Supărare mare la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: mai bine de jumătate de clasă notată cu 2 și 3 la matematică!
Supărare mare la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: mai bine de jumătate de clasă notată cu 2 și 3 la matematică!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOrele de matematică stârnesc nemulțumiri în rândul elevilor și părinților unei clase a VIII-a de la Școala Gimnazială nr. 38 „Dimitrie Cantemir” din municipiul Constanța. Mai mulți părinți susțin că profesoara, care a preluat clasa la începutul acestui an școlar, nu explică suficient la clasă, îi jignește pe elevi și a umplut catalogul cu note de 2 și 3. Mai ales că, subliniază părinții, pe copii îi așteaptă evaluarea națională și de parcă nu era suficient acest stres, se adaugă și faptul că s-a ajuns ca orele de matematică să se desfășoare într-o stare constantă de tensiune, ce nu este benefică actului educațional.
Din păcate, arată conducerea unității de învățământ, notele respective au fost puse pe merit, elevii având lacune la această materie, acumulate în timp. „Ar fi foarte ușor să se pună note mari, ar fi liniște la clasă, ora ar trece fără nemulțumiri, profesoara și-ar primi salariul și toată lumea ar fi mulțumită. Dar dacă vrem într-adevăr să facem ceva cu copiii, trebuie să îi punem să lucreze!”, subliniază prof. Iris Sarchizian, directorul școlii.
„Disciplina unde niciodată nu știm despre ce vorbim, nici dacă ceea ce spunem este adevărat” – așa definea matematica, la începutul anilor 1900, Bertrand Arthur William Russell, cel considerat a fi fondatorul filosofiei analitice. Și în prezent, matematica este considerată fie regina științelor, de către cei pasionați, fie bătaia de cap cea mai grea! Și, mai ales, dacă adăugăm în ecuație și apropierea unui examen important din viața de elev, cum este evaluarea națională de la sfârșitul claselor gimnaziale, durerile de cap pe care le dau orele de matematică elevilor sunt cu atât mai mari!
Ora de matematică este motivul supărării mai multor elevi și părinți de la o clasă a VIII-a de la Școala Gimnazială nr. 38 „Dimitrie Cantemir” din municipiul Constanța. Până în prezent, spun părinții, matematica nu a reprezentat o problemă. Din contră. Deși, într-adevăr, clasa nu este una cu performanțe școlare notabile, copiii aveau note mari. De la începutul acestui an școlar, însă, de când clasa a fost preluată de o altă profesoară de matematică, după ce fosta a ieșit la pensie, situația s-a schimbat radical! Părinții acuză că profesoara are un limbaj jignitor în timpul orelor, că nu le explică suficient copiilor și că a ținut toate notele în catalogul personal, trecându-le în catalogul clasei abia în urmă cu aproximativ o săptămână. Iar șocul a fost imens: catalogul s-a umplut cu note de 2, 3 și 4, spre revolta părinților și elevilor!
„Noi am sesizat atât conducerea școlii, cât și Inspectoratul Școlar Județean Constanța, încă din octombrie a.c., cu privire la ce se întâmplă în ora de matematică. Au avut loc ședințe cu părinții, cu doamnele directoare, cu doamna profesoară de matematică și doamna dirigintă, în încercarea de a găsi niște soluții. Dar nu am obținut niciun rezultat. Copiii se plâng că sunt jigniți în timpul orelor, că doamna profesoară nu le explică materia, ci le tot spune că nu sunt în stare de nimic, că nu știu nimic. Bine, clasa nu este performantă, dar sunt copii buni. Sunt și sportivi printre ei, merg la diferite cluburi. Până anul trecut, aveau note bune la matematică, aveau 8, aveau 9 sau 10. Acum, nouă, părinților, doamna profesoară de matematică ne spune că ni s-au vândut iluzii, că elevii sunt praf, că nu știu nimic. Au ajuns copiii să refuze să mai meargă la orele dânsei și sunt părinți care se gândesc inclusiv să îi transfere. Dar mai este puțin până la evaluarea națională. Copiii sunt traumatizați. Cum sunt ajutați astfel, mai ales având în vedere stresul pe care-l reprezintă evaluarea națională pentru ei?”, semnalează o mămică.
Un alt părinte ne-a precizat că fiica sa este în aceeași situație, de la note de 8 și 9 având în prezent 2 și 3: „Mai mult, notele au fost trecute toate odată în catalog, nu în momentul în care au dat testele. Ni s-a spus că acum nu se mai dau testele acasă, că trebuie să fie la dosar. Nu, testele ar trebui date copiilor, să vadă unde au greșit, să se spună unde mai au de lucrat. Sunt peste 20 de copii, din cei 30 din clasă, care sunt în această situație. Toate notele au fost trecute în catalog într-o singură zi, iar acum sunt copii amenințați de corijență. Copiii aceștia sunt în clasa a VIII-a, sunt deja sub stres, în felul acesta nu vom avea niciun rezultat”.
