MARINARI RĂPIȚI DE PIRAȚI, în Togo!
MARINARI RĂPIȚI DE PIRAȚI, în Togo!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAutoritățile sunt în alertă, după ce mai mulți marinari au fost răpiți de pirați, în apele Republicii Togo. Din primele informații, este vorba despre trei marinari, aflați pe nava sub pavilion românesc Histria Ivory, aflată în Lome, Togo.
Nava Histria Ivory, a companiei Histria Shipmanagement SRL (HSM), sub pavilion Malta, are 21 de membri, toți români, iar în prezent se află în siguranță în portul Lome. Din primele informații, cel mai probabil, marinarii care ar fi fost răpiți erau cei care făceau de cart în momentul atacului piraților.
În contextul acestui atac, reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor au transmis un avertisment, în care atrag atenția asupra actelor de piraterie care iau amploare în zona Golfului Guinea.
„Trebuie acordată o atenție maximă chiar și dincolo de cele 12 NM pentru care sunt indicate riscuri ridicate privind actele piraterești. În ultima vreme se raportează cu o frecvență ridicată atacuri înarmate și tiruri de gloanțe asupra navelor care operează sau tranzitează zona.
O veghe suplimentară și conștientă privind aceste riscuri este recomandată de Sindicatul Liber al Navigatorilor și pentru aria de dincolo de 12 NM în zona Golfului Guinea, și mai ales în timpul schimbului de cart între orele 18:00 și 07:00 lt. Multe nave sunt atacate și mulți navigatori sunt luați ostatici, dar sunt și victime ale tirurilor de gloanțe.
Viața și sănătatea voastră sunt importante așa că nu lăsați pe tănjeală veghea în această zonă. Totodată, procedurile pentru cazurile de atac pirateresc trebuiesc bine învățate și respectate întocmai și la timp. Exercițiile de atac pirateresc trebuiesc efectuate cu regularitate. SLN vă roagă să luați în serios toate aceste recomandări. Prevenția este cea mai bună apărare.
Recomandarea din zona portului Lome este de a nu proceda la plecare după ora 19:00”, se arată în comunicatul sindicatului.
Histria Ivory este un tanc chimic, cu o capacitate de 40450 tdw, construit în Șantierul Naval Constanța. Are o lungime de 179,9 metri, poate atinge o viteză de 11,3 noduri.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News