REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.9° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
21.9° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Grup Media Sud, PAGUBĂ de 500.000 euro, după ce i-au fost scoase MAŞINILE de pe TRASEU

Grup Media Sud, PAGUBĂ de 500.000 euro, după ce i-au fost scoase MAŞINILE de pe TRASEU

Replica API 13 iunie 2020 | 00:08 7290

Subiectul maxi taxi-urilor ce au rulat, ani la rândul, pe drumurile din Constanța a fost amplu dezbătut… că se oprește între stații ori că sunt transportați călătorii ca sardinele. În anul 2018, au fost retrase de pe traseu, deoarece Primăria Constanța nu a mai prelungit licența de transport, iar de atunci, reprezentanții firmei Grup Media Sud Călători duc o luptă cu administrația locală pentru prelungirea provizorie a valabilității licențelor/avizelor de traseu. Între timp, au fost evaluate şi pagubele: 500.000 euro.

GMS a prestat, începând cu anul 1998, servicii de transport urban, suburban și metropolitan de călători și a obținut Avize de Traseu în fiecare an de la UAT Constanța, cu excepția anului 2018 când primăria a refuzat eliberarea avizelor de traseu și, implicit a mai încasa taxa de tramă stradală. Sute de constănţeni mergeau zilnic la serviciu sau la şcoală cu microbuzele maxi-taxi. Au fost probleme cu microbuzele, însă firma spune că a achiziționat alte mijloace de transport, dar nu a mai apucat să le introducă pe traseu, din pricina primăriei. ”Aspect ce duce la crearea de grave prejudicii în activitatea comercială de transport – prin pierderi financiare enorme și pierderea personalului calificat - conducătorii auto - pentru pregătirea și licențierea cărora s-a cheltuit foarte mult; aspect ce duce la prejudicierea călătorilor care sunt privați de un serviciu de transport pe cele mai însemnate trasee”, se plâng reprezentanții firmei.

Prejudicii de 500.000 euro!

Grup Media Sud Călători încearcă, încă din 2008, să obțină în instanță prelungirea provizorie a valabilității licențelor/avizelor de traseu, precum și a programului de transport în baza cărora efectuează serviciile regulate de transport de persoane în Constanța. A chemat în instanță, în 2018, primăria, dar și Direcţia Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente– Serviciul de Transport Local şi Organizare Evenimente. GMS cere obligarea instituției la reînnoirea/eliberarea Avizelor de Traseu pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de maxi –taxi. Mai mult, societatea cere obligarea primăriei la repararea pagubei/prejudiciului material pentru perioada ianuarie 2018 — mai 2018 prin refuzul nejustificat de a elibera sau prelungi avizele de traseu pentru serviciul de transport calatori, pagubă evaluată provizoriu la suma de 500.000 euro.

Paguba constă în pierderea veniturilor obținute din activitatea de transport rutier de călători, în pierderea unei părți importante a forței de muncă calificate — conducătorii auto.

S-au cumpărat microbuze noi și au fost reparate cele vechi

Totodată, reprezentanții firmei au mai menționat și faptul că paguba mai constă și în blocarea capitalului financiar propriu prin faptul că s-a investit în achiziționarea unor autovehicule de transport persoane, în reparații și alte astfel de cheltuieli pentru menținerea la standarde ridicate a condițiilor de transport, iar aceste cheltuieli nu au mai putut fi amortizate, urmare a refuzului primăriei de a elibera avizele de traseu pentru anul 2018.

Un alt prejuduciu suferit ar fi acela că imaginea societății a avut de suferit

Societatea mai spune că refuzul de a elibera avizele este nejustificat, UAT nu a modificat procedura de atribuire a Avizelor de Transport și nici nu a organizat licitație publică pentru atribuirea unor contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public local sau județean de persoane prin curse regulate care să fie extinse pe noi trasee sau prin prelungirea unor trasee existente.

