Mai mulți constănțeni, în RĂZBOI cu Altex pentru că nu vor să le schimbe produsele: ”E ambalajul DETERIORAT”
Mai mulți constănțeni, în RĂZBOI cu Altex pentru că nu vor să le schimbe produsele: ”E ambalajul DETERIORAT”
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin Pinterest”Un sictir pe ei și o lipsă de interes de parcă ți-ar da moca”
”Un sictir pe ei și o lipsă de interes de parcă ți-ar da moca”
Încă un episod din lungul serial intitulat "Zidul care face diferența dintre omul de rând, de partea căruia nici o lege nu e, și restul" a fost înregistrat la Constanța! De data aceasta, mai multe persoane au contactat cotidianul ”Replica” pentru a relata cum reprezentanții Altex au refuzat returnarea unor produse pe motiv că au fost deteriorate ambalajele. Despre toate aceste situații a fost înștiințat și Horia Constantinescu, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța.
Dacă multe dintre marile magazine au ales să evolueze pe toate planurile și să-și stabilească un scop din a-și mulțumi clientul, iată că încă ma există și cele care sunt la polul opus. Și aici nu includem magazinele de cartier, pentru care o pierdere, cât de mică, poate reprezenta o adevărată gaură buget. Spre exemplu, mai multe persoane au relatat că au trecut prin experiențe relativ asemănătoare, legate de imposibilitatea de returnare a unor produse, pe motiv că ambalajele sunt deteriorate.
”În septembrie am mers la Altex pentru a cumpăra un stick de memorie USB 3.0 (portul la PC e de 3.0). Am cerut un produs care să ruleze rapid, în vederea transferării unor filme într-un timp scurt. Mi-au dat un stick, am ajuns acasă, dar nu era nici o diferență între produsul nou și cel pe care îl aveam. M-am întors la magazin, în centrul comercial Vivo, și am cerut să mi-l schimbe. Eram dispus să dau diferență în vederea achiziționării unui produs mult mai scump, numai să fie bun. Am fost refuzat inclusiv de manager, pe motiv că ambalajul este deteriorat și ei nu-l mai pot vinde… Atunci am decis să nu mai calc vreodată prin mizeria aia de magazin…”, a declarat, pentru ”Replica”, Marius C., în vârstă de 34 de ani.
Un alt caz face referire la un tânăr care a cumpărat un mouse dintr-un magazine Altex din Călărași, care a fost testat de către acesta și nu era mulțumit de performanța lui. După 24 de ore, s-a întors în magazin și a vrut să înapoieze produsul, pe care dăduse 170 de lei, pentru a achiziționa altul mai scump, în valoare de 300 de lei. A fost refuzat pe motiv că ambalajul a fost deteriorat la despachetare. Practic, sigiliul de la cutie era rupt întrucât altfel nu putea să fie scos. Angajatul din magazin a a fost de neclintit, iar clientul s-a oferit să plătească pe lângă noul produs și o parte din costurile mouse-ului returnat pentru a acoperi valoarea ambalajului deteriorat, dar acesta a refuzat în continuare. Și, din păcate, nu sunt singurele situații.
O constănțeancă ne-a relatat că a avut probleme cu un frigider. ”În Altexul din Vivo. Am cumpărat un frigider, mi-a fost livrat la domiciliu. Dar defect, nu răcea. Mi l-au schimbat fără probleme, am cerut alt model. Numai că acesta era prevăzut cu anumite grilaje în interior, care erau trecute în cartea tehnică, iar produsul meu nu le avea. Cei din magazin au spus că asta e și că ei nu au ce face… Vă spun, o lipsă de interes, un sictir pe ei… de-ți vine să te duci dracului numai să nu le mai vezi moaca. De parcă ți-ar da gratis și îi cam ții din treabă. În fine, ne-am bălăcărit și la telefon și le-am spus că am înregistrat convorbirea. În câteva ore aveam grilajele. Sunaseră la depozit și făcuseră rost. Deci, se poate. Dar cu scandal”, a relatat, pentru ”Replica”, Luminița P..
Reprezentanții Altex: ”Produsele sunt primite doar în ambalajul nedeteriorat”
Magazinul Altex este ferm în poziție. Contactați telefonic, reprezentanții acestuia susțin că orice produs care este scos din amabalajul original și cel din urmă este deteriorat, nu mai poate fi returnat. Însă, ce ne facem când anumite produse nu pot fi testate sau verificate fără a fi scoase din ambalaj? Reprezentantul care a oferit informații legate de situațiile menționate mai sus nu a putut decât să repete un singur aspect: dacă amabalajul nu mai poate fi returnat în stare inițială, indiferent de starea produsului, acesta nu mai poate fi primit dacă a fost cumpărat din magazin.
„Este vorba de achizițiile din magazinele fizice. Pentru a fi returnat un produs, acesta trebuie să aibă ambalajul complet și nedeteriorat. Produsul nu trebuie să prezinte urme de folosință sau uzură. Produsele care sunt în blistere, în vid, acestea nu se mai pot returna decât sigilate, altfel nu”, a declarat, pentru Replica, un reprezentant al magazinului Altex. Întrebat dacă produsele care prezintă defecte au parte de același tratament, răspunsul a fost că da. Doar dacă ambalajul este întreg, se poate returna produsul.
„Doar în condițiile prezentate se pot returna. Ambalajuul trebuie să fie complet și nedeteriorat. Dacă produsul este deteriorat, nu se poate returna. Conform contractelor încheiate la distanță, doar pe online se pot returna produsele în 14 zile, dar acolo sunt alte condiții”, a punctat același reprezentant.
Șeful OPC oferă mai multe soluții decât magazinul
Horia Constantinescu, șeful OPC Constanța, a precizat că într-adevăr nu se pot returna produsele în orice situație, dar oferă alternative pentru retailer și cumpărător. Mai precis, să se înțeleagă aceștia. Totuși, dacă produsul este stricat sau nu respectă ce scrie pe ambalaj sau în manulaul produsului, el le recomandă oamenilor să vină la OPC cu produsele achiziționate și să se stabilească exact ce este de făcut într-o astfel de situație.
„Schimbarea unui produs se poate face numai pentru anumite categorii și anumite situații. Nu dacă ne dăm seama că nu ne mai place un obiect să îl schimbăm. Una este să aibă o deficiență și să poată fi remediată, dar înlocuirea pentru că nu ne mai place… asta e altceva. Logic este că dacă returnezi un produs, dai și ambalajul original pentru a fi revândut. Există și variante, să fie băgat în service produsul dacă este stricat din fabrică sau să cumpere produse măcar de aceeași valoare din magazin”, a punctat șeful de la Protecția Consumatorului Constanța, Horia Constantinescu.
Claudia CORBU, Liliana CHIRU
Citește și: https://www.replicaonline.ro/un-constantean-se-bate-cu-politica-serviceurilor-autorizate-mi-au-dat-flit-spunandu-mi-ca-nu-face-obiectul-garantiei-326895/
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News