O navă din Singapore este reținută în Portul Constanța, după o coliziune cu o altă navă
O navă din Singapore este reținută în Portul Constanța, după o coliziune cu o altă navă
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO navă din Singapore, BW MATSUYAMA, a fost reținută în Portul Constanța, după ce aceasta a intrat în coliziune cu o navă a firmei Seapride Shipmanagement, creând un prejudiciu de peste 1,4 milioane de euro. Nava din Singapore se afla în Portul Constanța pentru a descărca fosfat, fiind legată la dană, urmând a fi încărcată ulterior cu porumb sau soia în vrac, cu destinația Egipt.
Totul s-a întâmplat pe 9 iulie a.c., atunci când nava BW MATSUYAMA se afla în Portul Constanța sub operaţiuni de descărcare fosfat, fiind legată la dană. Ulterior finalizării operaţiunilor de descărcare a cantităţilor de fosfat, nava urma să intre în executarea unui contract de transport, respectiv urma să încarce o cantitate de 8.400 MTS de porumb sau soia în vrac. În timpul manevrelor efectuate în Portul Constanța, nava "BW MATSUYAMA" a intrat în coliziune cu altă navă cauzând acesteia din urmă avarii semnificative.
Conform rapoartelor de inspecție s-a constatat avarierea macaralelor navei (dauna totală) iar pierderile estimate până în acest moment sunt în suma de 1.420.528 de euro, fără costurile legale (judiciare) ce urmează a fi cuantificate. În legătura cu acest accident de navigație au fost efectuate scrisorile de protest solicitate legal și cutumiar.
Potrivit estimărilor provizorii, prejudiciul este compus, până în prezent, din costul reparațiilor navei în șantier – 430.000 de euro, costul pieselor de schimb necesare pentru înlocuirea ambelor macarale – 320.000 de euro, costurile de funcţionare zilnică pentru o perioadă estimată de 65 de zile, necesare reparaţiilor – 236.000 de euro, pierderea navlului conform Booking Note din data de 03.07.2023 – 267.000 de euro, estimarea pretenţiilor exprimate de către navlositorii navei pentru voiajul contractat 150.000 de euro, costurile zilnice în șantier pe o perioadă estimată de 65 de zile – 17.528 de euro.
Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au dispus reținerea în Portul Constanța a navei BW MATSUYAMA, pavilion Singapore, până la soluționarea definitivă a dosarului înregistrat.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News