Furturi de cereale în stil mare, la Constanţa: SE DĂ ATACUL LA VAGOANELE DE MARFĂ!
Furturi de cereale în stil mare, la Constanţa: SE DĂ ATACUL LA VAGOANELE DE MARFĂ!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestHoții din vagoanele CFR au ieșit la lumină! Fie că circulă pe rute cu limite de viteză, fie că sunt în stații sau se află la triaje, din trenurile de marfă se fură pe tot cuprinsul orașului. Odată cu încălzirea vremii, “magneții”, dar și hoții de cereale au început să își facă apariția pe căile ferate de pe raza municipiului Constanța. Atacă în mai multe puncte cheie, însă cel mai des îi întâlnim în zona Oil Terminal și la pasajul CFR situat între două cartiere constănțene din Faleză Sud.
Trenurile care transportă marfă și trec pe raza municipiului Constanța suferă de găuri masive în podeaua vagoanelor – este, desigur, o ironie! Realitatea o reprezintă însă hoţii, care se pare că s-au orientat mai mult către vagoanele de cereale, în locul celor de fier vechi. De asemenea, o zonă țintă pentru furtul din vagoane o reprezintă pasajul care face legătura dintre două cartiere constănțene din sudul orașului, Poarta 6 și Km 5. Aici, în cursul zilei de 15 martie a.c., zăceau întinse la o distanță de aproximativ un metru, grămezi de cereale “căzute” din vagoanele de cereale ale trenului care trecuse prin zonă. Un constănțean trecut de vârsta de 50 de ani strângea de zor grămăjoarele de cereale de pe calea ferată.
Reprezentanții CFR Infrastructură Constanța spun că zona amintită este cu risc, hoții atacă acolo atât vagoanele de cereale cât și de țiței sau alte materiale. Motivul pentru care hoții din vagoane preferă să atace în zona pasajului din Poarta 6, zona parc, este că pe acea porțiunie vagoanele circulă cu o viteză mică.
Furtul de cale ferată a constituit mereu o problemă severă, poate chiar cea mai mare, a celor de la CFR. Dacă în anii anteriori reprezentanții Regionalei CFR Constanța veneau cu statistici nefavorabile din acest punct de vedere, situația de anul trecut, anul 2016, reflectă faptul că furturile de cale ferată nu mai sunt „la modă” în rândul hoților. Fapt îmbucurător pentru reprezentații CFR, dar mai ales pentru călători, cel mai important aspect fiind faptul că suntem în siguranță atunci când călătorim cu trenul. Vagoanele de cereale au redevenit însă ținta hoților CFR.
Reamintim o altă problemă cu care reprezentanții Regionalei CFR Constanța s-au confruntat ani la rând. Aceștia au declarat în septembrie 2016 că în primele trei trimestre ale anului 2016, numărul furturilor de cale ferată a scăzut considerabil față de anii anteriori, înregistrându-se un prejudiciu de aproape 345.000 de lei, la un total de 35 de cazuri. În anul 2015, spun reprezentanții, magneții de cale ferată au cauzat un prejudiciu de peste 800.000 de lei, înregistrându-se 136 de cazuri de furt, iar în 2014 la 171 de cazuri s-a produs un prejudiciu de aproape 720.000 de lei. Potrivit reprezentanților, scăderea numărului de furturi s-a produs încă din 2013 -2014, de când poliția s-a implicat mai mult în acțiuni, în prevenția furturilor aplicându-se măsuri în acest caz. Din totalul de furturi înregistrat în acest an, până la această dată, 60% s-au produs pe teritoriul județului Constanța. Ca zonă de risc rămăsese la acea dată porțiunea de cale ferată dintre Mircea Vodă – Medgidia, unde CFR Călători acționează printr-o firmă de pază specializată. Astfel se reduce riscul accidentelor feroviare.
Centrele de colectare a fierului vechi resping „magneții” de cale ferată!
Un alt factor în acest caz îl reprezintă scăderea prețului de fier vechi pe kilogram. Dacă pe vremuri, centrele de colectare ale fierului vechi erau controlate într-un anumit fel de către reprezentanții CFR, astăzi nu se mai aplică această metodă. Georgeta Hîrșan, gestionar al unui centru de colectare a fierului vechi din Constanța, a declarat că lucrează de 12 ani în cadrul centrului și ne-a spus că nu am au luat CFR pentru că sunt foarte periculoase. Aceasta spune că dă în fiecare lună declarații și încheie proces verbal pentru tot ceea ce ține de componentele de telefonie, CFR, precum și pentru capacele de canalizare. Semnează pe propria răspundere că nu primesc astfel de componente.
Paula SOLOMON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News