REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Un alt constănţean cere de la Compania de Drumuri daune de un milion de euro, după ce a suferit un accident rutier!

Un alt constănţean cere de la Compania de Drumuri daune de un milion de euro, după ce a suferit un accident rutier!

Replica API 1 decembrie 2018 | 00:00 456

DRDP spune că nu este vinovată!

DRDP spune că nu este vinovată!

După modelul Georgianei Elena Ghegeliu, tânăra din Constanța care a reușit să obțină în instanță obligarea CNADR la plata unei despăgubiri în cuantum de un milion de euro, după ce şi-a pierdut mâna dreaptă într-un accident de circulaţie, din cauza administratorului drumului, un alt constănțean îi urmează exemplul. Daniel D., aflat la volan, a suferit un accident rutier în 2014, pe DN 22 la km 255+300, din cauza criblurii existente pe carosabil, spune el.

Șoferul a pierdut controlul vehiculului, a părăsit partea carosabilă unde a colizionat cu un trunchi de copac aflat pe marginea drumului tăiat la o distanță de aproximativ 1 m de sol. Acesta, dar și tatăl lui, au suferit leziuni corporale grave. Criblura existentă este consecința neglijenței administratorului drumului public, acuză victima, care, ulterior turnării covorului asfaltic, nu au luat măsurile necesare pentru degajarea corespunzătoare a drumului.

În consecință, în urma traumei pe care a suferit-o, a intervențiilor chirurgicale la care a fost supus și a urmărilor încă prezente, în sensul că suferă de tetraplegie spastică completă cu deficiență funcțională gravă fiind încadrat în grad de handicap grav, tip I, șoderul solicită să fie despăgubit cu un milion de euro, plus 100.000 lei, reprezând daune materiale pe toată perioada cât a fost internat în spital.

În timp ce se deplasa pe Pe DN 22, dinspre Tulcea către Constanța și, ajungând la km 255+300, din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum, curbă la stânga și carosabil umed, Daniel D. a pierdut controlul direcției de deplasare, a ieșit în afara părții carosabile către dreapta, s-ae răsucit și a lovitun ciot de copac aflat pe marginea drumului, pe sensul său de deplasare.

Aceasta este concluzia polițiștilor aflați la fața locului, după producerea accidentului din aprilie 2014. În urma acestuia, șoferul, dar și pasageruld in dreapta, respectiv tatăl său,a u fost răniți. Mai grav a fost șoferul, fiind nevoie de internare în spital pentru o perioadă de un an de zile, dar și mai multe intervenții chirugicale.

Prin cererea adresată Tribunalului Constanța, în martie 2017, Daniel D. a solicitat obligarea Companiei Naționale de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere SA, dar și Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța la plata următoarelor sume: 1.000.000 euro reprezentând daune morale, 100.000 euro reprezentând daune materiale, 2.117 lei reprezentând venitul nerealizat începând cu luna mai 2014 și până la încetarea stării de nevoie, dobânda legală aferentă capetelor de cerere principale.

Șoferul contrazice constatările polițiștilor rutieri și a spus în instanță că, în timp ce conducea autoturismul pe DN 22 la km 255+300, din cauza criblurii existente pe carosabil, a pierdut controlul vehiculului, a părăsit partea carosabilă unde a colizionat cu un trunchi de copac aflat pe marginea drumului, tăiat la o distanță de aproximativ 1 m de sol. Daniel D. a mai spus spune că drumul public pe care se afla era recent reabilitat, criblura existentă fiind consecința neglijenței prepușilor administratorului drumului public care, ulterior turnării covorului asfaltic, nu au luat măsurile necesare pentru degajarea corespunzătoare a drumului.

De asemenea, a susținut victima că ciotul de care s-a lovit se afla în imediata vecinătate a drumului public, lucrările de modernizare executate la obiectivul „Refacere sistem rutier DN 22 km 227+000-287+400” de administratorul drumului constând și în tăierea tuturor copacilor existenți pe marginea drumului. Urmările impactului au fost foarte grave, în sensul că a suferit un politraumatism vertebro-medular cervical toraco-abdominal și membru superior drept pentru care a avut nevoie de 24 luni de zile de îngrijiri medicale pentru refacerea parțială a sănătății.

