Costineşti îşi ia adio de la un "simbol": epava din larg
Costineşti îşi ia adio de la un "simbol": epava din larg
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCristea: "Soarta ei, până la urmă, este tot pe fundul mării"
Cristea: "Soarta ei, până la urmă, este tot pe fundul mării"
Erodată de timp, puntea navei din Costineşti a cedat. Din cauza vremii nefavorabile şi a valurilor foarte mari care au izbit epava, puntea, care era deja crăpată în două, a căzut în interior. Există posibilitatea ca în cel mai scurt timp să se scufunde. "Din cauza eroziunii nisipului, crăpătura din punte s-a mărit. Epava este proprietatea nimănui şi nu se află în custodia nimănui. Nu putem face nimic. A fost admirată încă din 1969, dar soarta ei, până la urmă, este tot pe fundul mării", a declarat, pentru "Replica", Traian Cristea, primarul oraşului Costineşti. Menţionăm că actuala epavă din Costineşti a fost construită la şantierele navale Harland & Wolff din Belfast, şantier unde a fost construit şi Titanicul. Nava a fost lansată la apă pe data de 28 mai 1942 sub numele de Empire Strength, fiind construită pentru "Ministry of War Transport". Vasul a făcut parte dintr-o serie uriaşă de nave denumită "Empire" ce au servit guvernul britanic. Nava are 131.4 m lungime, 17.4m lăţime şi 10.2m înălţime, un deplasament de 7355 tone şi a fost un cargobot frigorific. În noaptea zilei de 15 octombrie 1968 , vasul s-a apropiat foarte mult de mal şi carena vasului a atins solul stâncos din Golful Francezului, în apropierea Costineştiului.
Marieta ŞTEFAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News