REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
18.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Adrian Mihălcioiu: „În România ar trebui să existe un contract colectiv de muncă pentru navigatori!”

Adrian Mihălcioiu: „În România ar trebui să existe un contract colectiv de muncă pentru navigatori!”

Replica API 29 septembrie 2017 | 00:00 492

Adrian Mihălcioiu

Navigatorii români trebuie să aibă un contract colectiv de muncă, în care să fie stipulate, clar, condiții minime pe care să le respecte toate agențiile de crewing, și pe care statul român, prin autoritățile competente, să le verifice. Această propunere a fost reiterată, ieri, de reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor, cu ocazia Zilei Maritime Mondiale.

În fiecare an, ziua de 28 septembrie este celebrată ca fiind Ziua Maritimă Mondială. Cu această ocazie, Sindicatul Liber al Navigatorilor a relansat proiectul „Cadetul român”, inițiativă pentru a asigura cadeția unor viitori marimari români. La proiect sunt parteneri SLN și Universitatea Maritimă Constanța. „Sperăm ca împreună să reuşim să cofinanţăm practica pe mare a 30 până la 50 de studenţi. Săptămâna viitoare vom începe negocierile cu câteva companii de navigaţie pentru a-i prelua. Reuşita acestui început va fi un exemplu pentru întreaga comunitate din shipping-ul românesc, care sperăm că ni se va alătura în acest proiect”, a afirmat Adrian Mihălcioiu, liderul SLN.

În altă ordine de idei, reprezentantul SLN a atras atenția că, nici la această oră, autoritățile române nu au implementat în întregime Convenția internațională privind munca și viața pe mare – MLC 2006, deși normele europene impun preluarea acesteia în totalitatea ei. În consecință, protecția navigatorilor români continuă să ridice probleme. Pentru o mai bună protejare a marinarilor, Adrian Mihălcioiu a reiterat ideea implementării unui contract colectiv de muncă, care să cuprindă niște condiții minime de securitate în muncă, pe care statul român să îl impună agențiilor de crewing și la respectarea cărora să veghere, prin autoritățile competente.

„Avem, lunar, aproape o sută de cazuri de navigatori care suferă de pe urma unei legislaţii lacunare. România are nevoie de un contract colectiv de muncă pentru navigatori, care să cuprindă condiţiile minime ce trebuie respectate de companiile de crewing. Este nevoie de o instituţie a statului, care să inspecteze respectarea contractelor de muncă de către agenţiile de crewing. În prezent sunt navigatori care semnează un contract de muncă în ţară, cu compania de crewing, iar când ajung la navă, în fața autorităților portuare, semnează un alt contract, cu alte clauze, cu armatorul”, a afirmat liderul SLN. Până în prezent, după cum a punctat liderul sindical, inițiativa Sindicatului Liber al Navigatorilor nu s-a bucurat de sprijin din partea autorităților din domeniu.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Adrian Mihalcioiu este cunoscut in toata lumea ca un profesionist adevarat. In Canada, Dl.Peter Lahay vorbeste la superlativ, Australia , Olanda, Brazilia. Va spune asta un marinar adevarat nu din astia de uscat. Felicitari SLN si presedintelui.
0
0
Spun din proprie experienta ca sindicatul si mihalcioiu fac lucruri extraordinare. Comentariile rautacioase sunt din partea unor invidiosi pe succesul sln ului
0
0
Banane nene... Vorbe-n vant.
0
1
Felicitari SLN si multa bafta ! Faceti o campanie extraordinara. Dumnezeu sa va ajute !
0
0
ca te ai gandit dupa 27 de ani
0
0
papusarul mihalcioiul este,,reprezentant?!??,,ITF,nu va apara mihalcioiul,care e baiat destept se inscrie in sindicatul ITF.Ca ITF te trimite la,,partenerul,,mihalcioiu cand ai probleme in porturile Romanesti,e alta poveste.FIECARE ZONA din lumea asta mare are reprezentanti ITF,precum inutilul asta .Deci organizatia internationala va salveaza,ajuta,mediaza pentru voi,nu papagalu asta.
1
1
S.L.N. FELICITARI ...!
0
1
bai, fecior, care este educatia ta? Ca prea nu stii nimic. Si ocupatia ta care e, alta decat "parerist"? Ce dracu sa faca "sindicatul lui Mihalcioiu" daca un navigator are belele? Cel care intervine este ITFul. Care, "intamplator" aici este reprezentat tot de... Mihalcioiu. Si uite asa, cu un viclesug marunt, ti-a facut Mihalcioiu creierul muci. Mergi de sufla nasul!
4
0
primii la blamat si luat la misto sindicatul sunt chiar o mare parte dintre navigatori...cum o patiti si va face armatorul o nefacuta....help!help! help! sindicatul...murim de foame si de sete in alte porturi....fatarnicilor!!!
2
6
Rad cu lacrimi. Deci asta propune un "contract colectiv de munca" intre doua entitati romanest - angajatul si firma de crewing. Problema acestui CCM este ca va trebui sa fie asumat si de cea de-a 3a parte, adica armatorul. Care armator nu este entitate supusa legislatiei nationale si pe care il cam doare la bascheti ca ai tu un CCM in care over-time-ul sa fie platit cu miliarde de dolari pe minut. Si la ora asta CCMul nu este obligatoriu, singura obligatie impusa angajatorului este cea a Negocierii Colective, insa doar daca angajatorul are peste 21 de angajati! Crewingul nu este "angajator"!
6
0
Inainte nu avea de nici unele acest impostor... Acum are vila , terenuri , masina luxoasa , vacante in strainatate , se aude ca si o pensiune la Costinesti impreuna cu alt "sindicalist". deci , mergeti sa va inscrieti in sindicat...
5
0
Vrajeala de doi bani! Mihalcioiule, get lost!
3
1

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218