REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.9° Constanța Mar., 16 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6701
17.9° Constanța Marți, 16 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6701
 

VĂ VINE SĂ CREDEŢI? Drumul Năvodari - Constanţa, O PERPETUĂ BĂTAIE DE JOC! Constructorii, chemaţi SĂ ÎL REFACĂ!

VĂ VINE SĂ CREDEŢI? Drumul Năvodari - Constanţa, O PERPETUĂ BĂTAIE DE JOC! Constructorii, chemaţi SĂ ÎL REFACĂ!

Replica API 22 mai 2017 | 01:28 1017

DE ANI DE ZILE,

DE ANI DE ZILE,

sursa Info Trafic Navodari

Drumul dintre Năvodari şi Constanţa s-a transformat, de câţiva ani, într-un sac fără fund care înghite bani cu nemiluita! De la momentul demarării lucrărilor de refacere a tramei stradale şi de lărgire a drumului, şoferii au fost nevoiţi să facă slalom printre cratere, să taseze asfalt decopertat, să adreseze nenumărate sesizări Primăriei Năvodari, principalul beneficiar şi iniţiator al proiectului.

De fapt, un proiect îndrăzneţ, pentru care se spera că se va tăia panglica într-un timp rezonabil, s-a transformat în calvar: constructorul a început să dea rateuri, să oprească lucrul, să apară neînţelegeri cu ENEL, care refuza să mute un stâlp sau să elibereze un aviz, pentru ca ulterior să apară sensuri giratorii reclamate de cetăţeni ca fiind „prost croite” (ALTE DETALII găsiţi şi AICI: http://www.replicaonline.ro/ministerul-dezvoltarii-a-sistat-platile-pentru-drumul-navodari-ovidiu-fara-nici-o-explicatie-229325/). Despre un sens giratoriu, cotidianul „Replica” de Constanţa relata că a adus o sancţiune beneficiarului, întrucât nu primise „undă verde” de la Poliţia Rutieră!

Pe lângă problemele expuse mai sus, trebuie precizat că şi şoferii sunt vinovaţi căci neglijează viteza maximă admisă de lege, respectiv 50 km/h, dar aceştia dau vina pe starea şoselei. Totuşi, în zona Hanul Piraţilor au loc cele mai multe accidente rutiere de pe tronsonul menţionat. Chiar dacă s-au montat parapeţi pentru a reduce numărul de accidente grave, participanţii la trafic invocă faptul că denivelarea de pe drum este periculoasă şi pune viaţa în pericol de fiecare dată când trec pe acolo. Dar acest lucru este pe final, căci lucrările pentru nivelare vor începe de luni, 22 mai a.c. Asta după ce în zonă s-a produs, recent, un accident rutier, unul dintre şoferi indicând că tocmai din cauza unei denivelări „s-a dat” cu roţile în sus!

„Săptămâna trecută am fost acolo cu proiectantul şi împreună cu constructorul, pentru că se pare că pe lateral sunt nişte acumulări de apă. Acumulările astea de apă au surpat pământul pe dedesubt şi au creat nişte mici caverne, care au făcut să se deniveleze drumul. Am găsit împreună cu proiectantul soluţia tehnică şi vom executa lucrarea de refacere a drumului. Denivelarea nu este foarte mare. Problema este cu viteza. De ceva timp încoace, cam de un an de zile, se ciruclă cu viteză foarte mare, limita fiind de 50 de km/h, ei circulă cu 100 de km/h.

Drumul are problema asta, se reface, acumulările nu ai cum să le controlezi şi nu ai cum să le ştii dinainte. Sunt nişte mici caverne care s-au făcut şi alea se vor remedia. Se fac injecţii de beton. Nu le-am făcut de capul nostru, căci trebuia să luăm opinia proiectantului. Făcusem expertiza cu proiectantul şi constructorul dinainte. Noi identificăm soluţii acum, pentru că nu avem încotro, să delimităm viteza. Dacă nu existau sensurile giratorii, se circula cu peste 100 de km pe tot drumul. Este drum perfect pentru „liniuţe”.

