Pe mâna cui ajung banii din taxa de promovare a staţiunii Mamaia, după 'epoca Tomiris'
Pe mâna cui ajung banii din taxa de promovare a staţiunii Mamaia, după 'epoca Tomiris'
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAsociaţia Litoral A FOST ÎNCHISĂ! Adio, Corina Martin, Anca Nedea a revenit în prim-plan!
Asociaţia Litoral A FOST ÎNCHISĂ! Adio, Corina Martin, Anca Nedea a revenit în prim-plan!
S-au dus vremurile când Corina Martin organiza evenimente cu daci şi romani ori defilări de maşini prin staţiunea Mamaia! Anul trecut a fost ultimul an când Corina Martin, din ipostaza de şefă a Asociaţiei Litoral Delta Dunării, a mai putut gestiona, parţial, banii proveniţi din taxa de promovare a staţiunii Mamaia, o taxa stabilită de administraţia locală. Birul, achitat de agenţii economici din staţiunea Mamaia, nu a fost eliminat, ba chiar se urmăreşte extinderea taxării şi în ceea ce priveşte afaceriştii din zona peninsulară a Constanţei, după cum a anunţat chiar primarul Decebal Făgădău. Doar că Martin nu se va mai putea bucura de explozia de culoare şi evenimente, cum se întâmpla acum câţiva ani, când în prim-plan era chiar ea, costumată în diverse personaje, ca de exemplu Tomiris! Asta pentru că, din aprilie 2017, Martin nu mai este preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării. Ca o ultimă lovitură dată cele căzute în dizgraţie, membrii asociaţiei amintite l-au desemnat preşedinte pe Cristian Bărhălescu. Dar, la ce bun? Asociaţia A FOST DESFIINŢATĂ la finele anului trecut!- după cum a confirmat, pentru „Replica” de Constanţa, chiar Bărhălescu: „Urma să anunţăm acest lucru oficial, zilele acestea, prin intermediul unui comunicat de presă”. Prin urmare, după ce au lăsat-o pe Corina fără „jucărie”, „oamenii răi” au pus şi asociaţia pe butuci! – după cum comentează, unii, cu ironie. Dar, nu e nici o problemă, fiindcă „băieţii deştepţi” au găsit imediat cu ce să astupe golul: au înfiinţat Organizaţia Patronală Mamaia- Constanţa.
Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa este fosta asociaţie a hotelierilor din Mamaia, s-a rebranduit, şi-a schimbat statutul, poate primi şi alţi membri în afară de hotelieri, sunt şi agenţii de turism, producători de vinuri, restaurante etc., adică oricine este interesat de promovarea turismului. De altfel, şi Bărhălescu face parte din noua organizaţie, ca membru. Revenind la fosta Asociaţie Litoral, Bărhălescu a motivat că aceasta s-a desfiinţat pentru că avea tot mai puţini membri: „S-au tot retras membri în valuri, când am preluat şefia asociaţiei am constatat că aveam în patrimoniu două calculatoare şi două birouri şi nimic altceva. Nu mai erau bani, nu mai am avut ce să gestionez. Fondurile pentru anul trecut fuseseră deja alocate pentru acţiunile aprobate de fosta conducere. Eu nu am mai putut face altceva decât să achit acţiunile, aşa că în toamna anului trecut am decis să o închidem. A fost o capcană în care am picat (acceptarea funcţiei de preşedinte al asociaţiei – n.r.)”, a mai declarat Bărhălescu.
În schimb, pe acest fond propice, a apărut Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa, din a cărei conducere nu face parte Corina Martin, şi nici nu ar putea fi acceptată, de vreme ce director general este Nicolae Bucovală, iar director executiv – Anca Nedea. Această organizaţie va funcţiona ca o organizaţie de management al destinaţiei (OMD). OMD-urile au fost aprobate recent prin hotărâre de guvern şi urmează să fie aprobate şi normele de funcţionare.
Între timp, Primăria Constanţa a şi anunţat, alături de Consiliul Judeţean, că Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa se va ocupa de promovarea staţiunii Mamaia, cu bani din taxa specială impusă agenţilor economici, iar acest lucru se va extinde (taxa) şi pentru zona peninsulară – totul „în armonie” (sau, în traducere: la vremuri noi, gestionăm banii... noi, fără Corina Martin, că nu mai e în tabăra potrivită!). Alte detalii: AICI
UPDATE:
Deocamdată, Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa şi-a propus să încheie un parteneriat cu Primăria Constanţa, pentru a întemeia Organizaţia de MAnagement a Destinaţiei, prima de acest fel din România.
De asemenea, primarul Constanţei, Decebal Făgădău, a ţinut să precizeze că "în momentul de faţă taxa de dezvoltare şi promovare este gestionată de primărie", şi nu de către asociaţie! "Pe viitor se va înfiinţa OMD conform legii. Organizaţia patronală nu gestionează taxa de promovare. Patronatul funcţionează pe banii lui".
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News