REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
11.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Investiţie de peste 50 de milioane de euro în Portul Constanţa: cum va arăta terminalul de cereale COMVEX

Investiţie de peste 50 de milioane de euro în Portul Constanţa: cum va arăta terminalul de cereale COMVEX

Replica API 22 noiembrie 2017 | 13:17 336

Oportunitate de creştere a industriei cerealelor

Oportunitate de creştere a industriei cerealelor

Industria cerealelor din Portul Constanţa urmează să treacă într-o nouă eră modernă, datorită proiectului care urmează a fi implementat de către COMVEX prin construcţia terminalului de cereale. Noua investiţie, în valoare de 50,7 milioane euro, oferă avantaje tuturor operatorilor specializaţi de pe platforma portuară şi că din acest punct de vedere poate fi considerată o investiţie publică. Dezvoltarea terminalului de cereale din cadrul COMVEX este unul dintre cele mai laborioase proiecte pe care le implementează.

Bazându-se pe o experienţă veche de 25 de ani, dar şi pe oportunitatea creşterii traficului de cereale pe teritoriul României, prin principalul port – Portul Constanţa, COMVEX intenţionează să capitalizeze experienţa sa prin construcţia terminalului de cereale de la Dana 80. Proiectul a fost aprobat de către deţinătorii companiei şi în al doilea semestru al anului 2018, terminalul va fi operaţional, având următoarele caracteristici: capacitate de 200.000 de tone, având o capacitate de recepţie de 600 şi 800 de tone pe oră, se poate transporta prin orice tip de transport, vor exista sisteme precise de cântărire, atât pentru vehicule, cât şi pentru trenuri, posibilitatea de depozitare separată a prouselor BIO, sisteme de aspirare de praf performante care minimalizează riscul unor explozii, sisteme computerizate pentru a ţine cont de fluxuri, concurenţă loială pentru toţi comercianţii care vor folosi terminalul de cereale din Portul Constanţa, preţuri rezonabile, etc.

Proiectul deserveşte întreaga ţară, dar şi alte ţări care se ocupă de afacerile cu cereale prin Portul Constanţa, de exemplu Ungaria, Serbia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, folosindu-se de conexiunea cu Marea Neagră, dar şi apropierea de estul Mării Mediterane. Proiectul este considerat unul de importanţă strategică şi este inclus în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin HG 666/2016, precum şi în Master Planul Portului Constanţa. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructura feroviară prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Societatea COMVEX SA a luat naștere în anul 1991 și este specializate în terminalele comerțului și depozitarea bunrilor solide – minereuri, cărbuni, bauxită, etc., cu preponderență pentru statele din Europa Centrală și de Est. Compania este listată ca una dintre cele mai importante companii care își desfășoară activitatea în Portul Constanța. Cifra de afaceri anuală a Comvex Constanţa a fost de 63,66 milioane de lei, iar profitul net de 6,86 milioane de lei.

Numărul angajaţilor este de 203. Comparativ cu anul 2012 însă, atât cifra de afaceri cât şi profitul s-au înjumătăţit din cauza traficului cu minereuri, în care este specializat Comvex. În schimb, traficul de cereale a ajuns să reprezintă peste 25% din traficul total al Portului Constanţa. În ultimii doi ani, în portul românesc ajung şi cereale din Bulgaria, Serbia şi Ungaria, aşa că traficul a crescut, ca şi numărul navelor de 65.000 TDW, tot mai des folosite pentru transportul grânelor în Orientul Îndepărtat.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Tot traficu va fi pe cf
0
0
Nu-ti mai pune intrebari inutile, Oil e si el pe teava.Nu prea mai e de furat si au ajuns la concluzia ca o privatizare ar fi mai utila decat ce se fura acum. Investitii prea putine, marfa mai putina, recuperat spalat cu pacura din ce in ce mai putin, deci o privatizare nu ar strica. Partidul sa ne traiasca, nu-i asa ma dom director?
2
0
daca ne uitam la vecini nostri ucraineni ei detin suprafata agricola teren arabil aproape 40 milioane hectare cernoziom ,pana acum ne bucuram ca se folosea de port constanta pentru tranzit ,dar uite ca americanii investesc masiv in logistica cereale siloz ,si sar putea ca silozurile din port constanta sa le umple doar din ungaria sebia romania etc ,danube barge ucrainenii ,adica investitorii americani sar putea sa dea lovitura in agricultura in ucraina
0
0
si pe unde vor parca camioanele ?? peste rezervoarele si conductele de la oil terminal? a gandit cineva?
6
2
Nice for me
1
2

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614