DEZASTRU LA RADIONAV! Angajaţii instituţiei nu și-au primit salariile de 10 luni
DEZASTRU LA RADIONAV! Angajaţii instituţiei nu și-au primit salariile de 10 luni
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTribunalul a obligat compania la plata drepturilor salariale
Tribunalul a obligat compania la plata drepturilor salariale
Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale SA, instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, este în colaps. De la începutul anului, angajaţii falimentarei RANIONAV nu şi-au primit salariile. Aceștia au ajuns la capătul puterilor și cer ajutorul. ”Nu am primit Salariile de 10 luni. Ministerul Transporturilor ne-a blocat bugetul pe anul 2019”, au transmis angajații RADIONAV.
De precizat faptul că pe rolul instanței de judecată a fost înregistrat un dosar pe litigii de muncă. Cei aproximativ 30 de angajați, în frunte cu Gheorghe Bucur, au deschis acțiune în instanță, solicitând drepturi salariale. Cu toții au câștigat acțiunea, iar compania a fost obligată la plata tuturor sumelor de bani, în total peste 300.000 lei.
Prin întâmpinarea depusă la dosarul cauzei, RADIONAV a recunoscut neachitarea drepturilor salariale către reclamanți, arătând că acțiunea salariaților este corect, precizând că ”CNRN Radionav SA este unitate pe acțiuni, acționarul fiind statul român. Începând din luna ianuarie, prin Ordin Ministrului Turismului s-a constituit un grup de lucru care a avut ca temă de prezentat acționarului posibilitatea reorganizării companiei, astfel încât activitatea să nu fie doar productivă, ci s-a avut în vedere eficientizarea sumelor primite de la bugetul de stat și eficientizarea utilizării acestora (subvenție). Astfel, acționarul a decis în anul 2018 ca obiectul de activitate al unității, patrimoniul necesar desfășurării obiectului și personalul să fie preluat de Autoritatea Navală Română. Din motive independente de voința sa, acest proiect nu s-a finalizat, astfel că, începând cu luna februarie 2019, CNRN Radionav SA nu a mai putut deschide sume de la ordonatorul principal de credite pentru activitatea curentă. Cu toate acestea, unitatea și-a desfășurat activitatea, cu promisiunea că preluarea va fi efectuată și pasivul acumulat va fi onorat”. Tribunalul Constanța a admis, pe 23 octombrie a.c., acțiunea salariaților, Radionav fiind obligată la plata tuturor drepturilor salariale. Decizia nu este definitivă.
Recent, în Adunarea Generală a Acționarilor s-a decis desființarea societății, hotărârea fiind comunicată Oficiului Registrului Comerțului, urmând ca aceasta să fie publicată în Monitorul Oficial. O parte dintre atribuții vor fi preluate de Autoritatea Navală Române, o parte vor intra sub umbrela ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementareîn Comunicații). Angajații, în funcție de noroc, vor fi împărțiți între cele două instituții, însă nu toți.
Reamintim, de asemenea, că în anul 2016, Corpul de Control al Prim-ministrului a efectuat un control la RADIONAV în legătură cu respectarea dispozițiilor legale și a normelor interne cu privire la organizarea și funcționarea companiei, precum și cu privire la îndeplinirea atribuțiilor acesteia, finalizat cu întocmirea Raportului nr. 1560/2016. Astfel, în raport este consemnat faptul că:”deși are statut de companie națională, organizată ca societate comercială pe acțiuni, C.N. RADIONAV S.A. funcționează ca o instituție publică, fiind finanțată preponderent (în proporție de peste 85 %) din subvenții acordate de la bugetul de stat. Din analiza efectuată a reieșit faptul că o parte dintre activitățile aferente Serviciului Public de Radiocomunicații Navale de Apel, Pericol și Salvare sunt parțial caduce iar parțial se pot asigura de către Autoritatea Navală Română. Din anul 2017 veniturile proprii ale RADIONAV s-au diminuat considerabil, activitatea companiei fiind susținută din alocațiile bugetare de la bugetul de stat în proporție de aproximativ 98%. RADIONAVeste una dintre societățile care se supun prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, iar din anul 2017 managementul RADIONAVnu poate fi asigurat în condițiile legii deoarece întreaga activitate a companiei este subvenționată de la bugetul de stat în timp ce toate cheltuielile aferente contractelor de mandat trebuie suportate din veniturile proprii ale companiei. Acestea sunt motivele care au condus la dizolvarea RADIONAV.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News