Nu s-a vindecat complet, în prezent suferind de tetraplegie spastică completă cu deficiență funcțională gravă fiind încadrat în grad de handicap grav, tip I, având nevoie în permanență de însoțitor personal. Urmările evenimentului rutier i-au schimbat definitiv viața, afectându-l în plan multiplu al personalității umane: fizic, psihic, familial și social, a mai spus victima.

Acesta fiind și motivul pentru care cere despăgubiri de un milion de euro. Victima a fost internată în spital timp de un an de zile, fiind supusă unor multiple intervenții chirurgicale și tratament de specialitate care au fost efectuate contracost, suma totală ridicându-se la 100.000 euro.

Adminsitratorul drumului spune că nu este vinovat de producerea accidentului!

DRDP Constanța invocă excepția lipsei calității procesuale pasive, susținând că administratorul drumului public nu poartă nici un fel de răspundere, atâta timp cât în cazul executării de lucrări răspunderea și obligația de a asigura starea de viabilitate a drumului public revine antreprenorului/executantului lucrării.

„Având în vedere că, la data producerii accidentului rutier, tronsonul de drum era predat către Antreprenorul SC Vega 93 SRL în vederea executării unor lucrări de refacere a sistemului rutier pe DN 22, între km 227+000-287+400, iar lucrările nu era finalizate, responsabilitatea aparține, potrivit Codului rutier, în exclusivitate antreprenorului lucrării și nicidecum adminsitratorului drumului public, această răspundere fiind stipulată clar și în contractul de lucrări încheiat între părți”, au spus, pentru Replica, reprezentanții DRDP Constanța. În concluzie, Regionala spune că nu se face vinovată de prodecerea accidentului, iar cererea reclamantului este neîntemeiată.

„Cererea este neîntemeiată, ținând cont de faptul că accidentul s-a produs din culpa exclusivă a conducătorului auto care nu a adaptat viteza la condițiile de drum pe un sector de drum aflat în ”curbă deosebit de priculoasă” și care era semnalizat cu restricție de viteză de 40 km/h, din cauza executării unor lucrări. Atât organele de cercetare penală, cât și prima instanță, au reținut că producerea accidentului a fost din culpa exclusivă a reclamantului. DRDP își exprimă regretul pentru urmările acestui accident”, a precizat conducerea DRADP, prin Marin Dima.

Precizăm că dosarul se află la Curtea de Apel, în faza de recurs, după ce Tribunalul Constanța i-a respins reclamantului cererea. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru 25 februarie 2019.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
tipic romanesc va doare de gradina vecinului . . vedetiva de lungu nasului .
0
1
O luam incet, incet, dupa modelul american. Din pacate insa, doar la prostii. In disperarea lui de a avea dreptate, romanul incepe sa ingreuneze si mai tare sistemul de drept, deja ingreunat la maxim, cu cazuri pierdute din start. Deci pe intelesul oricui.. Omul merge ca la raliuri desi este un drum in lucru semnalizat corespunzator, ignora limitele temporare de viteza si total SURPRINZATOR iese in decor, facand accident. Dar altcineva e de vina. Intelegeti absurditatea ?
6
0
Misto...tu mergi cu viteza si tot tu vrei sa fii despagubit..cred ca ar trebui sa iti plateasca consultul la psihiatrie
8
1
O paine alba de mancat pentru un avocat. De regula cand se da cu criblura ar trebui sa se circule mai incet. Este o operatine necesara pentru reconditionarea partii carosabile. Normal ca trebuie condus mai incet. Dar la ce este in capul unora....
7
0
Conduce prudent si atent. Restul e poveste. Pot sa fie mii de copaci oriunde.
15
2
Numai asa reusim sa-i facem pe astia raspunzatori de lucrarile efectuate prost si de accidentele care survin ulterior. Asa vom avea drumuri bune, care oricum sunt facute din banii nostrii ai tuturor. Judecata si despagubiri. Toti ar trebui sa facem la fel. Pentru orice. Pentru un cauciuc rupt, pentru un pivot, pentru defectiuni la sistemul de directie si chier pentru o entorsa survenita cand mergem pe trotuarele aste pline de gauri. Afara exista firme de avocatura specializate in astfel de cazuri. Au si reclame la tv. No cure, no pay. Rezolva cazul, platesti avocatul, nu rezolva, nu platesti.
16
2
Astia cred ca fac lucruri de 2 lei si dupa Romanu sa testeze moare nu moare. Sper sa inteleaga lumea ca cu lucruri de kkt nu mai merge.
12
7

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218