REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.3° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.3° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Cu telefonul defect, la Germanos: reparaţie de mântuială, garanţie pierdută!

Cu telefonul defect, la Germanos: reparaţie de mântuială, garanţie pierdută!

Replica API 20 decembrie 2016 | 00:46 1263

Reclamaţie la Protecţia Consumatorului

Reclamaţie la Protecţia Consumatorului

Sursa foto: vreausamerg.ro

Mergi cu o problemă și te întorci cu două! Cam asta se întâmplă când mergi la „doctorii” de telefoane mobile! O firmă din Constanța a intrat în atenția celor de la Autoritatea pentru Protectia Consumatorului Constanța. Constănțenii, și nu numai, sunt tot mai dornici de a-și achiziționa telefoane mobile prin intermediul abonamentului mobil. Din dorința de a ține pasul cu tehnologia de ultimă generație sau din pură necesitate, aceștia apelează la abonamentele marilor firme de telefonie mobilă: Vodafone, Telekom, Orange… sau filialele acestora Germanos sau Ares, care oferă la pachetele de servicii și telefoane. De multe ori însă, firmele nu își respectă întru totul contractul.

Abonații firmelor de telecomunicații sunt nemultumiți de serviciile oferite de aceștia în sensul garanțiilor pentru smartphone-urile achiziționate prin intermediul abonamentelor! Astfel, pe lângă faptul că se leagă o relație pe termen de doi ani de zile între client și firmă, contractul presupune loialitatea și respectarea serviciilor contracost. În urma contractului semnat de către abonați, firma le oferă o garanție pentru telefonul mobil primit prin abonamentul solicitat. Uneori, însă, această garanție nu este tocmai respectată de către firmele de telefonie mobilă. În această situație se află și un constănțean care, în urmă cu aproximativ un an de zile și-a achiziționat un telefon de ultimă generație împreună cu un abonament la o firmă de telefonie mobilă. Între timp, telefonul mobil în caz a început să prezinte câteva probleme tehnice: difuzor stricat și încă două probleme interne. Cosmin, client al unei firme de telefonie mobilă, a decis să folosească dreptul de garanție al telefonului mobil și l-a lăsat în service-ul firmei pentru a rezolva problemele. „Din data de 28 octombrie a anului 2015 am achiziționat telefonul la abonament, prin firma Germanos. Am dat un avans de 2.200 lei pentru achiziționarea smartphone-ului și lunar plătesc 25 de euro, timp de doi ani de zile. Acum s-a întâmplat să am câteva probleme cu el. L-am trimis cu trei probleme și l-am primit cu patru”, a declarat acesta pentru „Replica” de Constanța. Constănțeanul ne-a mai precizat faptul că a trimis telefonul cu trei probleme și l-a primit după câteva zile cu patru probleme. Văzând aceasta, clientul Germanos nu a fost de acord să semneze pentru ridicarea produsului, în plus, reprezentanții firmei au declarat că și-ar fi pierdut și dreptul la garanție. Înainte de a semna contractul de primire al telefonului, după „reparația” din service-ul firmei de telefonie mobilă, acesta a decis să facă o plângere la Protecţia Consumatorului. Potrivit lui, reprezentanții Protecţiei Consumatorului Constanța l-au sfătuit să semneze fișa de garanție și să specifice în scris faptul că ridică telefonul, însă nu este de acord cu condițiile pe care firma le impune.

„Nu sunt de acord cu această decizie luată de Service-ul Germanos. În momentul depunerii telefonul avea urme de ciupituri, nicidecum spart. Telefonul era în stare de funcționare, nu aveam probleme cu pornirea telefonului. Această problemă a venit din service-ul Germanos. Nu sunt de acord cu anularea garanției, atâta timp cât eu, Cosmin Uzun, beneficiez de lunile rămase în garanție. Nici nu a fost reparat. La ridicarea telefonului am constatat că telefonul nu mai pornește, deși la primirea în magazin, telefonul era funcțional”, a declarat, pentru „Replica” de Constanța, Cosmin U. Acesta a precizat că a semnat pentru ridicarea produsului, dar a menționat în scris că nu este de acord cu decizia luată de firma de telefonie mobilă la care este abonat.

Se pare că nu este singurul caz de acest fel. Potrivit reprezentanților Protecţiei Consumatorului, în cursul anului și până la această dată s-au înregistrat peste 800 de plângeri de acest fel la sediul din municipiul Constanța. „În cursul anului 2016, până în prezent, s-a înregistrat un număr de 837 de sesizări și reclamații împotriva firmelor de telecomunicații care prestează servicii consumatorilor, pe raza municipiului Constanța. Din totalul de 837 de reclamații formulate, 134 fac referire la garanția achiziționată din magazine, în regim de abonament”, a declarat, pentru „Replica” de Constanţa, comisar șef Marta Dumitru. Firmele de telecomunicații care nu respectă condițiile de garanție sunt sancționate conform legii 449/2003 din OUG Nr.21 din 1992 privind protecția consumatorului. Aceștia ne recomandă să reacționăm în conformitate cu legea în aceste situații. „În cazul în care un consumator este nemulțumit de serviciile firmelor de telecomunicații, în prealabil trebuie să aducă la cunoștință prestatatorului neconformitatea, iar dacă în cazul în care petentul nu este mulțumit de modul de soluționare, va formula în scris o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor de pe raza căruia își desfășoară activitatea prestatatorul de servicii. În scris se pot formula reclamații la adresa de mail reclamatii.constanta@anpc.ro sau pe site-ul www.anpc.gov.ro. La depunerea unei reclamații, petentul trebuie să atașeze o copie a contractului de prestări servicii sau după caz factură, certificat de garanție, etc.”, ne-a mai precizat cms. șef Marta Dumitru.

Paula SOLOMON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
dar sa vezi ce angajate au astia la Germanos in Medgidia.. de toata jena,,rusine Germanos. .eram in magazin cand a venit cineva cu un telefon ce nu mergea de nou. ce proba i_au facut desteptele alea de acolo?Asa iti trebuie Germanos sa pierzi clienti daca angajezi toate habarnistele
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614