REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
8.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Mai mulți constănțeni, în RĂZBOI cu Altex pentru că nu vor să le schimbe produsele: ”E ambalajul DETERIORAT”

Mai mulți constănțeni, în RĂZBOI cu Altex pentru că nu vor să le schimbe produsele: ”E ambalajul DETERIORAT”

Replica API 7 octombrie 2017 | 00:00 3877

”Un sictir pe ei și o lipsă de interes de parcă ți-ar da moca”

”Un sictir pe ei și o lipsă de interes de parcă ți-ar da moca”

Încă un episod din lungul serial intitulat "Zidul care face diferența dintre omul de rând, de partea căruia nici o lege nu e, și restul" a fost înregistrat la Constanța! De data aceasta, mai multe persoane au contactat cotidianul ”Replica” pentru a relata cum reprezentanții Altex au refuzat returnarea unor produse pe motiv că au fost deteriorate ambalajele. Despre toate aceste situații a fost înștiințat și Horia Constantinescu, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța.

Dacă multe dintre marile magazine au ales să evolueze pe toate planurile și să-și stabilească un scop din a-și mulțumi clientul, iată că încă ma există și cele care sunt la polul opus. Și aici nu includem magazinele de cartier, pentru care o pierdere, cât de mică, poate reprezenta o adevărată gaură buget. Spre exemplu, mai multe persoane au relatat că au trecut prin experiențe relativ asemănătoare, legate de imposibilitatea de returnare a unor produse, pe motiv că ambalajele sunt deteriorate.

”În septembrie am mers la Altex pentru a cumpăra un stick de memorie USB 3.0 (portul la PC e de 3.0). Am cerut un produs care să ruleze rapid, în vederea transferării unor filme într-un timp scurt. Mi-au dat un stick, am ajuns acasă, dar nu era nici o diferență între produsul nou și cel pe care îl aveam. M-am întors la magazin, în centrul comercial Vivo, și am cerut să mi-l schimbe. Eram dispus să dau diferență în vederea achiziționării unui produs mult mai scump, numai să fie bun. Am fost refuzat inclusiv de manager, pe motiv că ambalajul este deteriorat și ei nu-l mai pot vinde… Atunci am decis să nu mai calc vreodată prin mizeria aia de magazin…”, a declarat, pentru ”Replica”, Marius C., în vârstă de 34 de ani.

Un alt caz face referire la un tânăr care a cumpărat un mouse dintr-un magazine Altex din Călărași, care a fost testat de către acesta și nu era mulțumit de performanța lui. După 24 de ore, s-a întors în magazin și a vrut să înapoieze produsul, pe care dăduse 170 de lei, pentru a achiziționa altul mai scump, în valoare de 300 de lei. A fost refuzat pe motiv că ambalajul a fost deteriorat la despachetare. Practic, sigiliul de la cutie era rupt întrucât altfel nu putea să fie scos. Angajatul din magazin a a fost de neclintit, iar clientul s-a oferit să plătească pe lângă noul produs și o parte din costurile mouse-ului returnat pentru a acoperi valoarea ambalajului deteriorat, dar acesta a refuzat în continuare. Și, din păcate, nu sunt singurele situații.

O constănțeancă ne-a relatat că a avut probleme cu un frigider. ”În Altexul din Vivo. Am cumpărat un frigider, mi-a fost livrat la domiciliu. Dar defect, nu răcea. Mi l-au schimbat fără probleme, am cerut alt model. Numai că acesta era prevăzut cu anumite grilaje în interior, care erau trecute în cartea tehnică, iar produsul meu nu le avea. Cei din magazin au spus că asta e și că ei nu au ce face… Vă spun, o lipsă de interes, un sictir pe ei… de-ți vine să te duci dracului numai să nu le mai vezi moaca. De parcă ți-ar da gratis și îi cam ții din treabă. În fine, ne-am bălăcărit și la telefon și le-am spus că am înregistrat convorbirea. În câteva ore aveam grilajele. Sunaseră la depozit și făcuseră rost. Deci, se poate. Dar cu scandal”, a relatat, pentru ”Replica”, Luminița P..

