REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
11.6° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Acţiune împotriva navelor substandard în bazinul Mării Negre

Acţiune împotriva navelor substandard în bazinul Mării Negre

Replica API 11 mai 2013 | 00:00 155

Mihălcioiu: Inspecţiile se vor face de către o persoană, în România eu sunt responsabil coordonator cu inspecţiile

Mihălcioiu: Inspecţiile se vor face de către o persoană, în România eu sunt responsabil coordonator cu inspecţiile

La sediul Clubului Marinarilor de pe strada Traian a fost ţinută o conferinţă de presă, în cadrul căreia s-a discutat despre acţiunile ce se vor desfăşura în tot bazinul Mării Negre împotriva navelor substandard. Asigurările de sănătate şi împotriva accidentelor şi deceselor vor fi controlate, va fi verificată inclusiv calitatea asigurărilor şi numărul navigatorilor de la bordul navei, naţionalitatea acestora, dacă există discriminări, mai precis o inspecţie complexă. Dacă vor fi probleme se va da un avertisment, iar la probleme mai grave se vor lua măsuri legale sau măsuri ale autorităţilor privind reţinerea navelor.

"Vom verifica copiile după certificatul de registru, lista de echipaj, după ştatele de plată ale salariilor celor de la bord, după contractele individuale de muncă acolo unde sunt. Orele de lucru şi orele de repaus de la bord le controlăm, mâncarea şi toată această parte care ţine de aprovizionarea navei şi de servitul mesei la bord, cazarea, facilităţile de recreere de la bord, vizăm aici şi televizor, antena prin satelit, staţii radio şi alte asemenea lucruri care ar trebui să existe la vapor pentru că este obligatoriu. Trebuie să avem obligatoriu maxim 14 ore de lucru pe zi, 10 ore de repaus, minim 6 ore de repaus neîntrerupt. Apoi, vizând vârsta navigatorilor, până în 18 ani, navigatorii nu au voie să facă muncă de noapte, sub 16 ani nu au voie navigator la bord. Vizăm documentele navigatorilor, s-au constatat că sunt foarte multe documente false şi se vor inspecta inclusiv documentele navigatorilor. Vom inspecta şi vom întreba dacă la bord au fost cazuri de accidente, îmbolnăviri şi decese", a declarat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu.

Contract colectiv de muncă pentru Marea Neagră

S-a stabilit faptul că salariul minim pentru navele care circulă în bazinul Mării Negre va fi de aproximativ 1.200 de dolari, în timp ce la nivelul ITF, salariul minim este de 1.750 de dolari. În cazul în care o navă care navigă permanent în Marea Neagră va ieşi din perimetrul Mării Negre, atunci salariile vor fi plătite pe zi conform contractului ITF, de 1.750 de dolari. "Totodată astăzi avem şi un contract colectiv de muncă pentru Marea Neagră, avem un buletin şi avem şi un contract de muncă pe Marea Neagră, un contract care stabileşte condiţiile minime de plată în bazinul Mării Negre. Pentru armatorii care lucrează doar în bazinul Mării Negre, incluzând toate porturile din Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, România şi Bulgaria, toate navele care se mişcă în această zonă a Mării Negre vor avea un salariu minim de aproape 1.200 de dolari pe lună. Mergem pe acest nivel care s-a acceptat în toate forurile internaţionale pentru Marea Neagră special", a mai adăugat Adrian Mihălcioiu.

Situaţia prin care trec marinarii de pe Olympus nu se va mai repeta

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a mai declarat faptul că o situaţie asemănătoare ca cea a marinarilor de pe nava Olympus, sub pavilion Marea Britanie, care au transmis un SOS din rada interioară a portului El-Adabya Egipt întrucât au rămas fără apă şi hrană, nu se va mai repeta. Nava este arestată în Egipt, o problemă fiind neplata unor taxe. "Inspecţiile se vor face de către o persoană, fiecare ţară este responsabilă cu coordonarea tuturor inspecţiilor. În România, eu sunt responsabil coordonator cu inspecţiile. Fiecare ţară are câte un coordonator, iar noi raportăm mai departe către ITF Londra toate aceste inspecţii pe care le facem şi ITF Londra va veni cu un feedback, pentru că există un raport foarte sofisticat şi complicat care trebuie să-l trimitem pentru fiecare navă în parte. Intrăm pe un site unde completăm la fiecare navă absolut tot ce s-a găsit la bord, toate aceste acţiuni pe care noi le facem şi ITF vine cu un feedback pentru ceea ce s-a întâmplat pentru navele care au fost controlate în zilele respective în Marea Neagră. Aceste date vor fi folositoare pentru navigatorii care vor pleca în continuare pe mare, pentru că vor fi date referitoare la un vapor sau altul. Nu se va mai întâmpla ce s-a întâmplat până acum, vedeţi că acum sunt gata alţi navigatorii să meargă pe nava Olympus, aceea din Egipt cu 29 de navigatori români la bord, care sunt prinşi acolo că nu le dau voie autorităţile să plece pentru că nu şi-au plătit armatorii datoriile. Ar exista alţii să plece în locul lor fără plată, fără alimente şi fără apă. Este culmea culmilor, noi îi informăm pe toate căile şi totuşi oamenii ajung să meargă acolo nu ştiu de ce, ce speră, nu înţeleg", a mai precizat Adrian Mihălcioiu.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272