REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
18.4° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Juriştii de la Oil Terminal bagă zâzanie între acţionari şi conducerea societăţii. Cum se explică cererea de angajare a unor avocaţi

Juriştii de la Oil Terminal bagă zâzanie între acţionari şi conducerea societăţii. Cum se explică cererea de angajare a unor avocaţi

Replica API 12 august 2015 | 00:13 179

Cel mai nemulţumit, un pensionar candidat fără şanse la CA

Cel mai nemulţumit, un pensionar candidat fără şanse la CA

Problema juriştilor din cadrul companiilor de stat a devenit una cât se poate de serioasă, toate marile companii publice din Constanţa solicitând ministerelor de resort angajarea unor case de avocatură care să le reprezinte în instanţă. Portul Constanţa şi Administraţia Canalelor Navigabile derulează deja contracte cu firme de avocaţi şi solicită la fiecare AGA aprobarea de noi înţelegeri, aceeaşi poziţie adoptând-o şi Oil Terminal care cere acţionarilor aprobarea încheierii de trei contracte de asistenţă juridică pentru speţe la care proprii jurişti nu mai fac faţă. Demersul administratorilor a stârnit reacţia adversă a unui fost angajat şi sindicalist, dar şi acţionar Oil Terminal, Niculae Ţicu, evidenţiat în ultimul timp prin candidaturile fără succes pentru un post de membru al CA-ului.

Înaintea Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) de pe 13/14.08.2015, conducerea Oil Terminal a răspuns unor întrebări adresate de Niculae Ţicu în legătură cu juriştii companiei de stat constănţene şi serviciile juridice prestate de aceştie.

„Întrebarea 1: Câți juriști are SC Oil Terminal, angajați/salarizați? Răspuns: În cadrul Biroului Juridic Litigii activează în prezent un număr de 5 jurişti din care: 1 şef Birou Juridic Litigii și 4 consilieri juridici.

Întrebarea 2: De ce în ultimii 3 (trei) ani (perioada 2012-2015) SC Oil Terminal nu a recrutat/angajat un jurist cu practică/experiență relevantă în domeniul dreptului maritim? Răspuns: Specializările în ramura dreptului maritim şi fluvial sunt obţinute după o experienţă continuă şi o cazuistică bogată în diferitele aspecte ce pot fi identificate în derularea unei anumite proceduri, fie că este vorba de speţele de drept maritim apărute pe durata derulării unui contract, fie în soluţionarea unor opinii legale în domeniul raporturilor maritime. Această experienţă nu poate fi susţinută fără o pregătire teoretică, astfel de specializări privind dreptul maritim obţinându-se ca urmare a unor cursuri postuniversitare (formare continuă) în cadrul unor facultăţi de profil prin mastere sau doctorate.

Actualmente, în România nu există cursuri reale în domeniul dreptului maritim şi fluvial, acestea efectuându-se în cadrul unor universităţi /instituţii/entităţi specializate în training/shipping din străinătate, în mod deosebit în Marea Britanie. Aceste cursuri sunt plătite, pe o durată obligatorie de minim un an cu examinări complexe la finalul lor. În concluzie, considerăm că tratarea speţelor apărute în cadrul derulării contractelor cu clienţii în dreptul maritim şi fluvial necesită deopotrivă un înalt grad de senioritate în domeniul juridic şi echidistanţa faţă de toate părţile implicate”, se arată în răspunsul oferit de administratorii Oil Terminal acţionarului Niculae Ţicu. Aceştia susţin şi că actualii jurişti au pregătirea necesară funcţiei lor, dar activitatea complexă a Oil Terminal nu poate fi acoperită numai de ei şi nici nu permite angajarea altora:

„Întrebarea 3: De ce nu se reduc/disponibilizează 50% din juriștii necorespunzători obiectului de activitate al Oil Terminal și să fie angajat un jurist cu vechime și autoritate/prestanță în Drept Maritim? Răspuns: Juriștii Oil Terminal au pregătirea și expertiza corespunzătoare activității curente a societății. La momentul angajării acestora este solicitată îndeplinirea anumitor criterii de competență și experiență în funcție de postul ocupat.

Activitatea curentă complexă a unei societății de anvergura Oil Terminal implică gestionarea și soluționarea problemelor juridice variate, astfel încât este aproape imposibilă angajarea unei persoane specializate exclusiv într-un domeniu. Mai mult decât atât, așa cum am menționat anterior (întrebarea nr. 2) domeniul dreptului maritim este unul complex, specializarea se obține ca urmare a unor studii de specialitate post-universitare, experiența fiind dobândită după studii îndelungate”. CA-ul Oil Terminal solicită acţionariatului, în şedinţa de pe 13/14.08.2015 aprobarea încheierii a trei contracte de asistenţă juridică şi reprezentare în instanţă în domeniile drept maritim, acţionariat- majorare capital social şi disalog social.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212