Poliția Locală a amendat constructorul care lucrează pe b-dul 1 Mai
Poliția Locală a amendat constructorul care lucrează pe b-dul 1 Mai
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestContractul cu Electrogrup pentru reabilitarea bulevardului 1 Mai a fost semnat în octombrie 2021, cu termenul decalat de patru luni. Motiv pentru care Primăria Constanța a solicitat obligarea societății la plata sumei de 1.000.000 lei, cu titlu de prejudiciu. Ne-am fi așteptat ca execuția lucrărilor să fie realizată cu viteza vântului însă, în realitate stau altfel lucrurile. De luni de zile, trotuarele sunt întoarse pe dos…, ca și pe celelalte mari bulevarde. Adevărat, de puțin timp o parte din ele au fost, parțiale, reabilitate, însă cu multe capcane printre ele… Nemulțumiți de modul în care cei de la Electrogrup execută lucrările nu sunt doar constănțenii, ci și Poliția Locală, care a amendat societatea în repetate rânduri, pentru nerespectarea normelor privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public sau privat al municipiului Constanța.
Electrogrup este companie deţinută de fraţii Teofil şi Simion Mureşan şi de Marian Pantazescu, din Cluj, care se ocupă cu lucrări de instalații electrice. Greii asfaltului au semnat contractul cu Primăria Constanța pentru reabilitarea bulevardului 1 Mai în octombrie 2021 și, deși pare că s-a schimbat, puțin, fața bulevardului, mai sunt multe de făcut, într-un timp foarte scurt… până anul viitor, când e termenul final.
Chițac și reprezentantul Electrogrup, la semnarea contractului
Dacă pe bulevardul Ferdinand, de exemplu, se lucrează la foc continuu, ei bine pe 1 Mai abia dacă vezi muncitorii, aspect despre care Replica a mai relatat de câteva ori.
groapă nesemnalizată corespunzător
Însă nu doar constănțenii sunt nemulțumiți de activitatea celor de la Electrogrup, ci și Poliția Locală, care a constatat, și nu o dată, că muncitorii nu respectă prevederile HCL nr. 189/30.06.2017, privind normele pentru lucrările tehnico – edilitare care se execută pe domeniul public sau privat al municipiului Constanța și utilizarea tramei stradale în zona pietonală a autovehiculelor care transportă materiale de construcții.
Electrogrup, amendată pentru nerespectarea normelor privind lucrările tehnico-edilitare care se execută pe domeniul public sau privat
Cei care execută lucrări pe domeniul public au obligația, potrivit H.C.L 189/2017 să delimiteze clar și să respecte perimetrul necesar executării lucrărilor conform Autorizației de construire; să întrețină sistemele de dirijare a circulației în condițiile tehnice prevăzute de normativele în vigoare, asigurând permanent condiții pentru buna circulație a vehiculelor și a pietonilor și să modifice semnalizarea rutieră conform desfășurării lucrărilor sau să folosească pentru executarea lucrărilor de intervenție/spargere a carosabilului numai mașini speciale de tăiat beton și asfalt echipate cu disc diamant, care să nu afecteze structura de rezistență a sistemului rutier, dar și să semnalizeze corespunzător punctele de lucru care afectează trotuarele și partea carosabilă a străzilor pentru a evita producerea de accidente de circulație.
Aceeași hotărâre prevede folosirea indicatoarelor rutiere de semnalizare temporară și amplasarea la punctele de lucru panouri care să indice: denumirea și adresa lucrării, denumirea beneficiarului, denumirea proiectantului, denumirea constructorului, număr telefon, număr autorizație de construcție, eliberată de, termen de execuție, data începerii și data finalizării lucrărilor.
Electrogrup a contestat amenzile Poliției Locale
Pentru nerespectarea acestor prevederi, a unora dintre ele, societatea a fost amendată de mai multe ori de Poliția Locală. Evident, juriștii firmei nu aveau să stea cu mâinile în sân și au chemat organul de control în instanță, tocmai la Cluj, contestând patru dintre procesele verbale. Degeaba, pentru că instanța le-a respins, pe 19 aprilie, acțiunea. Decizia nu-i definitivă, așa că, cel mai probabil, firma perdantă va formula apel.
Primăria a vrut despăgubiri pentru întârzierea lucrărilor
Așa cum am precizat și mai sus, proiectul de reabilitare a zonei 1 Mai-Șoseaua Mangaliei a început cum nu se poate mai prost. Cu patru luni întârziere, dar și cu un litigiu în instanță, în urma căruia Primăria Constanța spera să obțină despăgubiri de la EM Prime Construct, deținută de Emil Rădulescu, firma fiind asociată, în trecut, cu fel și fel de contracte cu statul și contestații, alături de Technologica Radion-ul lui Theodor Berna, unul dintre regii mari ai asfaltului românesc. Motivul? Blocarea semnarea contractului și, implicit, demararea cu întârziere a lucrărilor privind reabilitarea zonei bulevardul 1 Mai-Șoseaua Mangaliei. Primăria i-a cerut despăgubiri, după ce a decalat termenul de începere a lucrărilor cu 4 luni.
UAT Constanța a cerut plata sumei de 1.000.000 lei, cu titlu de prejudiciu rezultat din ajustarea preţului Contractului “Achiziţia şi Contractarea Execuţiei Lucrărilor, plata dobânzilor legale la preţul total al Contractului (47,230.378,86 lei), pentru perioada 04.06.2023 – 07.09.2021; plata contravalorii etapelor de lucrări incluse în Programul de execuție şi care vor fi decontate ulterior lunii decembrie 2022.
În septembrie 2022, acțiunea primăriei a fost respinsă, însă a formulat apel. Și acesta a fost respins, în ianuarie 2022. Cu alte cuvinte, primăria nu va fi despăgubită pentru întârzierea lucrărilor.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News