Reprezentanții Altex: ”Produsele sunt primite doar în ambalajul nedeteriorat”

Magazinul Altex este ferm în poziție. Contactați telefonic, reprezentanții acestuia susțin că orice produs care este scos din amabalajul original și cel din urmă este deteriorat, nu mai poate fi returnat. Însă, ce ne facem când anumite produse nu pot fi testate sau verificate fără a fi scoase din ambalaj? Reprezentantul care a oferit informații legate de situațiile menționate mai sus nu a putut decât să repete un singur aspect: dacă amabalajul nu mai poate fi returnat în stare inițială, indiferent de starea produsului, acesta nu mai poate fi primit dacă a fost cumpărat din magazin.

„Este vorba de achizițiile din magazinele fizice. Pentru a fi returnat un produs, acesta trebuie să aibă ambalajul complet și nedeteriorat. Produsul nu trebuie să prezinte urme de folosință sau uzură. Produsele care sunt în blistere, în vid, acestea nu se mai pot returna decât sigilate, altfel nu”, a declarat, pentru Replica, un reprezentant al magazinului Altex. Întrebat dacă produsele care prezintă defecte au parte de același tratament, răspunsul a fost că da. Doar dacă ambalajul este întreg, se poate returna produsul.

„Doar în condițiile prezentate se pot returna. Ambalajuul trebuie să fie complet și nedeteriorat. Dacă produsul este deteriorat, nu se poate returna. Conform contractelor încheiate la distanță, doar pe online se pot returna produsele în 14 zile, dar acolo sunt alte condiții”, a punctat același reprezentant.

Șeful OPC oferă mai multe soluții decât magazinul

Horia Constantinescu, șeful OPC Constanța, a precizat că într-adevăr nu se pot returna produsele în orice situație, dar oferă alternative pentru retailer și cumpărător. Mai precis, să se înțeleagă aceștia. Totuși, dacă produsul este stricat sau nu respectă ce scrie pe ambalaj sau în manulaul produsului, el le recomandă oamenilor să vină la OPC cu produsele achiziționate și să se stabilească exact ce este de făcut într-o astfel de situație.

„Schimbarea unui produs se poate face numai pentru anumite categorii și anumite situații. Nu dacă ne dăm seama că nu ne mai place un obiect să îl schimbăm. Una este să aibă o deficiență și să poată fi remediată, dar înlocuirea pentru că nu ne mai place… asta e altceva. Logic este că dacă returnezi un produs, dai și ambalajul original pentru a fi revândut. Există și variante, să fie băgat în service produsul dacă este stricat din fabrică sau să cumpere produse măcar de aceeași valoare din magazin”, a punctat șeful de la Protecția Consumatorului Constanța, Horia Constantinescu.

Claudia CORBU, Liliana CHIRU

Citește și: https://www.replicaonline.ro/un-constantean-se-bate-cu-politica-serviceurilor-autorizate-mi-au-dat-flit-spunandu-mi-ca-nu-face-obiectul-garantiei-326895/