Lucrăm la o documentaţie. Noi am dat deja anunţ pe site, că suntem în procedură pentru achiziţie directă, suntem de ceva timp în treaba asta, de vreo săptămână, aproape două. Vrem să facem drumul mai sigur. O să fie mai multe restricţii, pentru ca să se circule în siguranţă pe drum. Se pare că de vreo doi ani de zile, nu mai există decese pe drumul acesta. Parapeţii au prevenit. Dacă pe drumul din Mamaia existau 1 sau 2 sau 4-5 decese pe an, de când s-au montat separatorii nu mai există decese.

Totuşi, dacă trebuie să mai luăm o măsură să reglementăm siguranţa pe drumul acesta, mai luăm şi alte măsuri printr-un proiect. Reelaborăm proiectul de semnalizare pentru drumurile astea”, explică Adrian Constantin, şef Serviciu Achiziţii Publice din Primăria Năvodari. Cu alte cuvinte... drumul a avut o problemă, aşa cum indica unul dintre şoferii implicaţi în accidentul cu victime încarcerate de acum câteva zile! (DETALII AICI: http://www.replicaonline.ro/accident-cu-victime-incarcerate-la-hanul-piratilor-318687/). Că la mijloc a fost şi viteza, rămâne ca ancheta în curs să-şi spună cuvântul. Pe de altă parte, atrage atenţia un năvodărean care cunoaşte detaliile legate de acest drum, intervenţia asupra carosabilului este dovada unui eşec! „Recepţia este făcută la drum, iar ca să se refacă drumul, trebuie să se umble la garanţia lucrării, ceea ce este foarte complicat”, susţine acesta.

Încep lucrările la drum – cel puţin aşa susţine reprezentantul Primăriei Năvodari

Revenind la ce urmează să se întâmple pe acest drum (după cum susţin reprezentanţii primăriei), şoferii vor trebui să circule cu prudenţă în acest început de săptămână, asta pentru că lucrările încep şi circulaţia va fi restrânsă la o singură bană pe sensul înspre Năvodari. Problema cu denivelarea din zonă va fi rezolvată, deci, până la finele lunii. „Noi am pus parapeţi şi marcaje în zonă. Mâine intră cele două firme la lucrări. Noi am semnalizat de ceva timp că există drum denivelat. Probabil, de mâine o să se restrângă sensul de circulaţie la o singură bandă.

Firmele care lucrează nu sunt din Constanţa şi o să vină din ţară. Trebuie desfăcut, refăcut sistemul rutier, umplut, făcut injecţie de beton acolo unde avem cavernele, reconsolidat trotoarul şi taluzul şi apoi refăcut drenul şi după asta putem să vorbim de drum în folosinţă în zona aceea, adică cu acele denivelări refăcute. Nu durează mult, o zi, maxim două. Dacă se ţin de treabă. Sper să nu apară lungiri din astea pe care constructorii noştri le mai permit”, a mai precizat Adrian Constantin, şef Serviciu Achiziţii Publice din Primăria Năvodari.

Viteza are și partea ei de vină...

Și astea nu vor fi singurele modificări din zonă, pentru că autoritățiile locale urmăresc montarea de dispozitive care să afișeze viteza cu care participanții la trafic merg. „Vom verifica viteza pe tot drumul. Încercăm acuma să găsim dispozitive să afișeze când șoferul are 90 de km/h, 100 de km/h. Măcar să îi atragă atenția. O să punem camere video pe bulevardul Mamaia căci considerăm că este un lucru sănătos să se întânple”, a adăugat Adrian Constantin. Mai mult, reprezentantul Primăriei Năvodari precizează că nu este exclusă nici varianta ca pe drum să fie montate limitatoare de viteză pentru a se limita și mai mult viteza cu care șoferii merg pe șosea.

