CONCLUZIILE unui accident rutier care a băgat în spital un motociclist! Detalii INCREDIBILE
CONCLUZIILE unui accident rutier care a băgat în spital un motociclist! Detalii INCREDIBILE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDaune de 20.000 de euro
Daune de 20.000 de euro
Prima instanță a decis în ce mod trebuie pedepsit autorul unui accident rutier, în urma căruia un motociclist a ajuns la spital, el având nevoie de peste 100 de zile de îngrijiri medicale. Anchetatorii au stabilit și ce viteză aveau vehiculele, dar și în ce mod a influențat un autoturism parcat cam aiurea, pe trotuar. Totodată, victima accidentului rutier a cerut daune morale, precizând că și-a pierdut locul de muncă din pricina faptului că a avut piciorul în ghips și nu a mai fost apt. Instanța a decis să primească 20.000 de euro daune morale.
Andrei D. a fost condamnat la 1 an și 2 luni de închisoare cu suspendare pentru vătămare corporală din culpă, el fiind de acord cu metoda simplificată. În plus, magistrații Judecătoriei Constanța au decis: ”Admite în parte acţiunea civilă formulată de partea civilă N. M., în contradictoriu cu inculpatul şi partea responsabilă civilmente Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA. Obligă partea responsabilă civilmente Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA la plata către partea civilă a sumei de 20000 (douăzeci de mii) euro cu titlu de daune morale şi a sumei de 2070 lei cu titlu de daune materiale. Respinge restul pretenţiilor ca neîntemeiate”. Decizia nu a fost definitivă, iar pe 3 ianuarie, Andrei D. a depus apel. Termenul a fost stabilit pe 15.02.2018.
Precizăm că accidentul rutier a avut loc în august 2015, când Andrei D. a condus o autoutilitară marca Ford Tranzit, iar persoana vătămată o motocicletă Honda. Se pare că șoferul autoutilitarei a pătruns în intersecție fără a respecta semnificația indicatorului ”Oprire”, intrând în coliziune cu motocicleta. Totodată, în urma cercetărilor de la fața locului, s-a constatat că, pe Baba Novac, pe trotuar, în apropierea intersecției cu strada Dorului, se afla parcat neregulamentar un alt autoturism, punându-se la acea dată problema că acesta ar fi un factor care a dus la producerea accidentului din pricina reducerii vizibilității la momentul pătrunderii în intersecție.
Însă, conform raportului de expertiză tehnico-științifică auto (afișat pe rolii.ro), viteza de deplasare a autoutilitarei era de 4-5 km/h și a motocicletei de 46,6-47,9 km/h, iar locul impactului dintre cele două autoturisme se afla pe banda normală de deplasare a motocicletei în zona centrală a intersecției.
”Starea de pericol a fost creată prin condițiile de deplasare a conducătorului autoutilitarei Ford și pătrunderea în intersecție pe banda de deplasare a motocicletei, fără a respecta semnificația indicatorului Stop. Evitarea impactului putea fi făcută numai de către conducătorul autoutilitarei Ford, care trebuia să nu pătrundă în intersecție decât după ce acorda prioritate autovehiculelor.
Referitor la parcarea autovehiculului marca F. Doblo, expertul a reținut, raportat la dimensiunile autovehiculului parcat pe trotuarul din stânga direcției de deplasare a utilitare și la dimensiunile vehiculului condus de inculpat, că pentru observarea circulației din partea stângă era suficientă oprirea utilitarei de către inculpat la limita din stânga a trotuarului”, se mai arată pe rolii.ro.
De menționat este și faptul că persoana vătămată (motociclistul) a cerut daune morale cu precizarea că și-a pierdut locul de muncă din pricina faptului că a avut multe zile de spitalizare, după care a răma ceva timp cu piciorul în ghips, motiv pentru care nu a mai fost apt de muncă.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News