Mărturii ale unor tineri care visau la o carieră în modelling, dar şi-au luat ŢEAPA VIEŢII LOR - DOCUMENTE
Mărturii ale unor tineri care visau la o carieră în modelling, dar şi-au luat ŢEAPA VIEŢII LOR - DOCUMENTE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAgenţie ‘fantomă’ de modelling din Cluj, cu rădăcini în Constanţa
Agenţie ‘fantomă’ de modelling din Cluj, cu rădăcini în Constanţa
sursa foto Shutterstock
Așa-zisele agenții de modeling de tip ‘fantomă’, care vara racolează tineri pe litoral și le promit și solicită bani pentru înscrierea în baza de date, s-ar părea că activează și în extrasezon. Potrivit unor surse, s-ar părea că treaba le merge mai bine toamna, mai ales în orașele mari, cum ar fi Clujul sau Timișoara, când studenții încep cursurile, ei fiind cei mai vulnerabili atunci când este vorba de modeling. Aceleași surse suțin că întreaga afacere este controlată de un constănțean, cu ceva legături în lumea interlopă.
Mai mulți tineri care au avut ghinionul să pice în plasa țeparilor care promit orice, numai să le plătești taxa de înscriere, rup tăcerea și povestesc modul în care au fost înșelați de către cei care le-au promis că îi vor promova. A mai făcut unele mărturisiri și o fostă angajată ”Transilvania Selection Agency, căci despre ea este vorba, o agenție care vara activează pe litoral, iar în extrasezon se retrage în Cluj, București, Timișoara și alte orașe universitare.
„Mi s-a zis să fiu foarte zâmbăreaţă, să cred eu în ceea ce le spun posibililor clienţi. Ideea este să conving omul să dea banii. (...) Numele lor sunt toate false, mi-am dat seama din faptul că se încurcau în nume. Îşi schimbă numele firmei şi frecventează toată ţara. (...) Unele idei se băteau cap în cap: Roxana îi zicea unei persoane că e firmă naţională cu sedii în toată ţara, cu legături chiar şi în comune, Alina zicea că-i firmă internaţională. (...) I-am recunoscut că stiu că-i firmă fantomă. Nu au negat. Au spus:«Nu suntem ceea ce ţi-am zis că suntem, dar nici o firmă falsă. Unii sunt selectaţi, alţii nu!» Banii se împărţeau în felul următor: 13 lei pe fiecare om înscris fetelor de la birou şi 30 de lei pe fiecare om înscris băieţilor de afară”, a declarat pentru ”Monitorul de Cluj” o elevă în vârstă de 18 ani, care a muncit o perioadă la agenția-fantomă.
I-au promis o carieră frumoasă, dar au lăsat-o fără bani
O altă tânără povestește că, pe cât de încântată a fost inițial, pe atât de dezamăgită a fost atunci când și-a dat seama că a luat o mare plasă. Gândindu-se că va avea un viitor roz, după ce a semnat contractul şi le-a dat banii impresarilor, a fugit repede acasă să caute poveşti de succes despre agenţia cu care a semnat.
„Le-am dat banii. Pe internet am găsit doar date ambigue şi forumuri în care mai mulţi povesteau cazuri neplăcute legate de această firmă. A doua zi am reziliat contractul. Mi-au promis că îmi vor întoarce banii în maxim 30 de zile”, a precizat C.D., studentă la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj.
Ședință foto de 1000 de euro?
Cosmina Neag este una din multele studente din Cluj, abordate de acești oameni.
”Am fost abordată pe stradă de un tip care mi-a spus ca am calitațile necesare și m-a invitat în birou să discutăm despre o posibilă colaborare. Mi s-a propus un contract de colaborare, dar trebuia să pletesc 100 de lei taxa de înscriere. După ceva timp nu am mai fost contactată și i-am sunat eu, urmând să realizez o primă ședință foto. La această ședință m-am întâlnit cu directoarea agenției care mi-a spus ca trebuie să îmi facă mai multe poze, iar acest lucru costă 1000 E, dar eu o să plătesc doar 300. Nu am fost de acord și după ședința foto au zis că o să mă contacteze pentru alte evenimente, dar nu am mai fost sunată, iar ședința foto e ca și cele care le-am făcut la absolvirea clasei a-VIII-a, nu e profesională, a precizat tânăra.
O investigație sub acoperire și un furt de marcă înregistrată
Un tânăr din Cluj a avut inițiativa de a investiga ceea ce se ascunde în spatele vorbelor frumoase cu care sunt întâmpinați tinerii pe stradă.
”Am mers la ei sub acoperire. Erau trei persoane, cam prost îmbrăcate, pe strada Memorandumului (din Cluj-Napoca n.r.), iar unul din ei m-a abodat spunându-mi că am calități și mi-a propus să merg la birou să mi se ofere mai multe informații. Aici am întâlnit o tipă care avea toată poezia învățată pe derost, spunandu-mi ca e nevoie să plătesc o taxă de înscriere. (...) La birou aveau o revistă a agenției pe care am observat anumiți sponsori sau parteneri printre care Papionette, așa că am luat legătura cu directorul acesteia, Robert Pantazi (...) La intrarea în sediul lor se găsește și o poză cu modeull internațional Reider Robert, care a pozat pentru Papionette, iar sub poză este scris numele agenției. Fotografia respectiva este folosita de Papionette pentru că modelul a pozat pentru ei, iar drectorul Robert Pantazi nu știa despre existența acestei fotografii cu care agenția își face reclamă”, a declarat pentru Replica de Constanţa, Cosmin Criste, un tânăr model internațional.
Tot el susține că, pentru un timp, țeparii păreau că au dispărut din peisaj, dar i-a revăzut în altă parte, și anume, pe litoral.
”Nu i-am mai văzut pe acești indivizi abordând tinerii pe străzile orașului (Cluj, n.r.), însă i-am găsit pe litoral, în Saturn. M-au abordat și acolo și vreau să spun că aveau același text, deja aproape că îl știu și eu. Iar o parte din personal era același pe care îl văzusem și în Cluj. Poza este la sediul lor de pe litoral”, ne-a mai declarat Cosmin Criste.
Creierul afacerii – un constănțean
Tot el ne-a declarat că, potrivit unor surse care au dosit să-și păstreze anonimatul, creierul afacerii ar fi un constănțean, pe nume George Rășteanu, care ar avea multe relații și legături cu interlopi din Cluj și Constanța, iar în afacere este implicată și concubina acestuia.
În altă ordine de idei, remarcăm că astfel agenții-fantomă au apărut de mult timp în România, iar vara, majoritatea își mută activitățile ilicite pe litoral, unde îi momesc inclusiv pe părinții care vor să le ofere copiilor un viitor frumos, cu apariții tv și în reviste. Nici autoritățile nu pot face mare lucru în această privință, pentru că țeparii și-au luat măsuri de siguranță, iar contractele sunt concepute în așa fel, încât să aibă acoperire. Cu alte cuvinte, dacă sunteți abordați pe stradă de persoane cu astfel de povești și vi se percep taxe de înscriere, mai bine să le întoarceți spatele.
Daniel ALBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News