REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
8.4° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Cu pierderi și îngropat în datorii, Șantierul Naval Mangalia angajează experți să-i facă plan de redresare

Cu pierderi și îngropat în datorii, Șantierul Naval Mangalia angajează experți să-i facă plan de redresare

Replica API 26 octombrie 2019 | 00:00 1517

Ca de obicei, statul e cel mai prost manager

Ca de obicei, statul e cel mai prost manager

Șantierul Naval Mangalia SA, companie deținută integral de Ministerul Economiei, merge mai rău de la an la an, motiv pentru care caută soluții pentru a scăpa de faliment. Soluția a venit tot de la Guvern, care în august 2019 a emis o Ordonanță de amnistie a datoriilor la bugetul de stat. Una din condițiile aministiei este întocmirea unui plan de restructurare și, cum statul este cel mai prost manager, acesta trebuie întocmit de un expert independent. Societatea a înregistrat anul trecut datorii de peste 20 de milioane de lei, de 12 ori mai mari față de câți bani a putut să producă.

Șantierul Naval Mangalia SA a atribuit pe 24 octombrie 2019 un contract pentru realizarea unui plan de restructurare a companiei, în urma unei proceduri simplificate de achiziție inițiate pe 25 septembrie 2019.

Potrivit documentației de atribuire, este vorba despre ”Elaborarea unui plan de restructurare, a unui test al creditorului privat prudent, întocmirea rapoartelor periodice/intermediare privind stadiul implementării măsurilor incluse în planul de restructurare pe an și a altor documente care vor fi solicitate de organul fiscal competent, în temeiul Ordonanței 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale și a prevederilor Procedurii din 26 august 2019 de aplicare a măsurilor de restructurare a obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 în cazul debitorilor care au datorii principale în cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.

Valoarea contractului cuprinde contravaloarea planului de restructurare financiară și a testului creditorului privat prudent la care s-a adăugat c/val rapoartelor trimestriale elaborate pentru primul an”.

Durata contractului, 2 luni

Durata contractului este de două luni, iar valoarea acestuia a fost stabilită la 38.000 de lei, în condițiile în care valoarea estimate inițial a fost de 50.000 lei. Câștigătoare a fost desemnată Das Evaluări Group SRL, din București, reprezentată de Daniela Elena Stoica, având ca subcontractant, cu 50%, Roval Audit Grup SRL, din Râmnicu Vâlcea, reprezentată de Elena Florea Preoteasa.

Pierderi și datorii de zeci de milioane

Decizia Ministerului Finanțelor din august 2019 de a ierta Șantierul Naval Mangalia SA de datorii vine în contextual în care compania se scufunda încet, dar sigur, în faliment. Firma deținută de stat a raportat pentru anul 2018 o cifră de afaceri de numai 1.604.077 lei (cea mai mica din ultimii cinci ani) și pierderi de 1.764.630 lei, cu 34 de angajați. De asemenea, nivelul datoriilor era 20.028.429 lei, cele mai mari din istoria firmei.

Cine conduce șantierul

În bugetul aprobat pentru anul 2019, Șantierul Naval Mangalia SA prognoza venituri de 3.826.000 lei și un profit net de 52.000 lei. Compania este condusă de un Consiliu de Administrație alcătuit din Viorica Ilie (președinte), Petruș Dan Popescu (administrator special), Mihai Eduard Frasin și Dorin Adam. Director general al șantierului este, din 2007, Doru Jianu.

R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pai mai comentacilor Santierul Militar nu a fost cumparat de nemti acu 7 sau 8 ani?
2
0
Atat santierul1 cat si 2 au situatii financiare dezastruase.Primil e condus de ministerul economiei, celalalt are actionar majoritar 51%, statul roman, prin ministerul economiei.Ce,nu este clar de ce sunt in colaps?Este o vorba: interesul poarta fesul.
0
0
Santierul civil e luat de Damen. Cel militar e in colaps si tinut in viata numai pentru capusat.
3
0
Xyz este singurul care vorbeste in cunostinta de cauza restul sunteti pe langa subiect, mai bn a-ti fi preocupati de soarta orasului care este condus de niste inapti.
4
1
esti prost amice,sn 2 mai e condus de hotul pnl ist griguta ioan.hotul a furat pedte i meleon de euro .a cumparat hanu hora la eforie.poate se sesizeaza dna
6
6
scoateti capusele si sa vezi cum o sa fie pe profit
7
1
sunt 2 santiere navale in mangalia ,unul in care au fost koreeni si pe linga care treceti cind mergeti la dalboka si unul detinut de ministerul economiei deci de pesedei acum si care e pe drumul spre negru voda unde se reparau navele militare .aici o sa vina firmele agreate de pesede sa faca audit si plan de redresare,ati vazut pozele cu dancila biciclista ? nimic mai penibil dragi votanti pesede
9
2
Comentatzi fara sa avetzi habar despre ce este vorba. Mangalia a avut un santier care a fost impartit in doua sectorul I adica Santierul Militar, nave militare si sectorul II adica Santierul civil, nave comerciale. Articolul face referintza la cel militar care este in colaps de vreo 15-20 de ani. Sunt multe de spus ref la acest santier care a avut oameni de mare valoare dar.prima nava militara pe perna de aer a fost conceputa si construita aici cu mult timp inaintea altor tari. Multi stiu putin cunosc.
19
0
sunt 2 santiere navale? Pai nu l a luat Damen? Nu mai inteleg eu nimic sau articolul este din 1990?
2
7
gigi,este vorba de Santierul Naval Mangalia,adica sectorul 1. Nu mai bate campii cu coreeni,DMH si macarale de 1000t. Ala este sectorul 2.
8
2
Mai saracilor datoriile santierului sunt vechi nu sunt din 2018 asa cum spune fraerul care a scris articolul.
7
2
Pai daca fura politicieni la maxim prin oameni numiti la societatile de stat,pentru ca directori nu se considera angajati statului ci patroni societatilor.Daca au reusit ei acum cativa sa duca si Hidroelectrica in faliment va dati seama cat de penali sunt.Fura tot dupa care spun ca statul este un prost adnimistrator,o minciuna gogonata daca ne uitam la ce detin "prosti"aia de directori care "nu s-au priceput" sa conduca societatile.
4
4
astia abar nu au de santiere navale ,au aduse de la bucale si valcea? ciobani poate ..se sifoneaza bani la greu de toti care vin si pleaca de la guvernare .nu se urmareste o redresare si noi locuri de munca, la fel a fost si cu flota ..petrov stie..
7
1
de ce pierderi? Koreenii au facut bani buni aici.investitiile,macaraua de 1000 t,statii sablare,transformare,sudura,utilitati,etc au ramas. Coruptia pesedeilor si nu numai a facur ca partea romanasafie spectatoare si totul sa fie importat din korea,multe lucruri putind fi luata din romania..sirma sudura,tabla,vane,cevaechipamenta..sau macar asamblate aici. Asa romanii au ramas cu pierderile,de fapt statul ca politicienii si.au luat banii,iar koreenii cu pierderile. Printre consultanti mai e gagica aia care se pricepe la tot,pusa directoare la 24 de ani?
3
9

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369