A pierdut lupta pe fond

Acțiunea GMS a fost respinsă în luna martie, însă reprezentanții societății au formulat, luna trecută, recurs, la Curtea de Apel.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Niste ,,junghiuri" de masini au avut ani de zile!A zburat puiul cu ata,baieti !
4
0
Sa mai circule in urmatorul mile is. Pasagerii nu aveau asigurare, nu aveau bilete, nu aveau loc. O mizerie de masini. Erau stapanii soselelor
9
1
Sa demonstreze ei ca au pierdut 500k euro cu documente pt acea perioada, mai mult pot ei arata ca au platit taxe la stat vreodata aferente la suma de 500000 euro!?
14
0
Mizerabile microbuzele
7
0
O Primarie de tot kkt. In orasele civilizate sunt wc-uri pe toate strazile, numai la noi nu este niciunul. Se pune problema daca te apuca ceva pe strada, ce faci ? Sau unde faci 3,14 3,14 sau kk. ? Putem vorbi de civilizatie daca faci pe tine ? Investit in wc-uri, investit in civilizatie. Degeaba puneti voi pavaje de milioane de euro, daca n-ai unde sa-ti faci nevoile in mod civilizat. Ati fost in Mamaia, v-ati plimbat si daca, Doamne fereste te apunca ceva, e jale mare, mare. Pentru moment, oricat de civilizat este, devi pe loc boschetar, pentru ca nu ai alta solutie. Imi pare rau,e adevarul
13
0
eu nu stiu cu iau astia ITP-UL masinile alea nici la casat nu ti le mai primeste nimeni
19
1
ca bordul este pom de Craciun, nu stii de unde si cu ce sa incepi la reparat, toti senzorii clipesc iar kilometrajul la unele nici nu se mai misca sau a disparut complet. Cum trec mizeriile asta RAR ul, ca un om oarecare la RAR este frecat mai rau dacat legumele pe razatoare, spaga mare la Ministerul transporturilor sa mergi cu microbuze de marfa transformate. STAS uri, standarde de siguranta, ioc. Parandaratul vorbeste.
20
0
...microbuzele groazei....ce microbuze noi...povesti...despre ingineriile financiare din GMS de ce nu scrieti...despre Autogarile din Constanta vandute la pret de apartament...despre privatizarea Tomis Car ...despre pionul Dabija....AGA suspecta...devalizarea societatii ...director ARR implicat in tranzactie...donatie de la mama...si cercetarile inca continua... Beneficiarii tranzactiilor ilegale sunt BCV, cunoscut drept "Cami", si tovarasii sai cu inalte functii in PSD...
18
0
Vom vota ca primar persoana care ne garanteaza ca va desfiinta microbuzele din judet. Este pusa viata calatorilor in pericol.Nu trebuiau sa circule caci nici usile nu se inchid si deschid, scartiie din toate incheieturile,scot fum si inauntru si afara,nu au aer conditionat,soferii vorbesc nonstop la tel,fumeaza si numara banii, merg doar din frana si acceleratie,urca 40 persoane nu 21. De ce suntem nev sa le folosim?Nu avem alternative.CtBus nu e, cale ferata nu e.Tramvai nu e. In Cluj a inceput construirea metroului.Presa nu scrie de orasele unde s-au desfiintat microbuzele.Presa e corupta
18
1
Oras de tip calcutta, transport de tip calcutta. Auzi tu tupeu suprem: sa folosesti infrastructura dupa cum vrei tu si sa storci bani pe niste jafuri de servicii. Numai la noi in oras s-a putut perpetua tigania asta de maxi taxi.
20
0
cita spaga ia rarul sa dea itpul la rablele alea?ba,unu xa sint masini de marfa carora li s.au pus geamuri si scaune in turcia ca sa transporte oameni.Dou,au motoarele terminate,vedeti ce fum scot.Sinteti orbi????
14
0
Mare mincinosi astia de la gms....abia in 2019 au bagat 4 masini noi pe linia 23 si atat, restul vechituri cu reparatii minime cat sa se poata deplasa....siguranta zero
24
0
Este ingrozitor. Sa fie sprijinit de stat cu 1 milion de euro.
16
3
Bun , sa se verifice alte 5 Luni unde au fost pe traseu si au activat...au declarat la fisc profit in jur de 500 mii de Euro ?
22
0
Pai inca sunt pe traseu
20
0
la noi merge totul prost si vei auzi aceeasi parere a spalatilor pe creier..psd psd psd. Nu neg ca acesti comunisti nu au avut vreo influenta. Dar nu este total corect. peste 50 la suta din vina o poarta cetateanul de rand, de slaba calitate, necivilizat, inclut, rau voitor. si majoritatea contantenilor sunt asa.
19
3
Sa bage maxi taxi electrice
21
1

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212