REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
11.4° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Atenţie la neatenţie! FACEBOOK, locul în care se cer şi se oferă servicii cu nemiluita!

Atenţie la neatenţie! FACEBOOK, locul în care se cer şi se oferă servicii cu nemiluita!

Replica API 1 octombrie 2018 | 00:00 287

ANAF doarme!

ANAF doarme!

Platformele de socializare din mediul online au devenit cartea de vizită a multor utilizatori, aşa-zişi comercianţi pentru că îşi vând serviciile online. Mai exact, cea mai accesată platformă online de socializare, Facebook, a luat locul cărţii de telefoane “Pagini Aurii”, care cândva reprezenta agenda telefonică a fiecărei familii. La ce riscuri vă expuneţi atunci când apelaţi la serviciile promovate de alte persoane în mediul online? Ei bine, puteţi da peste oameni care nu au chiar intenţiile pe care le expun. Spre exemplu, în mediul online găsim anunţurile persoanelor care cer un loc de muncă, ale celor care oferă servicii de tot felul, dar şi anunţurile angajatorilor care caută personal mai mult sau mai puţin calificat, promiţând salarii mari şi carte de muncă. Pe lângă faptul că prezintă un risc pentru cei naivi, aceste servicii nu reprezintă un venit impozabil.

Mediul online a devenit tot ce poate însemna o societate. Găsim pe platforma de socializare Facebook de la oameni de rând, la personalităţi, autori de renume, vii sau trecuţi în lumea veşnică, la instituţii publice, firme private, până la grupuri de Facebook unde găsim cetăţeni ce îşi vând serviciile online în comunitatea din care fac parte, persoane care caută un loc de muncă, constănţeni care caută să facă schimb de diverse obiecte sau chiar să le vândă. Cu toate acestea, precizăm că în ultima perioadă au apărut în mediul online tot mai multe anunţuri ale unor persoane care oferă servicii contra-cost, servicii de masaj la domiciliul doritorului sau reparaţii în locuinţe, reparaţii ale electrocasnicelor. Cât de reale sunt aceste anunţuri şi care este de fapt scopul lor? Precizăm totodată că Facebook a pus la dispoziţie utilizatorilor un Marketplace, locul destinat acestor servicii de vânzare/cumpărare. Deşi înfiinţat, utilizatorii preferă să publice astfel de anunţuri direct pe grupurile din care fac parte. Spre exemplu, un utilizator alege să îşi vândă serviciile online spunând că oferă: “Masaj de relaxare si reflexoterapie la domiciliul pacientului.Masajul este de foarte buna calitate. Îl practic de peste 6 ani. Pentru detalii sunați la […] ”,potrivit anunţului. De asemenea, un alt utilizator îşi expune chiar şi preţul: “Masaj de relaxare si reflexoterapie 30 de lei 1 oră. 50 de lei 2 ore.”, se arată în anunţul făcut public pe unul din grupurile de Facebook, oferind chiar şi un număr de contact.

Platforma Facebook mai este folosită de constănţeni pentru a-şi mări echipa la locul de muncă. Spre exemplu, un utilizator expune public faptul că face angajări: “Angajăm personal calificat/necalificat pentru a lucra în domeniul tâmplărie pvc/aluminiu. Oferim salariu atractiv în funcţie de cunoştinţe cu posibilitate de avansare,oferim condiţi de muncă într-o unitate nouă echipata ca atare.”, a declarat acesta printr-o postare.

“Caut fete pentru #echipa #mea Nu contează din ce ţară, oraş sau sat. Dacă eşti activă pe facebook 1-2 ore pe zi şi doreşti să fi plătită pentru timpul petrecut online lasă un comentariu şi eu îţi scriu detaliile.

Dorești un venit suplimentar lucrând pe telefon, tabletă sau calculator, cum lucrez şi eu? contactaţi-mă - chiar daca ești mamică – studentă - poți lucra la orice oră dorești. Lăsaţi un com cu "Da" şi veţi primi detalii în privat!”, se arată într-un alt anunţ. Greşelile de scriere ar putea fi unul dintre semnele care ne resping ideea de “încredere” în anunţul domnişoarei în caz.

Este normal ca ofertele de muncă să fie promovate prin intermediul platformei de socializare Facebook? Aveţi încredere în astfel de anunţuri?

Unul dintre oamenii de afaceri din Constanţa a dorit să ne răspundă la aceste întrebări. “Din punctul meu de vedere platforma de socializare Facebook nu este interpretată şi utilizată corect de mulţi dintre cei care au conturi. Ştim că aici se leagă relaţii, se socializează, se intenţionează lărgirea cercului de prieteni. Observ că de cel puţin un an de zile se promovează intens anumite servicii. Printre ele amintesc acele persoane care se recomandă ca fiind cosmeticiene, maseuze, sau chiar şi firmele ce doresc să îşi mărească echipa de angajaţi prin aceste anunţuri postate pe Facebook. Nu consider că este ceva rău, însă nu pot numi asta profesionalism. Ca să ai încredere spre exemplu în omul acesta că îţi vine acasă să îţi facă un masaj, care spune că are experienţă 6 ani de zile, mi se pare absurd. Pentru experienţa lui putea totuşi să aplice pentru un post într-unul din saloanele de specialitate din Constanţa. Câtă încredere să ai să poţi primi în casă un bărbat care se recomandă a fi bun maseur pe Facebook? Şi pe lângă acestea, regăsim anunţuri prin care unele persoane oferă meditaţii la nu ştiu ce materie. Mă întreb cât de promovată este munca la negru în aceste condiţii? Există site-uri special create pentru ofertele privind locurile de muncă”, a declarat acesta pentru cotidianul “Replica de Constanţa”.

Reamintim că prin intermediul platformei online Facebook se dau cele mai multe “ţepe”. Spunem asta referindu-ne totodată la un caz petrecut anul acesta, relatat de cotidianul “Replica de Constanţa” într-o ediţie anterioară. O femeie din Constanța a comandat o salopetă care nu îi venea și a dorit să o returneze. De aici a început haosul. Cei de pe Facebook nu puteau fi contactați pentru că numărul nu era bun, iar când a făcut rost de un contact, au pus-o să trimită înapoi salopeta, iar banii nu i-a văzut de luni de zile.

“Între timp am făcut reclamație și la ANAF și la OPC, dar niciun răspuns. Nu mă bagă nimeni în seamă. Sunt foarte multe persoane care sunt țepuite pe Facebook de firme din astea fantomă care trimit haine de 2 lei și persoanele în cauză nu își mai pot recupera banii dacă trimit retur. Nu sunt singura, cei care încearcă să ia legătura cu ei îi blochează imediat, nu apucă să zică mare lucru. Nu pot să cred că nu există nimeni care să îi controleze cum se întâmplă cu firmele cu punct de lucru!”, a declarat constănţeanca la acea dată.

Citeşte şi: ŢEAPĂ! Salopeta de pe Facebook a lăsat-o fără bani

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272