REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.9° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
10.9° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Orlando Teodorovici: Mă îndoiesc că Vizan are capacitatea de a conduce Portul Constanța

Orlando Teodorovici: Mă îndoiesc că Vizan are capacitatea de a conduce Portul Constanța

Virgil STOIAN 17 decembrie 2022 | 00:00 3905

Fostul ministru al Finanțelor, Orlando Teodorovici, este unul dintre profesioniștii care s-au perindat pe Guvernul României. Experiență profesională de peste 20 de ani în planificarea și/sau managementul administrației publice și a fondurilor europene, în management financiar și de control, audit, etc îl face să vadă lucrurile care se petrec în țară realist Așa cum le vede în Portul Constanța. Reporterii Replica l-au provocat la o discuție despre Port, despre directorul Florin Vizan, dar și despre neacceptarea României în spațiul Schengen și boicotul împotriva Austriei. Și ne-a spus multe lucruri interesante!

Fostul ministru al Finanțelor crede că Portul Constanța nu este exploatat cum trebuie, lucru care ar putea fi făcut cu o conducere capabilă, numită pe criterii profesionale. În privința boicotului împotriva Austriei, din cauza refuzului de a nu accepta România în spațiul Schengen, acesta îl consider o greșeală, pentru că afectează și românii. Mai multe despre aceste subiecte, urmăriți în rândurile de mai jos.

Portul Constanța este al României


În privința Portului Constanța și a reproșurilor care i se aduc directorului Florin Vizan, Orlando Teodorovici consideră că numirea managerului Portului ar trebui să se facă pe criterii profesionale: ”Eu nu îl cunosc pe domnul Vizan. Ideea e că Portul Constanța nu este doar al Constanței, portul este al întregii țări. În mod normal, managerul trebuie să fie un om care este pus pe criterii profesionale, nu pe criteriul... de unde vine dânsul. Portul Constanța este al României, nu doar al județului Constanța sau al constănțenilor. Ca urmare, cel care trebuie să conducă un astfel de obiectiv, extrem de important pentru economia României, trebuie să îndeplinească niște criterii de profesionist. E o calitate să fii din Constanța, dar manageri pentru astfel de obiective trebuie să fie numiți pe alte criterii. Asta am spus-o mereu, și nu înțeleg de ce se face această confuzie. Ba era Mazăre, ba era cutare. Portul Constanței  reprezintă investiția cetățenilor români, pe timpul lui Ceaușescu. Toți au contribuit acolo, la acel litoral românesc. Părinții noștri, bunicii noștri, toți au contribuit. Când a vrut să pună Mazăre bariera în stațiune, eu am avut o poziție foarte dură. Pentru că nu poți să pui tu o barieră că vin eu de la București. Pentru că eu, de la București, ți-am făcut ție litoralul Românesc. Și ăla de la Iași, Cluj, Constanța și din păcate se face o confuzie. Trebuie să primeze prin termeni de profesioniști, într-o structură publică. Dar nu e nici pe departe așa.

Portul Constanța trebuie să producă pentru țară

În opinia politicianului, potențialul Portului Constanța nu este exploatat la maxim, acesta, cu o conducere capabilă putând să se bată de la egal la egal cu portul Rotterdam: ”Trebuia să o facă de foarte mult timp. Domnul Grindeanu a fost și prim ministru în 2017, atunci putea să facă investiții puternice. Bine că dă drumul acum. Portul Constanța trebuie să producă pentru țară ce trebuie să producă. Din câte știu, aduce până în 30 de milioane de euro la bugetul de stat. Adică închiriază spații pe acolo și cam atât. Asta este o sumă infimă. Ar trebui să fie niște criterii de performanță. Să i se impună clar un rulaj minim pe an, mai departe cum își aduce la îndeplinire este treaba lui, în baza strategiei pe care Ministerul Transporturilor la propunerea respectivului șef o aprobă. Nu poți să-mi aduci mie sub 30 de milioane de euro pe an, pentru că ești Portul Constanța, nu ești o agenție imobiliară. Are capacitatea să se bată cu Rotterdam. Mai ales că este o zonă în care se poate dezvolta România foarte mult. În sensul în care are foarte multe zone în apropierea portului Constanța,  sunt spații foarte mari în port. Poți dezvolta în mod constant portul. Trebuie să îți dorească. De bani, nu este problema, poți să faci un sistem privat. Aduci oameni să-ți investească și după aceea să-și recupereze pe o anumită perioadă investițiile. Mă îndoiesc că noul manager al portului Constanța are această capacitate, am o presimțire că nu mă înșel.

