Adrian Mihălcioiu: „În România ar trebui să existe un contract colectiv de muncă pentru navigatori!”
Adrian Mihălcioiu: „În România ar trebui să existe un contract colectiv de muncă pentru navigatori!”
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAdrian Mihălcioiu
Navigatorii români trebuie să aibă un contract colectiv de muncă, în care să fie stipulate, clar, condiții minime pe care să le respecte toate agențiile de crewing, și pe care statul român, prin autoritățile competente, să le verifice. Această propunere a fost reiterată, ieri, de reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor, cu ocazia Zilei Maritime Mondiale.
În fiecare an, ziua de 28 septembrie este celebrată ca fiind Ziua Maritimă Mondială. Cu această ocazie, Sindicatul Liber al Navigatorilor a relansat proiectul „Cadetul român”, inițiativă pentru a asigura cadeția unor viitori marimari români. La proiect sunt parteneri SLN și Universitatea Maritimă Constanța. „Sperăm ca împreună să reuşim să cofinanţăm practica pe mare a 30 până la 50 de studenţi. Săptămâna viitoare vom începe negocierile cu câteva companii de navigaţie pentru a-i prelua. Reuşita acestui început va fi un exemplu pentru întreaga comunitate din shipping-ul românesc, care sperăm că ni se va alătura în acest proiect”, a afirmat Adrian Mihălcioiu, liderul SLN.
În altă ordine de idei, reprezentantul SLN a atras atenția că, nici la această oră, autoritățile române nu au implementat în întregime Convenția internațională privind munca și viața pe mare – MLC 2006, deși normele europene impun preluarea acesteia în totalitatea ei. În consecință, protecția navigatorilor români continuă să ridice probleme. Pentru o mai bună protejare a marinarilor, Adrian Mihălcioiu a reiterat ideea implementării unui contract colectiv de muncă, care să cuprindă niște condiții minime de securitate în muncă, pe care statul român să îl impună agențiilor de crewing și la respectarea cărora să veghere, prin autoritățile competente.
„Avem, lunar, aproape o sută de cazuri de navigatori care suferă de pe urma unei legislaţii lacunare. România are nevoie de un contract colectiv de muncă pentru navigatori, care să cuprindă condiţiile minime ce trebuie respectate de companiile de crewing. Este nevoie de o instituţie a statului, care să inspecteze respectarea contractelor de muncă de către agenţiile de crewing. În prezent sunt navigatori care semnează un contract de muncă în ţară, cu compania de crewing, iar când ajung la navă, în fața autorităților portuare, semnează un alt contract, cu alte clauze, cu armatorul”, a afirmat liderul SLN. Până în prezent, după cum a punctat liderul sindical, inițiativa Sindicatului Liber al Navigatorilor nu s-a bucurat de sprijin din partea autorităților din domeniu.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News