Cu pierderi și îngropat în datorii, Șantierul Naval Mangalia angajează experți să-i facă plan de redresare
Cu pierderi și îngropat în datorii, Șantierul Naval Mangalia angajează experți să-i facă plan de redresare
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCa de obicei, statul e cel mai prost manager
Ca de obicei, statul e cel mai prost manager
Șantierul Naval Mangalia SA, companie deținută integral de Ministerul Economiei, merge mai rău de la an la an, motiv pentru care caută soluții pentru a scăpa de faliment. Soluția a venit tot de la Guvern, care în august 2019 a emis o Ordonanță de amnistie a datoriilor la bugetul de stat. Una din condițiile aministiei este întocmirea unui plan de restructurare și, cum statul este cel mai prost manager, acesta trebuie întocmit de un expert independent. Societatea a înregistrat anul trecut datorii de peste 20 de milioane de lei, de 12 ori mai mari față de câți bani a putut să producă.
Șantierul Naval Mangalia SA a atribuit pe 24 octombrie 2019 un contract pentru realizarea unui plan de restructurare a companiei, în urma unei proceduri simplificate de achiziție inițiate pe 25 septembrie 2019.
Potrivit documentației de atribuire, este vorba despre ”Elaborarea unui plan de restructurare, a unui test al creditorului privat prudent, întocmirea rapoartelor periodice/intermediare privind stadiul implementării măsurilor incluse în planul de restructurare pe an și a altor documente care vor fi solicitate de organul fiscal competent, în temeiul Ordonanței 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale și a prevederilor Procedurii din 26 august 2019 de aplicare a măsurilor de restructurare a obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 în cazul debitorilor care au datorii principale în cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.
Valoarea contractului cuprinde contravaloarea planului de restructurare financiară și a testului creditorului privat prudent la care s-a adăugat c/val rapoartelor trimestriale elaborate pentru primul an”.
Durata contractului, 2 luni
Durata contractului este de două luni, iar valoarea acestuia a fost stabilită la 38.000 de lei, în condițiile în care valoarea estimate inițial a fost de 50.000 lei. Câștigătoare a fost desemnată Das Evaluări Group SRL, din București, reprezentată de Daniela Elena Stoica, având ca subcontractant, cu 50%, Roval Audit Grup SRL, din Râmnicu Vâlcea, reprezentată de Elena Florea Preoteasa.
Pierderi și datorii de zeci de milioane
Decizia Ministerului Finanțelor din august 2019 de a ierta Șantierul Naval Mangalia SA de datorii vine în contextual în care compania se scufunda încet, dar sigur, în faliment. Firma deținută de stat a raportat pentru anul 2018 o cifră de afaceri de numai 1.604.077 lei (cea mai mica din ultimii cinci ani) și pierderi de 1.764.630 lei, cu 34 de angajați. De asemenea, nivelul datoriilor era 20.028.429 lei, cele mai mari din istoria firmei.
Cine conduce șantierul
În bugetul aprobat pentru anul 2019, Șantierul Naval Mangalia SA prognoza venituri de 3.826.000 lei și un profit net de 52.000 lei. Compania este condusă de un Consiliu de Administrație alcătuit din Viorica Ilie (președinte), Petruș Dan Popescu (administrator special), Mihai Eduard Frasin și Dorin Adam. Director general al șantierului este, din 2007, Doru Jianu.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News