Florin Vizan

Boicotul este o greșeală

Teodorovici crede că boicotul împotriva Austriei e o greșeală, acesta afectând și firmele unde lucrează români: ”Domnul Bode, tu nu-mi spune mie cât am pierdut că nu am intrat în Schengen, spune-mi ce faci ca să nu mai pierdem banii ăștia. Trebuia să faci tot ce este posibil ca să fim în Schengen. Boicotul este o greșeală pe care o face statul român, pentru că în acele firme lucrează români. Firmele care vin din afara țării, ca și capital, chiar și cele austriece, vin pe baza unei legislații în vigoare. Nu poți să începi o astfel de  vânătoare pentru că ne facem singuri, în economie, foarte mult rău. Cele 2 bănci, sunt în top 5 în România, dacă una dintre ele colapsează sistemul bancar va avea de suferit. Nu așa se face. L-am văzut pe Grindeanu, iese cu faptul că Metrorex, CFR, Portul Constanța își mută conturile, asta este o problemă, un autodenunț.  Domnul Grindeanu se autodenunță, pentru că CEC-ul, banca la care ei vor să se mute, și-a îmbunătățit cu ceva oferta financiară în ultimii ani?

Klaus Iohannis

Iohannis trebuie să arate că este președintele nostru

Președintele României, are o șansă foarte mare să arate că este președintele nostru. Să spună foarte clar în consiliu uzează de drepturile de veto în toate deciziile la nivel european și structurile europene, până când România va fi acceptată în Schengen. Asta înseamnă că România va bloca tot ce înseamnă proces decizional european, până când, în ianuarie se poate face, un JAI, un consiliu de miniștri extraordinar, cu Suedia, că ea va deține președenția, consiliu la care noi să fim acceptați în Schengen, împreună cu Bulgaria. Am spus și Bulgaria, pentru că nu putem separat, suntem luați la pachet. Este foarte simplu. Domnul Iohannis trebuie să aibă o poziție clară, fermă și corectă. Să le spună pe față, băi băieți, când îmi dați voi accesul în Schengen, vă dau și eu votul meu când aveți nevoie de decizii la nivel european. Până atunci... asta este abordarea corectă, eu așa am procedat când am ocupat o funcție la nivel european.” a încheiat Orlando Teodorovici.