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Opc egal oficiul pentru protectia corporatiilor. Slugaciul poponar de horia care face bot in wc la luv, este un spagar. La fel si oparitul de mardare. Cei care aveti probleme cu garantiile si sunt refuzate de opc ct, cu raspunsul primit plangere penala.
0
0
Sunt de kakat , dracu mai calca acolo. Cele mai proaste produse , gunoae . Angajatii au o scarba de ne descris, de la cacaturile alea de la casa puna la jegul ala de la electronice . Imi e SCARBA . SCARBA .
1
0
Altexul lucreaza mana in mana cu OPC. Cei de la service sunt o adunatura de prosti Am dus la service o unitate centrala si de prosti ce au fost mi-au trimis-o fara sa-mi conecteze placa video.Va dau un sfat nu mai cumparati de la ALTEX sunt niste hoti !
1
0
Am.cuparat.Frigider.anul.trecut.si.ia.cazut.usea.azi.an.garantie.e.de.cat.motorul.unde.trebuie.apelez
5
0
Am achizitionat masina de spalat de la altex si surpriza a masina scapa apa ,cei de la altex nu vor sa schimbe sa sa returneze bani .Constatarea servis masina e lovita dupa ce au desfacut capacul .precizez masina fiind noua.O sa sesizez OPC-ul.Nu mai am incredere in Altex,unde e dreptul consumatorului si garantarea produsului conform....
0
1
Am cumparat un espresor, care dupa 4 cafele s-a stricat. L-am dus la Altex City si dupa 17 zile m-au sunat ca e reparat. I-am explicat sefului ca trebuia reparat in 15 zile de la data predarii in magazin si ca nu au respectat contractul. Am cerut banii inapoi. A zis clar ca ei au respecata totul, pentru ca l-am dus sambata iar ei doar luni puteau sa il trimita in service. Deci cele 15 zile calendaristice incep de cand vor ei. Fac reclamatie la OPC.
2
0
am luat acum cateva luni de la ei, un samsung galaxy s7, si m-au intrebat daca vreau si sacosa....si mi-au luat 0,50 bani, dupa ce dadusem vreo 3.000 lei pe telefon...
1
0
Altex din pacate este cea mai mare teapa fratilor. De la produse neconforme, retur deficitar pana la rate cu tepari care te ard la buzunar platesti mai mult cu pana la 500% produsele
4
2
Am avut si eu probleme - cu un laptop care nu continea ce aratau ei pe site , apoi l-am returnat si am intrat in posesia banilor dupa o luna de zile asta cu ajutorul OPC Constanta . Nu mai cumpar de la ei niciodata , la Emag nu am intampinat probleme de acest fel !!
8
1
nu mai cumparati niciodata de la altex, orice produs daca il trimiti in garantie vor spune ca ai jucat fotbal cu el , si iti vor returna produsul defect inapoi , MUIEEE ALTEX , EMag the best
12
2
Asa este!! Si eu am trimis o tableta la garantie si mi s-a spus ca s-a spart pe drum.. si ca sansele sunt mici sa recuperez ceva...insa daca zbiera la ei si le faci reclamatie imediat le dai la miue!!! Si cu produsul spart si fara bani muie.altex
11
0
Mergeti la Dedeman fratilor
7
3
Prima data mi.au gresit comanda la masina de spalat,mi.au adus alta in locul celei platite. A doua oara nu vroiau sa imi dea banii dupa ce platisem in avans un cuptor si dupa aia au zis ca nu mai au modelul,dupa vreo saptamana. Angajatii de la cora btatianu sunt niste infecti puturosi in frunte cu seful de magazin care este un putoi cocalar care s.a trezit pe functie. Pana si posturile de casiera s.au ocupat prin concurs de maxima incompetenta. De cativa ani ii evit,si nicaieri nu am intalnit mizeria lor de tratament.
13
1
Sunt unele produse electronice mici, cum ar fi mouse sau ctick usb care vin in niste blistere din plastic dur si care sunt sudate pe margini. pe alea nu le poti deschide decat daca practic tai acel blister cu un cutit ceva. Daca produsul din interior prezinta vreo deficienta, cum mama dracu sa ai blisterul intreg pentru a-l returna? Si apoi...chiar daca ar fi intreg, aia ar prefera sa il vanda altora de bun?
19
0
Dar cun de cei de la Emag pot si altii nu? Respect Emag!
12
4
Mai exista si optiunea de a nu mai cumpara nimic de la Altex,ca nu cumva sa achizitionezi marfa proasta adusa de altii inapoi. Piata e plina de marfuri similar cu cele de la Altex,sunt magazine care raspund la nivel European la cerintele legitime ale clientilor,asa ca daca Altex tine sa iasa din piata,hai sa-i ajutam si sa nu mai cumparam de la ei!
19
1
Nu stiu cine le-a bagat in cap clientilor ca pot schimba produsul pe motiv ca nu le convine sau ca nu le place. Unii au impresia ca sunt in obor, la vechituri. Este normal ca vanzatorul sa reactioneze in acest fel, el trebuind sa revanda acel produs, ca fiind nou, nu second-hand. Explicatia celor de la OPC este pertinenta si la obiect!
9
17
Practic cei de la Opc s-au pisat pe Replica ! Pana la urma au dreptate cei de la Altex!
8
15
Am cumparat un TV led LG de la ei si mi-a luat foc in perete, l-am trimis la garantie si surpriza, ba ca a fost o fluctuatie de curent, ba ca a intrat curent pe la cablul de semnal tv...in fine ideea e ca nu mi-au inlocuit produsul si nici nu am primit banii inapoi...ALTEX cea mai mare TZEAPA !!!
12
4
Pai asta zice si el.....
5
1
Daca produsul este stricat din fabrica asta e "lipsa de conformitate" si obligatoriu se schimba produsul mai Horica
15
4
Mai draga Horia tie ti-ar place sa cumperi un produs nou si in secunda 2 sa il bagi in service?
15
2
Media Galaxi si Altex acelasi magazin.
10
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108