Singura clasă de unde părinții au reclamat atitudinea profesoarei
Nemulțumirile părinților sunt cunoscute de conducerea Școlii Gimnaziale nr. 38 ”Dimitrie Cantemir”, căci, așa cum au afirmat și părinții, au avut deja loc mai multe întâlniri între aceștia și prof. Iris Sarchizian, directorul unității, dar și cu profesoara de matematică și diriginta clasei. Ședințe în care, după cum a afirmat prof. Iris Sarchizian, părinților le-au fost arătat lucrările date de copii și s-a discutat cu privire la nivelul lor de pregătire la această materie. Căci, după cum a afirmat prof. Iris Sarchizian, din păcate, lucrările arată că elevii nu au nivelul de pregătire pe care și l-ar dori atât părinți, cât și școala. Iar faptul că se apropie evaluarea națională este un motiv în plus pentru a fi puși mai mult să studieze.
„Este vorba despre o clasă a VIII-a, iar elevii vor fi puși în fața unui examen foarte dificil. Salariul nostru nu depinde de nota pe care o trecem în catalog. Ar fi foarte ușor să se pună note mari, ar fi liniște, ora ar trece fără nemulțumiri. Dar dacă vrei într-adevăr să faci ceva cu copiii, trebuie să îi pui și să lucreze. Iar copiii nu au acumulat cunoștințele din anii anterior, sunt clasa a VIII-a și urmează evaluarea națională. Ce s-ar întâmpla dacă la clasă ar avea note de 8 și 9, iar la simulare note de 2? Șocul va fi mult mai mare pentru părinți, iar profesoara va fi chemată să dea cu subsemnatul, vor trebui date explicații”, a afirmat prof. Iris Sarchizian.
Mai mult, în luna octombrie a.c., în urma reclamației unuia dintre părinți, inspectorul școlar de matematică Daniela Bălănescu a venit în inspecție la clasă, a vorbit atât cu elevii, cât și cu reprezentanții școlii, a verificat lucrările și caietele elevilor, iar în urma verificărilor s-a constatat că „aplicarea testului inițial, notarea ritmică a elevilor, verificarea și corectarea temelor cu regularitate”.
Cât privește celelalte acuzații, privind folosirea unui limbaj jignitor sau faptul că nu s-ar preda la oră în mod adecvat, conducerea școlii le neagă în mod vehement.
„Eu sunt prima care ar lua atitudine în momentul în care un profesor ar avea un comportament jignitor la clasă. Dar nu este cazul!”, a subliniat prof. Iris Sarchizian.
Mai mult, se impune menționat faptul că, potrivit reprezentanților școlii, profesoara de matematică, ce are experiență la catedră și a obținut postul în urma unui examen de titularizare, în ședință publică, predă la mai multe clase și nu au fost acuzații de acest gen de la celelalte colective de elevi. „Am intrat la clasă, știu cum predă. Nu avem sesizări de acest gen de la alte clase. Din contră, au venit părinți de la celelalte clase și chiar și din această clasă, care mi-au spus că avem un profesor bun de matematică! Cât privește modul de predare, în condițiile în care în aceeași clasă sunt copii și cu note mari, cum pot spune că nu predă deloc? Doamna profesor are experiență la catedră, are un examen de titularizare dat în vară, postul a fost obținut în ședință publică, deci eu cred că face dovada cunoștințelor pe care le are. Și dorește într-adevăr ca elevii să învețe carte!”, a adăugat prof. Iris Sarchizian.
În aceste condiții, se ridică întrebarea: și atunci, de ce copiii au avut note mari până acum dacă nivelul lor de pregătire nu ar fi nici măcar de 5? Surse din cadrul școlii spun că fosta profesoară ar fi fost puțin mai indulgentă și că pornea notarea oferind din start câteva puncte din oficiu. Dar că acest sistem de notare nu le-ar face un serviciu copiilor, în prezent, în prag de evaluare națională.
Întreaga situație urmează să fie analizată, din nou, în perioada următoare, de conducerea școlii și de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Constanța și urmează să aibă din nou întruniri cu părinții. Atât conducerea unității școlare – cotată ca fiind una dintre școlile unde se face carte în municipiu! – cât și conducerea inspectoratului și-au arătat disponibilitatea de a se apleca din nou asupra supărărilor semnalate de părinți, totul pentru beneficiul copiilor!
Update: Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Constanța s-au aflat, miercuri, 12 decembrie a.c., în școala respectivă, unde au verificat, din nou, catalogul, caietele copiilor și testările aplicate, verificând atât ce materie a fost predată, cât și baremele de corectare aplicate. În urma analizei, s-a constatat că profesoara contestată de câțiva dintre părinții clasei a VIII-a a punctat lucrările copiilor în mod corespunzător.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News