Eugen Orlando Teodorovici este un politician român, senator de Buzău (2012–2016) și Tulcea (2016–2020) din partea Partidului Social Democrat (PSD). A fost ministru al fondurilor europene și apoi al finanțelor publice în Guvernul Victor Ponta, apoi în Guvernul Viorica Dăncilă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Orlando crezi că Vizan ăsta nu se pricepe la......furat ?! E român și asta e meseria de bază a unui român !!
1
0
Are dreptate cand spune ca Portul este o agentie imobiliara care inchiriaza spatii si creste anual chiriile ca asa vrea avand monopol. Aici trebuie sa puna frana cineva. Portul a devenit o afacere imobiliara personala.
1
0
Rotterdam e la ani lumina de Portul Constanta, din orice punct de vedere: specificatii, tehnologie, trafic, facilitati, marime, pozitionare etc. Nu exista nimic care sa compare aceste 2 porturi. Iar olandezii nu au niciun interes la Constanta. Pana si Kopper si Trieste sunt mai bine pozitionate decat Constanta in economia Europei.
2
0
Acest Orlando nu are nici o meserie! Nu a batut un cui , in viata lui! Dar le stie pe toate! Lasaneeeeeeeeeeee!
1
2
Cand lua manzu' la misto Daniela S la tine in birou, ziceai ca merge bine Portul Constanta. Acum ca Economica nu are putere, Vizan iti da flit, cauti sa te bagi in seama. Cu drumurile pe la Moscova cum e? Vezi ca Goidea merge si el cu acelasi avion!
4
2
alo.....Vizante......acolo nu e inima. E splina !
5
0
Virgile, ai uitat sa pui P de la publicitate la inceputul articolului.
3
0
Mai desteptul lui peste,mai lasa sfaturile pentru ai fost si tu la putere si inca ce putere"ministru de finante"si ti-ai aratat valoarea,adica si pe timpul tau Romania a continuat sa mearga tot la mai vale in timp ce tu impreuna cu colegi tai si oameni protejati de voi ati devenit tot mai bogati prin tot felul de tertripuri legale pentru ca ati avut voi grije sa dati legi care sa favorizeze furtul in general dar in special furtul din banul public.
3
3
Cel mai incapabil și slab director din toate timpurile
9
0
Încă o lichea care nu a dovedit nimic își da cu părerea doar,doar îl baga cineva în seamă. Ca idee, tovarășul știe unde se afla portul Constanța?
9
2
Daca si Orlando este unul dintre profesionisti,emigram in Austria :)
12
2
ok,de acord,dar tu cand ai ajuns ministru ca ai facut prima data? Ti ai adus toate gagicile in functii cheie.Uitam prea repede.Avem noi boala de a vedea paiul din ochiul altora.
11
2
Papagalul asta discotecar isi da cu parerea despre port,care face concurenta portului Rotterdam, cred ca vrei sa-l conduci tu sa-l dai la fratii tai rusi.Iar cu Mazare am auzit ca te bateai dar pe discoteci nu pe bariere
9
2
Încă o data ati dat dovada ca sunteti un ziar politic! Rusine
4
4
Catana ce sa conduca mai intai ? ANR din herastrau unde are loc rezervat, ANR de aici din functia de DG ca se roaga astia de el sa i conduca, sau portul Cta ?
12
0
Vizane, fa curat și la PSD, da l jos pe FELIX STROIE si pe asociatul lui DUMITRACHE care au transformat PSD ul in SRL ul lor personal.
8
3
Discotecarule, spui ca nu l cunosti pe Vizan, dar tot tu spui ca nu este bun. Ești sănătos la cap? Un fraierica, un lingău al lui DUMITRACHE și COMANESCU.
8
3
Orlando, pune l pe COMANESCU sa și plătească datoriile la APC și salariile la angajați , nu le a plătit salariile de 12 luni, tu ce ai făcut l ai ajutat sa ia credit de la EXIMBANK fără garanții, ești un gunoi uman.
9
2
Toata lumea insista sa ne punem banii la Cec da se pare ca voi toti a-ti uitat schema pe care a facut-o Cec-ul in 1989-1990 !!!! Unde sunt banii parintilor nostri???
8
0
Daca Vizan nu este capabil sa conduca portul Constanta, pune l domle pe Catana ca este papagal psd ist de al tau. El a inteles acum ca portul Constanta este port la Marea Neagra, atat ca nici nu trebuie sa stie mai mult.
19
3
La câți rechini securiști sunt in port nu cred mai ales comanescu un mare hot tepar
7
2
Când i a pus Vizan pe Comanescu , Stroie si DUMITRACHE Ion sa plătească si sa între in legalitate ați tăbărât pe el. Nu i lasă Vizane sunt niște hoți si au acaparat politic si economic orașul. Scapa ne de ei!
6
2
Nu l mai bagă nimeni in seama la capitala pe Discotecarul asta și da declarații la comanda in presa locală , ești așa de mic, un nimeni.
9
2
De unde știe frezatul asta de port, de la LOFT? Este un papagal care se bagă in seama, un HOȚ!
12
3
Replica te consideram o publicatie serioasa care este impartiala dar vad ca usor, usor ajungi de rasul lumii. Faci publicitate pe fata procurorului Nitza un excroc patentat care are o gramada de probleme cu legea si este cercetat pentru favorizarea infractorului, complicitate la cazul de sinucidere cu arma sa, asocierea cu politicieni in scopuri personale si multe altele si blochezi toate comentariile fiindca stii ca ar fi sute de postari care l-ar desfiinta pe asa zisul profesionist de mediu. Cat despre articolul cu OMVul de ce nu a dus doarul la capat? A luat spaga si s-a facut ca ploua. Vai de capul vostru daca promovati astfel de oameni.
16
0
ce e ala un port ??? Un papagal hot care se baga in seama.
14
2

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212