O firmă din Kazahstan a contestat licitația de modernizare a liniilor CFR de la Valu lui Traian, pentru că... nu înțelege limba română!
O firmă din Kazahstan a contestat licitația de modernizare a liniilor CFR de la Valu lui Traian, pentru că... nu înțelege limba română!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestNoi probleme în jurul licitației pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanța! După francezii de la Alstrom și spaniolii de la FCC Construccion SA, o altă firmă străină a depus contestație împotriva documentației de atribuire. Este forma despre compania Temirzhol Zhondeu LLP, din Kazahstan, nemulțumită de faptul că actele aferente procedurii sunt scrise în limba română și nu poate găsi traducători. Consiliul Național de Soluționare a contestațiilor a respins solicitarea, care era scrisă, bineînțeles... în limba română.
O nouă tentativă de blocare a licitației pentru atribuirea contractului, ce are ca obiect realizarea lucrărilor din cadrul proiectului “Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I – Valu lui Traian”. O altă firmă străină a depus contestație împotriva documentației de atribuire, aducând însă argumente cât se poate de neconvingătoare.
Firma kazahă Temirzhol Zhondeu LLP a cerut ca documentația să fie întocmită în limba engleză, motivând că nu poate găsi traducători pentru limba română. Un argument de tot râsul, luând în considerare faptul că pe teritoriul țării noastre activează mai multe societăți cu aceeași origine, care reușesc cu brio să participe la procedurile de achiziție și să comunice eficient cu autoritățile din România. De asemenea, bariera lingvistică nu mai este de mult o problemă, mulți antreprenori apelând, în lipsa unei alte alternative la traduceri succesive din engleză, în limba utilizată de aceștia.
Mai mult decât atât, deși Temirzhol Zhondeu LLP nu a găsit un traducător pentru a înțelege documentația de atribuire, se pare că a dat totuși de unul care să îi scrie contestația... Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor le-a respins însă cererea, așa cum era și de așteptat.
Valoarea contractului pus la bătaie pentru executarea acestui obiectiv de investiții se ridică la suma de 457 milioane de lei, fără TVA. Mai multe companii au pus ochii pe acest contract, licitația fiind însă blocată după ce societatea francezilor de la Alstrom a depus contestație împotriva documentației de atribuire. Aceleași nemulțumiri și-au exprimat și spaniolii de la FCC Construccion SA, care și-au retras însă recent cererea formulată către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, în contradictoriu cu beneficiarul contractului, Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” – S.A. Sucursala Regională CF Constanţa.
Proiect de o importanță majoră
Intervențiile asupra infrastructurii Portului sunt de o importanță crucială, gradul de afectare și deteriorare a acestora fiind unul ridicat. Lipsa lucrărilor de întreținere și înlocuire a elementelor uzate în timp util a condus la deteriorarea liniilor feroviare. Un sfert dintre acestea sunt închise, iar aproximativ 27% funcționează cu limită de viteză. Prin intermediul acestei investiții se dorește și atingerea standardelor impuse de reglementările și directivele europene.
Pentru realizarea acestor lucrări de modernizare a fost necesară exproprierea mai multor terenuri situate în localitățile Agigea, Constanța și Valu lui Traian. Pentru despăgubirile aferente celor 141 de terenuri, cu o suprafață totală de aproximativ 6,6 hectare, au fost plătite mai bine 4,2 milioane. Conform studiului de fezabilitate, obiectivul de investiții este structurat în două etape, prima vizând realizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a Grupei de Așteptare Valu lui Traian, iar cea de-a doua a obiectivelor de interes din afara Portului și din Portul Constanța Sud.
Firma kazahă a prins curaj după ce a pus mâna pe un contract similar în Republica Moldova
Societatea LLP „Temirzhol Zhondeu” din Kazahstan a reușit deja să pună mâna pe un contrat similar, implementat în republica Moldova. Aceasta execută lucrările din cadrul proiectului de modernizare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Obiectivul de investiție prevede reabilitarea capitală a aproximativ 80 km de cale ferată și reparații curente la aproximativ 153 km de cale ferată.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News