REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Veşti despre MARINARUL ROMÂN răpit de piraţi! Iată ce spun reprezentanţii SLN!

Veşti despre MARINARUL ROMÂN răpit de piraţi! Iată ce spun reprezentanţii SLN!

Replica API 29 septembrie 2018 | 00:09 301

Sfârşitul de săptămână a adus veşti pentru rudele marinarului român răpit de piraţi sâmbăta trecută! Potrivit Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) Compania de navigaţie Massoel a intrat în legătură cu răpitorii celor 12 membri ai echipajului navei Glarus. Aceasta a comunicat că membrii echipajului sunt împreună, toți sunt bine și nevătămați.

“Compania de navigație Massoel a intrat în legătură cu răpitorii celor 12 membri ai echipajului navei Glarus. Această a comunicat că membrii echipajului sunt împreună, toți sunt bine și nevătămați. Nava este acostată în portul Harcourt din Nigeria cu 7 membri de echipaj la bord, cei ce au scăpat de pirați. Reamintim că cei 12 navigatori răpiți sunt 7 din Filipine și câte unul din Ukraina, Bosnia, România, Slovenia și Croația.”, au declarat reprezentanţii SLN.

SLN, despre drepturile fundamentale ale navigatorilor!

“Dreptul de a fi informat și a refuză navigația într-o zona cu risc ridicat. Aceste zone în care trebuie să ajungă nava sunt cunoscute de către operatori și trebuiesc comunicate imediat echipajului, din momentul în care nava/încărcătură și echipajul sunt asigurate pentru aceste zone. În acest caz repatrierea se face pe cheltuiala companiei plus o compensație de două luni salariul de baza.

În perioada în care se tranzitează o zona de risc ridicat (toate zonele cu risc ridicat ITF/IBF le gășiți pe www.sln.org.ro ) trebuie luate măsuri suplimentare pentru a reduce vulnerabilitatea navei în caz de atac funcție de tipul navei, mărimea, bordul liber, viteză de deplasare, consultarea specialiștilor sau a sindicatelor ITF semnatare a contractului de muncă, în conformitate cu BMP (Best Management Practice). Adoptarea acestor măsuri – BMP - este necesară pentru o minimă protecție standard. Orice atac trebuie raportat imediat autorităților relevante pentru a asigura asistență.

În cazul în care echipajul acceptă să navige într-o zona cu risc ridicat trebuie să știe că salariul de baza trebuie dublat pentru perioada de navigație în acele zone (minim 5 zile de plata de la momentul întrării într-o astfel de zona) , la fel se dubleza și compensația pentru accident și deces, iar în cazul nefericit în care sunteți capturați de insurgenți sau pirați, salariile trebuiesc plătite în continuare pe toată perioada până ajungeți acasă. Mai mult, când lucrurile sunt rezolvate și navigatorul este recuperat, un control și un tratament psihologic corespunzător trebuie asigurat de companie pe cheltuiala să. Vom reveni cu alte informații și sfaturi utile care ar trebui cunoscute de către toți navigatorii.”, au declarat în cursul zilei de vineri, 28 septembrie a.c., reprezentanţii SLN.

Reamintim că Nava Glarus – aflată sub pavilionul Elveţiei – a fost atacată sâmbătă dimineaţă de piraţi în apele teritoriale nigeriene, la 45 mile SE de insula Bonny. Au fost răpiţi 12 membri ai echipajului. Potrivit Sindicatului Liber al navigatorilor (SLN), nava încărcată cu grâu se află în marş către portul Harcourt în Nigeria. Piraţi au pătruns pe nava Glarus cu ajutorul unor scări lungi şi au tăiat sârmele ghimpate de pe balustarzi pentru a avea acces pe nava. Aceştia au distrus apoi echipamentele de comunicaţii ale navei înainte de a părăsi nava cu 12 din cei 19 membri ai echipajului. Cei răpiţi provin din Croaţia, Filipine, Bosnia, România (şeful mecanic Ionel H.),Ukraina şi Slovenia. „Nava se află în prezent în portul Harcourt. A fost demarată procedura de criză din cadrul companiei Massoel Shipping, proprietara acestei nave, pentru a elibera ostaticii cât mai repede cu putinţă iar Poliţia Maritimă din Nigeria investighează acest caz”, mai spun reprezentanţii SLN. Atacurile piraţilor au apărut cu o frecvenţă tot mai mare în apele nigeriene, potrivit Biroului Internaţional Maritim al Camerei Internaţionale de Comerţ (IMB). Golful Guineei - unde a fost atacată nava Glarus - a reprezentat al 29-lea incident de piraterie în primul trimestru al anului 2018, mai mult de 40% din totalul incidentelor de piraterie la nivel global. De regulă, răpitorii nu stabilesc niciun contact în primele 48-72 ore.

La acea dată o echipă de negociatori fusese deja formată şi se aştepta să rezolve acestă situaţie rapid şi eficient.

P.S.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
In afara de sindicate si unde eczista ele,cu mijloacele preistorice pe care le au,la ce mana de ajutor por apela romanii,oriunde s-ar afla? Daca un American,fie el betiv si inutil oricui s-ar afla in situatia de a fi in orice fel de pericol,autoritatile cu siguranta ar declansa masuri de protective. Romanii sunt ieftini si de unica folosinta,sunt tratati asa chiar din tara lor. Mi-e sila de oamenii care se cred mari,mi-e sila de politicieni si de toti din autoritatile statului,de oamenii care sunt de fapt controlori ai celor buni si toleranti ai celor rai.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272