REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.3° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
21.3° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

11 militari au murit carbonizati, un altul pe patul de spital, iar doi sunt in stare grava

11 militari au murit carbonizati, un altul pe patul de spital, iar doi sunt in stare grava

Replica API 6 iulie 2010 | 00:00 223

Tragedie pe aerodromul din Tuzla

Tragedie pe aerodromul din Tuzla

Accidentul teribil care s-a produs ieri, în jurul orelor 17.40, pe aerodromul Tuzla, a curmat vieţile a 11 militari de la Forţele Navale şi Forţele Aeriene. Alţi trei au ajuns la spital în stare gravă la spital, cu multiple traumatisme şi arsuri. "Starea a două dintre cele trei victime, care au politraumatisme, este stabilă" a precizat Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii. Supravieţuitorii au fost transferaţi, cu un elicopter SMURD, la Bucureşti. Este vorba despre Marius Nazare, care a suferit leziuni la coloana lombară şi la gamba stângă; Pilotul, Daniel Bălăşeanu, cu plăgi la faţă şi la scalp şi Liviu Antim cu arsuri grave de gradul trei-patru pe aproape tot corpul, plus o fractură de femur stâng, intubat. De menţionat că, dintre cei trei răniţi, unul a decedat ieri seară, la Bucureşti. Revenind la locul producerii tragediei, aici au sosit ieri, cu două autospeciale, militarii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Dobrogea" şi opt echipaje de la Ambulanţă şi SMURD.

Avionul Antonov (AN) 2, care aparţinea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene din Boboc, executa o misiune de zbor pentru antrenamente de paraşutare pe aerodromul civil din Tuzla. La bordul aeronavei se aflau 4 membri ai echipajului şi 11 militari din cadrul Forţelor Navale. Martorii povestesc că avionul a reuşit să zboare doar doi kilometri, însă, la un moment dat, a pierdut brusc înălţime şi s-a prăbuşit. În timpul căderii, trei persoane au reuşit să sară din avion, iar alte 11 au murit carbonizate în aeronava care a luat foc. Potrivit procurorilor militari, care au mers la locul accidentului aviatic, pentru a ridica probe şi a vedea care au fost cauzele accidentului, militarii se aflau la cel de al şaselea zbor, în cursul zilei de ieri. "Pe parcursul zilei, militarii de au efectuat acelaşi exerciţiu de cinci ori. Dar cel de al şaselea a fost fatal. Din primele cercetări, se pare că incendiul a izbucnit în aer, pilotul a făcut un viraj la dreapta, după care s-a prăbuşit. Deoarece în avion se afla mult cherosen, incendiul s-a amplificat, iar militarii au murit carbonizaţi. Dacă nu era atât de mult combustibil, militarii ar fi avut o şansă să scape cu viaţă", au declarat, pentru cotidianul "Replica", procurori din cadrul Parchetului Militar Constanţa. Aceştia au mai spus că doar ancheta va stabili cauzele tragediei. Şi ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprescu, a numit o comisie de investigaţie tehnică, pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice. O altă anchetă a fost demarată şi de Ministerul Transporturilor. Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a menţionat că o comisie din cadrul Departamentului de Cercetare Accidente Aviatice va ancheta cauzele producerii accidentului de la Tuzla, fiind singura competenţă a ministerului în cazul acestei misiuni militare.

Dorin Ivaşcu, directorul aerodromului: "Avioanele AN2 sunt cele mai sigure"

"Nu ştiu din ce cauză s-a produs această tragedie. Avioanele AN 2 sunt cele mai sigure. Dacă se opreşte motorul în zbor, acest avion poate plana, datorită suprafeţei portante mari şi poate ateriza fără nici o problemă. Pot spune că este cel mai "iertător" avion, în această privinţă. Noi am văzut doar momentul în care avionul a luat foc. Fiind un avion militar, care folosea aerodromul nostru pentru exerciţii, noi nu am putut să-i verificăm actele, pentru a vedea dacă avea revizia la timp. Ancheta va stabili cauzele producerii acestei tragedii", a declarat, pentru cotidianul "Replica", Dorin Ivaşcu, directorul general al Aeroportului civil din Tuzla. Acesta a mai precizat că pe aerodromul Tuzla nu au mai avut loc, până în prezent, accidente de asemenea amploare, soldate cu victime şi cu deteriorarea aeronavei.

Şeful Şcolii de la Boboc, printre victime

Una dintre victimele accidentului aviatic de la Tuzla este chiar comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc "Aurel Vlaicu", comandorul Nicolae Jianu. Comandorul Nicolae Jianu era născut la 6 octombrie 1961 în localitatea Cilieni, din judeţul Olt. Era căsătorit şi avea doi copii. El era pilot clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice şi comandant al Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din 20 decembrie 2007.

Accidentul de la Tuzla, cea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României

Accidentul aviatic de la Tuzla, care s-a produs ieri, este ea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României. Un alt accident aviatic soldat cu victime a avut loc pe 22 noiembrie 2006, când o aeronavă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei 71 Aeriană din Câmpia Turzii, s-a prăbuşit în localitatea arădeană Beliu. Pe 26 august 2004, două avioane de vânătoare Mig 21 Lancer, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, s-au ciocnit în timpul unui exerciţiu aerian de interceptare. Cele două aparate s-au prăbuşit în apropiere de Târgu Mureş, unul în comuna Cristeşti, iar un altul în gospodaria unui sătean din Feldioara. Piloţii militari au reuşit să se catapulteze, dar 3 persoane au fost rănite la sol. Un alt accident s-a produs pe 25 septembrie 2003, când un avion militar de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit în satul clujean Viişoara. Aparatul a fost distrus în totalitate, iar pilotul a murit. Pe 21 februarie 2002, un avion de luptă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti, s-a prăbuşit într-un lac piscicol din apropierea municipiului Călăraşi. Pilotul aflat la manşa aparatului şi-a pierdut viaţa. Anul acesta, pe 8 mai, un alt accident în care a fost implicat un avion civil de mici dimensiuni a avut loc pe aerodromul din Cisnădie. Un pilot profesionist a murit, după ce avionul ultrauşor pe care îl pilota s-a prăbuşit.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212