Un bloc întreg din Constanţa, fără apă caldă şi căldură în plină iarnă, din cauza datoriilor la RADET!
Un bloc întreg din Constanţa, fără apă caldă şi căldură în plină iarnă, din cauza datoriilor la RADET!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestRestanţier de şapte ani!
Restanţier de şapte ani!
Un bloc situat în Tomis Nord, pe strada Tomis nr 328 A, fără energie termică în plină iarnă! Datoriile acumulate de blocul TD1 au condus la o decizie drastică luată de conducerea RADET Constanța: sistarea agentului termic. Deși au fost notificați și somați de nenumărate ori să plătească debitul, reprezentanții firmei care se ocupă de acest condominiu, SC Itek Pro Services S.R.L, spun că de vină pentru această situație este un locatar care, de mai bine de 7 ani de zile, refuză să-și plătească utilitățile.
Înainte de Crăciun, RADET a sistat furnizarea agentului termic, însă, la rugămințile administratorului, reprezentanții Regiei au reluat furnizarea, în schimbul promisiunii că, pe data de 27 decembrie, acesta se va prezenta la sediul Regiei pentru a achita o parte din sumă. Nu s-a întâmplat, așa că a fost sistată din nou furnizarea agentului termic.
Datoriile acumulate de un locatar al blocului TD1, din Tomis Nord, lasă fără căldură și apă caldă zeci de locatari buni platnici. Deși conducerea RADET a fost indulgență și a păsuit, de mai multe ori, asociația, într-un final a fost nevoită să oprească furnizarea agentului termic. Pentru a doua oară, în ultimele zile. Câteva zile, locatarii nu s-au putut bucura de această utilitate, însă conducerea Regiei a reluat furnizarea de Crăciun, în schimbul promisiunii că, pe 27 decembrie, se va efectua o plată. Nu s-a întâmplat acest lucru.
”Ultima plată a fost efectuată pe 8 octombrie, în valoare de 1500 lei. De atunci, nu s-a mai plătit, iar datoria, până astăzi, este de 16.635 lei. Au fost somați pe 13 noiembrie ca, în termen de cinci zile, să achite debitul, altfel se întrerupe sistarea. După o lună de încercări le-am oprit furnizarea. Înainte de Crăciun, am fost rugați să reluăm furnizarea, că vin pe 27 decembrie să plătească. N-au venit”, a spus, pentru Replica, Liviu Popa.
Acesta a ținut să precizeze că a mai dat o șansă administratorului să vină la negocieri, până pe 28 decembrie, ora 12.00. Însă, nici atunci administratorul nu s-a prezentat. Fapt pentru care, RADET s-a văzut nevoită să întrerupă furnizarea agentului termic.
”I-am notificat, i-am somat, n-au catadicsit nici în perioada în care au avut sistată furnizarea agentului termic să vină să rezolvăm situația. N-au dat niciun semnal. Oprim sistarea pentru a nu crește datoriile”, a conchis Popa. Anghel Radu, reprezentantul societății SC Itek Pro Services S.R.L, firmă care se ocupă de administrarea acestui condominiu, spune că s-a ajuns la această situație din cauza unui locatar care, de mai bine de șapte ani de zile, nu-și mai plătește utilitățile.
Ce spune administratorul blocului
”Avem un singur mare restanțier cu 25.000 de lei restanță de plată. Avem un dosar de executare silită pentru o parte din sumă. Așteptăm ca executorul să-mi aducă o sumă de bani. Am luat legătura ieri (n.red 27 decembrie) și m-a amânat cu banii. A spus că, într-o oră, două, vine cu banii. Dar, nici până la ora actuală nu a venit cu banii. RADET a spus că, dacă până azi (n.red 28 decembrie), ora 12.00, nu am bani ca să fac o plată, va pune în aplicare măsura de debranșare. Vă dați seama că nu am acești bani”, a spus Anghel Radu.
” Eu am preluat asociația în luna august. Din ce am înțeles de la locatari, este o poveste veche cu acest restanțier. El are în permanență o problemă cu ce înseamnă administrația blocului. Mereu se consideră nedreptățit. I-am explicat că poate oricând să conteste lista de plată, dacă se consideră nedreptățit. Are posibilitatea să ne verifice listele. Acest locatar și familia lui nu reprezintă un caz social, așa cum am perceput eu. Muncesc și câștigă bani”, a mai completat administratorul.
De precizat că, potrivit lui Anghel Radu, executorul a trimis către bănci și ANAF notificări pentru verificarea conturilor, locurilor de muncă. Se va pune poprire, dar nu mai mult de 1/3 din venit. Dar asta nu rezolvă problema căldurii, pentru că suma este insuficientă ca să acopere debitul.
”Oamenii sunt revoltați, au fost la ușa lui, au vorbit cu el, l-au întrebat ce are de gând, și-a luat angajamentul ca pe 27 decembrie o să plăteasă”, a mai spus Anghel Radu. Suma de 25.000 nu este singur debit al restanțierului. Potrivit administratorului, de aproximativ 7 ani omul nu și-a plătit utilitățile, însă unele sume s-au prescris.
”Vorbim despre o sumă mult mai mare pe care o datorează, care nu este dată la executare. Din perioada ianuarie 2017 până în prezent n-a plătit, dar până atunci, mai avea încă trei ani de plată. A fost și mai veche, dar s-a prescris. Sunt vreo cinci ani de când nu plătește, plus încă un an și ceva, de care a fost iertat că s-a prescris, vorbim de vreo 7 ani de neplată. El motivează că este nedreptățit și i s-au pus sume necuvenite în listă”, a explicat administratorul. Acesta a mai precizat că există și posibilitatea să i se pună sechestru pe apartament.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News