REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
9.4° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

O asociație a procurorilor îi solicită lui Predoiu să spună cum au fost notați candidații la șefia marilor parchete!

O asociație a procurorilor îi solicită lui Predoiu să spună cum au fost notați candidații la șefia marilor parchete!

Replica API 5 februarie 2020 | 11:28 368

Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor (AMASP) îi solicită ministrului Justiției, Cătălin Predoiu, să spună care au fost opiniile membrilor comisiei de interviu cu privire la candidații pentru șefia marilor parchete.

Solicitarea AMASP vine în contextul în care există informații off the record din cadrul comisiei de interviu potrivit cărora candidați care au primit aviz negativ din partea membrilor comisiei de interviu au fost propuși de ministru. Ar fi vorba de propunerile pentru șefia DIICOT și pentru adjuncții PG, Giorgiana Hosu, Bogdan Licu și Mădălina Militaru.

De asemenea, Predoiu ar fi respins candidați care au fost bine percepuți de comisia de interviu precum Claudiu Dumitrescu, candidat la șefia Secției a II-a din DNA sau Viorel Badea și Ioana Albani, candidați pentru conducerea DIICOT.

Ministrul a alcătuit o comisie de specialiști pentru intervievarea candidaților la șefia marilor parchete din care au făcut parte un psiholog, experți ai Institutului Național al Magistraturii precum judecătoarea ÎCCJ, Ioana Bogdan, sau procurorul DNA, Remus Budăi, și alți specialiști. În plus, ministrul a stabilit criterii de integritate pentru departajarea candidaților de care nu ar fi ținut cont.

Citește comunicatul AMASP mai jos pe larg:

”La data de 21.01.2020 pe site-ul instituției a fost publicat anunțul privind rezultatele selecției în vederea ocupării funcțiilor vacante de conducere în cadrul Ministerului Public, respectiv procuror general al României, procuror- șef DNA, procuror șef DIICOT. De asemenea, la data de 03.02.2020 pe site-ul instituției a fost publicat anunțul privind rezultatele selecției în vederea ocupării funcțiilor vacante de conducere în cadrul Ministerului Public, respectiv prim adjunct al procurorului general al PICCJ, adjunct al procurorului general al PICCJ, procuror șef secție al Secției de urmărire penală și criminalistică, procuror șef secție al secției parchetelor militare a PICCJ, adjunct al procurorului șef al DIICOT, adjunct al procurului șef al DNA, procuror șef secție în cadrul DNA.

În comunicatul dumneavoastră din data de 21.01.2020 ați precizat că alegerea candidaților a avut la bază analiza dosarelor profesionale și interviurile transparente susținute în fața unei comisii compuse din reprezentanți ai Ministerului Justiției, CSM, INM, ASE. În acest context, plecând de la premisa că s-a dorit ca procedura, altfel un demers pur politic, să aibă și girul unei comisii formate din profesioniști ai dreptului și specialiști din alte domenii, vă solicităm să răspundeți următoarelor întrebări, având în vedere cooperarea loială între puterile statului și dezideratul de transparență și profesionalism pe care îl susțineți în discursul public:

A existat în cadrul comisiei (pentru toate posturile de conducere vacante) o grilă de notare sau o formulă de evaluare scrisă a candidaților? În caz afirmativ vă rugăm să precizați care au fost criteriile de notare în mod concret și rezultatele obținute de candidați în urma acestei evaluări.

Nominalizările sau, acolo unde este cazul, respingerea tuturor candidaților au fost efectuate în baza votului fiecărui membru al comisiei? În cazul în care nu a existat un sistem de vot sau de decizie colectivă vă rugăm să ne precizați dacă nominalizările sau, acolo unde este cazul, respingerea tuturor candidaților, au fost în concordanță cu opinia membrilor comisiei sau opțiunea ministrului a fost contrară evaluării realizate de comisie:

A existat vreo situație în care opinia și evaluarea membrilor comisiei a fost una favorabilă în sensul nominalizării candidaților iar Ministrul Justiției a ignorat această opinie/evaluare? Dacă răspunsul este afirmativ vă rugăm să precizați concret cazurile în care a existat această situație și motivele obiective care au stat la baza deciziei.

Având în vedere declarațiile dumneavoastră publice și comunicatele afișate pe site-ul Ministerului Justiției vă rugăm să precizați ce anume aveți în vedere referitor la ”pasivele” unei unități ale Ministerului Public, în concret care sunt aceste pasive și cum sunt ele cuantificate în procesul de selecție pentru funcțiile de conducere.

De asemenea, vă rugăm să precizați care este poziția publică a Ministrului Justiției cu privire la apartenența sau apropierea magistraților de organizații nonguvernamentale cu caracter nepublic, nedeclararea unei astfel de apartenențe în declarația de interese și încălcarea normelor în materia citării și redactării lucrărilor stiințifice de către magistrații procurori și judecători. În acest context vă solicităm să comunicați dacă astfel de probleme sau alte probleme etice au fost evaluate cu privire la candidații nominalizați și care au fost motivele care au dus la considerarea lor ca nefiind esențiale.

Fiind convinși de atașamentul dumneavoastră față de statul de drept și procedurile transparente și bazate pe meritocrație considerăm că este oportun ca măcar în cazul posturilor pentru ocuparea cărora nu a fost nominalizat niciun candidat să expuneți public motivele acestei opțiuni a Ministrului Justiției, cu argumente concrete raportate la criteriile de selecție publicate pe site-ul Ministerului Justiției la data de 02.12.2019 și 09.12.2019 și să aveți disponibilitatea de a publica proiectele tuturor candidaților pe site-ul Ministerului Justiției.

Pe această cale subliniem că demersul are menirea de a lămuri și a încuraja prezența unui număr cât mai mare de magistrați profesioniști și onești la alte interviuri organizate de Ministerul Justiției, un pas suplimentar în această direcție fiind stabilirea și publicarea, pe viitor, a unui profil al candidatului și a unui barem orientativ cu privire la ponderea proiectului, a interviului, a ”pasivului” și a activității profesionale până la momentul înscrierii. Nu în ultimul rând subliniem că AMASP își menține poziția cu privire la crearea unui cadru previzibil și transparent în ceea ce privește procedurile de numire în Ministerul Public indiferent dacă o parte dintre membrii asociației și-au depus candidaturile sau au fost nominalizați pentru ocuparea posturilor vacante” scrie g4media.ro .

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Zdreanta asta este acolitul lui Macovei, sluga lui Soros. Vrea Portocali si Lucica sa fie peste tot
2
2
Daca si asta e ministru al justitiei...vai de noi
7
0
va veni si marea curatenie in magistratura, nu mai e mult pana atunci
11
0
Pt ,,o pla" esti o pla de psdist care ti-e frica de justitie si ati facut justitia praf
4
4
Procurori judecatori sunt corupti judeca dp chef dupa fata omului probe sunt aduse degeaba am trecut prin tribunalu ct si mam convins nu se face dreptate
11
1
Cele mai mari deservicii aduse Romaniei au fost facute de betivana de macovei si acolitii ei care au denigrat tara asta la UE si astfel am primit tot felul de sanctiuni.
10
1

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212