Soluţiile Guvernului pentru românii blocați în străinătate de suspendarea zborurilor Blue Air
Soluţiile Guvernului pentru românii blocați în străinătate de suspendarea zborurilor Blue Air
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPremierul și miniștrii de resort au discutat şi analizat în acestă seară în cadrul unei ședințe de urgenţă situația românilor afectați de suspendarea zborurilor Blue Air. Iată ce soluţii s-au găsit.
Dan Cărbunaru
Premierul a convocat marți seara celula de criză la nivelul Guvernului, după ce compania Blue Air a anunțat suspendarea zborurilor până luni, 12 septembrie.
Românii care au rămas blocați în străinătate după suspendarea zborurilor Blue Air vor fi aduși acasă cu avioane Tarom, a anunțat marți seara Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
"Pot să vă anunț că în această seară a fost activat un număr unic al call center-ului gestionat de ministerul Afacerilor Externe. Este un număr la care cetățenii aflați pe aeroporturi din afara ţării noastre pot semnala prezența şi pot solicita asistenţă consulară şi, de asemenea, pot solicita sprijin pentru a ajunge acasă.
Astfel, pasagerii pot solicita ajutor la secțiile consulare ale României, dar și la numărul 0040751084537 din cadrul call centrului MAE.
După ce vor fi centralizate datele, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare pentru ca românii de peste graniță să ajungă în siguranță acasă”, a mai spus Dan Cărbunaru.
Blue Air a anunțat că din cauza unei situații „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, compania se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022, scrie antena3.ro.
Ce drepturi au pasagerii care au avut zborurile Blue Air anulate?
Având în vedere situația generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a informat călătorii cu privire la drepturile lor.
Astfel, turiștii care au luat pachete de vacanță de la agențiile de turism sunt rugați să ia legătura cu acestea.
„În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, agenția de turism este responsabilă pentru executarea pachetului și să ofere servicii alternative”, arată reprezentanții ministerului.
De asemenea, MAT anunță că pasagerii care au achiziționat direct bilete de la Blue Air își pot recupera banii și compensațiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.
Blue Air a anunțat marți că din cauza unei situații „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, compania se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News