REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Maşinile cu volan pe dreapta, pericol public pe şoselele judeţului?

Maşinile cu volan pe dreapta, pericol public pe şoselele judeţului?

Replica API 1 martie 2016 | 12:31 425

Cum poţi înmatricula astfel de vehicule

Cum poţi înmatricula astfel de vehicule

Sursa foto: click.ro

Autovehiculele cu volan pe partea dreaptă pot rula pe drumurile din România fără probleme dacă îndeplinesc anumite condiţii. Potrivit şefului Registrului Auto Român Constanţa, Adrian Bizineche, astfel de cazuri nu sunt foarte multe la malul mării. De partea cealaltă, se pare că participanţii la trafic au o problemă cu aceste situaţii, spunând că este periculos în ceea ce priveşte depăşirile.

Fenomenul vehiculelor second hand, aduse din străinătate, nu mai reprezintă o noutate pentru ţara noastră. Tot mai mulţi şoferi au apelat la această metodă, motivând că maşinile sunt mai ieftine, mai ales cele din Bulgaria. Însă, o altă categorie este reprezentată de autovehiculele cu volan pe partea dreaptă, aduse din ţările unde traficul rutier se desfăşoară pe partea stângă. Odată aduse în România, pentru a fi înmatriculate, maşinile trebuie să îndeplinească o serie de condiţii. Potrivit Registrului Auto Român, una dintre condiţii se referă la echiparea vehiculelor cu un anumit tip de faruri.

“Registrul Auto Român eliberează cartea de identitate pentru aceste vehicule pe baza aceloraşi condiţii ca şi pentru vehiculele care au postul de conducere pe partea stângă, în plus fiind necesară echiparea vehiculelor cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului (specifice circulaţiei pe partea dreaptă)”, potrivit site-ului RAR. Prin urmare, în primă fază se dispune modificarea sistemului luminos, premergătoare înmatriculării, apoi obţinerea actelor/ documentelor pentru înmatricularea autovehiculului, precum CIV, atestat de autenticitate, talon de inspecţie tehnică (vizat), declararea fiscală a autoturismului, obţinerea deciziei de calculare a timbrului de mediu, plata lui şi obţinerea chitanţei, depunerea documentelor pentru înmatricularea definitivă a autovehiculului.

“Modificările pe care le-am făcut eu au inclus schimbarea farurilor, schimbarea lămpii de ceaţă de pe partea dreaptă pe partea stângă. Nu am montat o oglindă periscopică (aşa cum am auzit/ citit că au procedat alţii). Înainte de a merge cu maşina la RAR, ar fi bine să mergeţi cu ea la un service pentru o verificare tehnică ce durează maxim o oră, verificarea autovehiculului meu a costat 200 lei. Verificarea vă scuteşte de un alt drum la RAR. În cazul în care RAR-ul găseşte la autovehiculul tău mici probleme (ex. un bec ars), mai bine să fii prevăzător, decât să mai pierzi o zi pe acolo. Dacă maşina trece cu brio verificarea tehnică, poţi să mergi la RAR pentru obţinerea cărţii de identitate a vehiculului CIV, a atestatului de autenticitate (valabil 60 de zile) şi a talonului de inspecţie tehnică”, a scris un şofer pe site-ul ghidul-consumatorului.ro.

Participanții la trafic nu văd cu ochi buni aceste vehicule: "La depășiri e problema"

Potrivit șefului RAR Constanța, Adrian Bizineche, nu sunt multe astfel de vehicule în Constanța, iar obținerea documentelor necesare nu constituie o procedură anevoioasă. De asemenea, potrivit şefului Compartimentului Permise de Conducere din cadrul Serviciului Permise şi Înmatriculări Auto Constanţa: "Noi le înmatriculăm în momentul în care au carte de identitate eliberată. Detaliile tehnice țin de RAR. Practic, noi înmatriculăm orice fel de vehicul pentru care s-a eliberat cartea de identitate, dar care să îndeplinească și celelalte condiții, precum achitarea taxelor aferente și așa mai departe". Cât despre participanții la trafic, se pare că aceștia nu văd cu ochi buni aceste situații. Mai toți consideră că vehiculele cu volan pe partea dreaptă nu ar trebui să cicule la noi în țară.

"Dacă este vorba despre traficul din municipiu, nu cred că încurcă atât de tare. Însă, în exterior, când se circulă pe o singură bandă – spre exemplu, și vrea să depășească... deja e foarte riscant. Cel puțin din punctul meu de vedere. Consider că reprezintă un pericol public pentru toată lumea. Plus că este dificil și pentru acei șoferi. Adică, cred eu, le este puțin anapoda în a manevra mașina...", a declarat, pentru "Replica", un șofer din Constanța. Au existat și alte păreri, unele dintre persoanele întrebate menționând că nici nu au băgat de seamă vreo astfel de situație în trafic și că nu consideră că este vorba despre un pericol.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218