Uite sensul, nu e sensul... Problemele au mers ca pe val pe drumul Constanța – Năvodari

Să sperăm că lucrările vor avea finalizare, dar și continuitate. Reamintim că un sens giratoriu de pe bulevardul Mamaia, mai precis zona Phoenicia Resort, a fost desființat la scurt timp după ce a fost inaugurat. Sensul a fost inaugurat la 17 iulie 2016, și desființat la nici o lună, pe 12 august. Adrian Constantin explica la vremea respectivă că s-a convenit cu organele de poliție să fie desființat pentru că în loc să fluidizeze, încurca traficul.

"Am convenit ieri (n.r. 12 august a.c.) cu Poliția Rutieră Constanța să-l scoatem, din mai multe cauze. Una, ca să evităm accidentele, dar și pentru că nu oferea condiții de siguranță maxime întrucât acolo trebuia să restrângem de la 2 benzi la una și ca să nu mai apară conflicte în trafic, am decis să-l scoatem. Deși, în momentul în care s-a făcut, s-a făcut pe un aviz al Poliției Rutiere și s-a avut în vedere inclusiv faptul că zona este foarte accesată și oamenii ieșeau foarte greu de acolo.

Dar atâta timp cât nu le putem asigura maximă siguranță în zonă, am zis mai bine să-l scoatem. Siguranța este cea mai importantă. Acolo trebuie un spațiu mai mare", a explicat Adrian Constantin, reprezentantul Primăriei Năvodari. De precizat că avizul la care face referire reprezentantul Primăriei Năvodari nu ţine şi loc de autorizaţie definitivă, care, din câte se pare, nu exista.

Ultimul accident în zonă a avut loc pe 19 mai a.c., când două persoane au fost încarcerate în urma unui accident rutier. Potrivit polițiștilor, la data de 19.05.2017, ora 07.45, numita G.C., în vârstă de 30 de ani, din orașul Năvodari, a condus un autoturism, pe DC 86, dinspre Năvodari spre Constanța, unde a pierdut controlul direcției de mers, a lovit bordura din dreapta drumului, a trecut ulterior peste pereții despărțitori ai drumului și a intrat în coliziune cu un alt autoturism care circula din sens opus și era condus de un bărbat în vârstă de 57 de ani, din Năvodari. În urma accidentului rutier a rezultat vătămarea corporală ușoară a ambilor conducători auto. În cauză a fost întocmit dosar penal.

Iată imagini (fără legătură cu accidentul) de la un "raliu" pe acest drum:

