CADOU DE SĂRBĂTORI: CONCEDIERE ÎN MASĂ la RADIONAV
CADOU DE SĂRBĂTORI: CONCEDIERE ÎN MASĂ la RADIONAV
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPlanul pus la cale de guvernul anterior devine realitate în mandatul PNL!
Planul pus la cale de guvernul anterior devine realitate în mandatul PNL!
Anul acesta, de sărbători, cei aproximativ 40 de angajați ai Companiei Naţionale de Radiocomunicaţii Navale SA vor fi ŞOMERI! AJOFM a fost înștiințată de lichidator să înceapă demararea procedurii pentru concedierea colectivă.
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă a fost înștiințată de către lichidatorul companiei, urmând ca în ziua de vineri, 13 decembrie, un reprezentant să meargă la sediul RADIONAV pentru a informa personalul în vederea demarării procedurii pentru concedierea colectivă. „Așa este, va merge un reprezentant la companie pentru a-i informa despre serviciile de concediere colectivă. Am fost înștiințați de către lichidator, așa că noi doar ne facem treaba să îi informăm despre aceste lucruri, conform legii”, a transmis purtătorul de cuvânt al AJOFM Constanța, Adelina Vlad.
Conform legii, ce trebuie să știți este faptul că, în cazul concedierilor colective, angajatorii au obligația să înștiințeze agențiile pentru ocuparea forței de muncă în vederea adoptării unor măsuri pentru combaterea șomajului și prevenirea efectelor sociale nefavorabile ale acestor concedieri. În perioada preavizului acordat ca urmare a concedierii colective angajații vor participa la serviciile de preconcediere realizate de agențiile pentru ocuparea forței de muncă ori de alți furnizori de servicii de ocupare din sectorului public sau privat, acreditați, selectați de către acestea, în condițiile legii.
Constituie servicii de preconcediere, în principal, următoarele activități: informarea privind prevederile legale referitoare la protecția șomerilor și acordarea serviciilor de ocupare și de formare profesională; plasarea pe locurile de muncă vacanțe existente pe plan local și instruirea în modalități de căutare a unui loc de muncă; reorientarea profesională în cadrul unității sau prin cursuri de formare de scurtă durata sau sondarea opiniei salariaților și consilierea acestora cu privire la măsurile de combatere a șomajului.
Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale SA, instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor este în prag de desființare. De la începutul anului, angajaţii falimentarei RADIONAV nu şi-au primit salariile și nici acum nu se știe când și cum vor primii banii restanți. ”Nu am primit salariile de 10 luni. Ministerul Transporturilor ne-a blocat bugetul pe anul 2019”, transmiteau la sfârșitul lunii noiembrie angajații RADIONAV. Pe rolul instanței de judecată a fost înregistrat un dosar pe litigii de muncă. Angajații, în frunte cu Gheorghe Bucur, au deschis acțiune în instanță, solicitând drepturi salariale. Cu toții au câștigat acțiunea, iar compania a fost obligată la plata tuturor sumelor de bani, în total peste 300.000 lei.
Reamintim, de asemenea, că în anul 2016, Corpul de Control al Prim-ministrului a efectuat un control la RADIONAV în legătură cu respectarea dispozițiilor legale și a normelor interne cu privire la organizarea și funcționarea companiei, precum și cu privire la îndeplinirea atribuțiilor acesteia, finalizat cu întocmirea Raportului nr. 1560/2016. Astfel, în raport este consemnat faptul că: „Deși are statut de companie națională, organizată ca societate comercială pe acțiuni, C.N. RADIONAV S.A. funcționează ca o instituție publică, fiind finanțată preponderent (în proporție de peste 85%) din subvenții acordate de la bugetul de stat. Din analiza efectuată a reieșit faptul că o parte dintre activitățile aferente Serviciului Public de Radiocomunicații Navale de Apel, Pericol și Salvare sunt parțial asigurate de către Autoritatea Navală Română. Din anul 2017 veniturile proprii ale RADIONAV s-au diminuat considerabil, activitatea companiei fiind susținută din alocațiile bugetare de la bugetul de stat în proporție de aproximativ 98%. RADIONAV este una dintre societățile care se supun prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, iar din anul 2017 managementul RADIONAV nu poate fi asigurat în condițiile legii deoarece întreaga activitate a companiei este subvenționată de la bugetul de stat în timp ce toate cheltuielile aferente contractelor de mandat trebuie suportate din veniturile proprii ale companiei. Acestea sunt motivele care au condus la dizolvarea RADIONAV.
Trebuie menţionat că, pe lângă cele arătate mai sus, fostul guvern avea în plan o reorganizare şi trecerea RADIONAV în "curtea" ANR - mai exact un soi de dizolvare a RADIONAV. Iată că lucrurile s-au întâmplat acum, însă de o manieră şi mai neplăcută pentru angajaţii acestei instituţii.
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News