REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.3° Constanța Sâm., 18 Mai 2024
Anul XX Nr. 6733
14.3° Constanța Sâmbătă, 18 Mai 2024 Anul XX Nr. 6733
 

O navă din Singapore este reținută în Portul Constanța, după o coliziune cu o altă navă

O navă din Singapore este reținută în Portul Constanța, după o coliziune cu o altă navă

Victor ROTARU 15 iulie 2023 | 00:00 4594

O navă din Singapore, BW MATSUYAMA, a fost reținută în Portul Constanța, după ce aceasta a intrat în coliziune cu o navă a firmei Seapride Shipmanagement, creând un prejudiciu de peste 1,4 milioane de euro. Nava din Singapore se afla în Portul Constanța pentru a descărca fosfat, fiind legată la dană, urmând a fi încărcată ulterior cu porumb sau soia în vrac, cu destinația Egipt. 

O nava din Singapore este retinuta in Portul Constanta, dupa o coliziune cu o alta navaBW MATSUYAMA

Totul s-a întâmplat pe 9 iulie a.c., atunci când nava BW MATSUYAMA se afla în Portul Constanța sub operaţiuni de descărcare fosfat, fiind legată la dană. Ulterior finalizării operaţiunilor de descărcare a cantităţilor de fosfat, nava urma să intre în executarea unui contract de transport, respectiv urma să încarce o cantitate de 8.400 MTS de porumb sau soia în vrac. În timpul manevrelor efectuate în Portul Constanța, nava "BW MATSUYAMA" a intrat în coliziune cu altă navă cauzând acesteia din urmă avarii semnificative. 

Conform rapoartelor de inspecție s-a constatat avarierea macaralelor navei (dauna totală) iar pierderile estimate până în acest moment sunt în suma de 1.420.528 de euro, fără costurile legale (judiciare) ce urmează a fi cuantificate. În legătura cu acest accident de navigație au fost efectuate scrisorile de protest solicitate legal și cutumiar. 

Potrivit estimărilor provizorii, prejudiciul este compus, până în prezent, din costul reparațiilor navei în șantier – 430.000 de euro, costul pieselor de schimb necesare pentru înlocuirea ambelor macarale – 320.000 de euro, costurile de funcţionare zilnică pentru o perioadă estimată de 65 de zile, necesare reparaţiilor – 236.000 de euro, pierderea navlului conform Booking Note din data de 03.07.2023 – 267.000 de euro, estimarea pretenţiilor exprimate de către navlositorii navei pentru voiajul contractat 150.000 de euro, costurile zilnice în șantier pe o perioadă estimată de 65 de zile – 17.528 de euro.

O nava din Singapore este retinuta in Portul Constanta, dupa o coliziune cu o alta navaMinută judecătorească 

Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au dispus reținerea în Portul Constanța a navei BW MATSUYAMA, pavilion Singapore, până la soluționarea definitivă a dosarului înregistrat. 
 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Coliziune.......
1
0
Goidea idiotule notoriu, nu e vina ta deloc? Cu toți piloții buni afară și o grămadă de proști făcuți piloți? Remorcherele Goidea? Șpăgile tale Goidea? 50.000 în parcare la Rex Goidea să mai lași portul Tomis 2 ani? Goidea? Rafinarea de la Midia? Goidea...tic-tac, tic-tac începe să îți sune ceasul
1
1
Cine era firma de pilotaj ? Firma de remorcaj ? Intradevar comandantul e vinovat la final , dar cine ii era pilot ? Era nava in Ballast, usor de oprit cu remorchere bune .....Daca a fost vant puternic cine de la ANR a aprobat manevra ???? Nu se spune nimic daca a fost Failure la M/E sau Carmâ
21
5
Au venit labagii cronici de la ANR să ceară șpăgi și tone de motorina, bashitii inculți, hoți, p****i, javre penale și c***e ordinare... ANR
20
0

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468