENS UNIC între bd. Mamaia şi str. Ion Raţiu
Închiderea bulevardului Tomis, un TEST înainte de reconfigurarea totală a zonei: SENS UNIC între bd. Mamaia şi str. Ion Raţiu
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestConstănţeni, sunteţi pregătiţi? Iată ce are în plan Decebal Făgădău!
Constănţeni, sunteţi pregătiţi? Iată ce are în plan Decebal Făgădău!
Bulevardul Tomis a fost, pentru o zi, pietonal. Duminică, 22 septembrie, artera a fost închisă circulaţiei autovehiculelor, întregul perimetru devenind un mare loc de joacă pentru copii: s-a dansat, s-a mers cu bicicleta, cu trotineta, spre încântarea mămicilor. Dar, v-aţi gândit că bulevardul ales pentru o acţiune înscrisă în “Săptămâna Europeană a Mobilității” a fost doar un test pentru ceea ce va urma? În condiţiile date - “Săptămâna Europeană a Mobilității” – evenimentul nu a fost criticat cu toată gura de şoferi ori de opoziţia primarului, motivul principal fiind că este greu să te pui cu mămicile, iar în plan secund, demn de menţionat că şi la Bucureşti, dar şi în Franţa, au fost luate măsuri similare de marcare a mobilităţii. Desigur, nu la fel de blânzi sunt constănţenii atunci când vine vorba despre străzile care au devenit cu sens unic în oraş, iar vestea este: bulevardul Tomis, pe sectorul cuprins între bulevardul Mamaia şi strada Ion Raţiu, urmează să fie şi el cu sens unic!
Planul este expus într-un document al SC Confort Urban şi urmează să fie prezentat consilierilor locali, în şedinţa din 30 septembrie, sub forma unui proiect iniţiat de primarul Decebal Făgădău.
Ce presupune proiectul
„Având în vedere faptul că b-dul Tomis reprezintă artera pricipală de legătură între zona centrală a municipiului, în partea de sud-est şi drumul naţional DN2A, în partea de nord-vest, intersectându-se pe acest traseu cu alte artere principale precum: b-dul Ferdinand, b-dul Mamaia, b-dul Alexandru Lăpuşneanu, str. Soveja, b-dul Aurel Vlaicu, artere ce fac posibile legături cu toate direcţiile principale din municipiu şi către obiectivele turistice, comerciale şi instituţiile administrative din municipiul Constanţa, ţinand cont că în prezent, circulaţia rutieră pe b-dul Tomis, tronsonul cuprins între b-dul Mamaia şi str. Ion Raţiu, intensitatea ridicată a traficului produce staţionări şi cozi la intersecţiile semaforizate, transportul în comun pe str. Mircea cel Bătrân nu are alveole amenajate în staţiile Bus, existenţa unor parcări laterale pe carosabil, lipsa căilor amenajate pentru circulaţia bicicletelor şi a altor facilităţi pentru parcarea acestora şi fără a se aigura continuitatea pistelor deja amenajate de pe b-dul Tomis pe sectorul cuprins între b-dul Mamaia şi str. Traian, circulaţia pietonală deficitară din cauza stării tehnice rele a îmbrăcămintei trotuarelor; Pe B-dul Tomis, pe sectorul b-dul Mamaia - str. Ion Raţiu nu s-au mai efectuat alte lucrări de reparaţii la carosabil din anul 2004, astfel încât, conform Normativului NP 033-2005 pentru intreţinerea şi repararea străzilor, acest sector din bd. Tomis prezintă expirarea duratei normale de exploatare a părţii carosabile şi trotuarelor necesită lucrari de reabilitare şi modernizare. Aceste investiţii de dezvoltare urbană necesită îmbunătăţirea condiţiilor de sporire a capacităţii şi a siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale pe B-dul Tomis. Proiectul propus urmăreşte eliminarea deficienţelor circulaţiei rutiere şi pietonale constatate, în contextul îmbunătăţirii mobilităţii în municipiul Constanţa conform obiectivelor Planului de Mobilitate Urbană Durabilăa- PMUD. Prin lucrările propuse se urmăreşte realizarea principalelor obiective: Obiectivul principal este de continua re a îmbunătăţirii mobilităţii urbane în Municipiul Constanţa conform Planului de Mobilitate Urbana Durabila - PMUD, prin redistribuirea spaţiului pe b-dul Tomis pentru instituirea şi continuarea circulaţiei rutiere curente cu sens unic către zona centrală, asigurarea unei unei benzi dedicate pentru transportul public pentru sensul către intersecţia Dacia, în complementaritate cu circulaţia pe str. Mircea cel Bătrân şi asigurarea continuităţii de piste pentru biciclete pe b-dul Tomis şi legăturii acestora cu celelalte trasee existente şi cele de perspectivă, fluidizarea traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie rutieră, inclusiv pentru transportul public şi a circulaţiei pietonale (…)” – este doar un fragment din expunerea de motive pe care SC Confort Urban a pregătit-o.
Aşadar, sensul unic de pe Tomis urmează să se extindă, bulevardul va fi reabilitat (pe sectorul de bulevard situat între intersectţia cu bd. Mamaia şi intersecţia cu str. Ion Raţiu nu s-au mai efectuat lucrări de reparaţii din anul 2004), vor fi schimbate borduri, vor fi create alveole pentru traseul de autobuze şi staţii de taxi, vor fi create piste de biciclete – totul pentru ca, pe de o parte, constănţenii să renunţe la plimbările cu maşinile proprii! Pe de altă parte, proiectul presupune şi nişte costuri, estimate, conform documentului consultat de “Replica”, la 5.333.578,82 de lei. Durata lucrărilor ar urma să fie de 4-5 luni de la data începerii acestora.
Rămâne de văzut cum vor vota consilierii, dar mai cu seamă cum vor primi constănţenii această veste.
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News