Marinari FĂRĂ APĂ LA BORD: nevoiți să adune APĂ DE PLOAIE pentru a supraviețui!
Marinari FĂRĂ APĂ LA BORD: nevoiți să adune APĂ DE PLOAIE pentru a supraviețui!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMarinari nevoiți să colecteze apa de ploaie și să recurgă la rezervele de urgență de pe barca de salvare, pentru a putea supraviețui! Asta se întâmplă, în ultimele zile, pe cargoul Lita, deținut de compania germană Johann MK Blumenthal, sub pavilion Liberia. Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi (ITF) a demarat o campanie publică pentru scoaterea la suprafață a tuturor neregulilor din flota respectivei companii.
Atenția inspectorilor ITF spre flota Blumenthal a fost atrasă în luna martie a.c., în momentul în care autoritățile australiene au reținut, în portul Kembla, nava „Anna-Elisabeth”, pavilion Liberia, în urma constatării unor deficiențe grave. Printre acestea, numeroase reclamații din partea membrilor echipajului că nu primeau suficiente alimente și că erau amenințați cu debarcarea dacă îndrăzneau să facă plângeri. Ulterior, și având în vedere că membrilor ITF li s-a interzis accesul la bordul navelor din flota companiei germane Blumenthal, reprezentanții ITF au lansat un apel public către foștii și actualii marinari angajați ai Blumenthal să transmită mesaje și dovezi privind condițiile de muncă în care sunt nevoiți să lucreze. Iar mesajele au început să curgă, scoțând la iveală nereguli precum: ore suplimentare neplătite, salarii reținute abuziv, lipsa alimentelor – respectiv faptul că se aduceau provizii pentru o lună deși nava urma să fie în marș pentru aproximativ două luni etc.
Cel mai recent, la sfârșitul lunii mai a.c., un marinar de pe cargoul Lita, pavilion Liberia, deținut de aceeași companie Blumenthal, scoate la iveală aspecte greu de imaginat. Marinarul a semnalat faptul că nava se află de ceva vreme în dreptul coastelor Braziliei, că au rămas fără apă și au fost nevoiți să recurgă la rezerva de apă din barcile de salvare și inclusiv să colecteze apă de ploaie în prelate, pentru a putea supraviețui.
Inspectorul ITF Sven Hemme, care conduce campania de expunere a condițiilor de la bordul flotei Blumenthal, a declarat că condițiile de pe Lita „trebuie să fie picătura finală. Steagul liberian trebuie să intervină, iar președintele lui Blumenthal, Dr. Matthias Reith, trebuie să se angajeze cu ITF și cu sindicatele maritime germane pentru a stabili un standard responsabil și demn pentru muncitorii aflați la bordul tuturor navelor”.
„Meniul lor este pâine și apă, fără apă”, a semnalat și coordonatorul maritim ITF Jacqueline Smith.
ITF spune că a alertat autoritățile liberiene în luna mai a.c. despre lipsa apei și alimentelor, dar până acum nu există răspuns.
Se impune menționat faptul că navele care ajung în Brazilia pentru a încărca minereu așteaptă, în unele cazuri, și câteva luni, pentru a intra în porturi. S-a ajuns în această situație în urma unui eveniment catastrofal, din ianuarie 2019, când în urma ruperii unui baraj, mai multe mine de minereu de fier au fost inundate, iar aproximativ 300 de oameni au murit. Urmare a închiderii minelor, dar și arestărilor făcute de autoritățile braziliene, producția de minereu a companiei Vale a scăzut, dar numărul de nave care se îndreaptă către Brazilia pentru transportul de minereu, fiind sub charter, a rămas același.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News