Claudia CORBU, Alexandra CUCU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
competentii din primarie au analizat si zic ca nu sunt ei de vina ! de ce circulati cu masinile ? drumul este pentru biciclete !
0
0
Asta e un articol platit de Pmp.
1
2
TOT TIMPUL PRIMARIA E DE VINA. VOI CA MERGETI CU 200 DE KM PE ORA PE DRUM NU MAI SUNTETI DE VINA. TOT TIMPUL VRETI ORGANE DE CONTROL, DAR EU AS VREA CA POLITIA SA VINA MAI DES SI SA VERIFICE CU CE VITEZA MERG NEBUNII PE DRUMUL ASTA. PRIMARIA SI-A FACUT TREABA. DRUM LA 4 BENZI CU SEPARATOARE. NU A FACUT PISTA DE FORMULA 1. SENSURILE SUNT BUNE PENTRU CA II MAI OPRESTE PE SOFERII DE OCAZIE SA INTRE CU PESTE 100 KM PE ORA IN SENS. EU VA INTREB, DACA NU AVEA 100 KM PE ORA MAI TRECEA PESTE PARAPET ? VA SPUN EU, NU. IAR CEILALTI POSTACI MAI LASATI POLITICA SI ACUZELE DE AIUREA, SPUNETI ADEVARUL!!!
10
6
Scenariul tipic prin care se fura banii si se face un kkt, iar fraierii isi rup masinile. Faceti drumul perfect, puneti camere video performante si vitezomanii amendati si permisele suspendate...este solutie, dar nu se vrea.
5
0
constructorul sau carpaciul mai bine zis e teldrum firma controlata de dragnea sef psd al lui matei. de la inceput au fost intarzieri. au pus glod in loc de piatra pt consolidare. dovada ca dupa asfaltare in mare graba drumul e tot crapat si plin de gropi. apoi marcajul s a sters in o luna de buna ce a fost vopseaua. stalpii sunt unii si acum nefunctionali si s cei mai ieftini. cad la o furtuna iarna. giratoriile sunt aiura de n au loc 2 masini in ele desi s 2 sensuri de mers. spre mamaia inca sunt stalpi pe pista de bicilete si pe trotuar. borduri sarite, fantani arteziene nefuntionale
10
1
Ar fi util ca DNA si Curtea de conturi sa se sesizeze din oficiu si sa verifice costurile actuale ale acestui drum comparativ cu cele initiale, din momentul licitatiei. Totodata calitatea drumului ar trebui verificata avand in vedere gropile si denivelarile aparute in trama stradala la scurt timp de la finalizarea acesteia. Proiectarea si executia execrabile iar constructorul fara nici un fel de obligatii daune comform contractului.
11
2
TEL DRUM, PSD, MATEI care a pozitionat toate sensurile giratorii, unul l-a pozitionat la intrarea spre firma lui Top visi0n, cu toate ca la 125 m.l se afla alt sens giratoriu. Politia circulatiei cum si-a dat acordul?
11
1
Votati Matei 75%....Votati Chelaru 55%.
7
3
nici o autostrada din tara nu este de talia soselei din mamaia asfaltata de mazare acum 15 ani . De ce nu lucrati pe aceeasi reteta ?
8
1
Mazare a asfaltat Constanta si Mamaia a cum 15 ani si inca se mentine asfaltul in stare buna si astia la navodari si-au batut joc, se surpeaza drumurile si nici macar nu sunt finalizate, bataie de joc. Proiectul prost, executia proasta, cine raspunde?
8
1
Matei a nenorocit orasul pe veci.Sunt judecatori si procurori care au vile in Mamaia Sat care ii asigura protectia 1
13
3
De ce evitati sa scrieti numele constructorului? Nu cumva e celebra firma Tel Drum cea care a facut aceasta lucrare extraordinara?
11
1
Numai daca nu muncesti nu gresesti. Vad acum.putina invidie in ochii proxeneyilor din Navodari. Ce naiba, la voi pe site este scris numai de proxeneti referitor la cernavoda si despre primarie, infrastructura, proiecte, etc la Navodari. Trebuia sa ramanem in epoca de piatra..
6
6
Eu as discuta si cu proiectantul sa vedem solutia aleasa initial si la presiunea spagilor de cate ori a schimbat-o.
9
0
sa ne spuna adi constantin ce spaga a luat cum a primit o vila de la pocora?
7
4
Sa-i multumim hotului Matei,ne a nenorocit pe viata turbatu asta
11
5
Si nu mai zic de o pasarela sau treceri de pietoni catre mare!!
9
1
Drumul e facut de carpaci si receptionat de indivizi care sunt platiti gras pentru incompetenta. Unde sunt refugiile pt autobuze, microbuze? Ce s cu sensurile giratorii subdimensionate avizate de cei cu epoleti? Cum se fluidizeaza circulatia daca se monteaza limitatoare de viteza? Drumul e un mare esec, platit cu bani grei. I as intreba pe primar si consilieri, va place cum arata drumul? Parca vad k o sa dati cu " subsemnatul", exista inaintasi de " marca" ce au batatorit calea catre Poarta Alba.
18
1
Ne vine sa credem!,,Drumul,,e la rang de pista de biciclete,e cat trotuarul din Murmansk de lat!E de cacat!Sa te tii accidente in sezonul asta!!E o gluma sinistra,nesarata,eventual poti merge cu scuterul,daca nu-ti rup bizonii oasele.Un drumeag pentru care pe timpul lui Ceausescu sapai gratis la Canal vreo 15 ani,drept recompensa.Intrai la subminarea economiei nationale!
22
1

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369