O constănţeancă reclamă o VACANŢĂ DE COŞMAR în Croaţia: ‘Mi-au stricat ziua de naştere’
O constănţeancă reclamă o VACANŢĂ DE COŞMAR în Croaţia: ‘Mi-au stricat ziua de naştere’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFemeia susţine că a fost păcălită să stea la bungalow, în loc de hotel Medena
Femeia susţine că a fost păcălită să stea la bungalow, în loc de hotel Medena
Vi s-a întâmplat ca realitatea de la faţa locului să fie diferită faţă de imaginile de promovare a unei destinaţii de vacanţă? Să găsiţi, spre exemplu, mucegai în camera de hotel, lenjerii rupte şi aşa mai departe – contrar aşteptărilor voastre ori a prezentărilor de pe site-urile care vând vacanţe în ţară ori străinătate? Cu siguranţă, răspunsul este „da”, iar dovadă stau recenziile postate de turişti după vacanţe mai mult sau mai puţin reuşite.
De cealaltă parte, există şi exemplul unor turişti care au încercat să arunce în cârca unui hotelier „vina” unei toxiinfecţii alimentare cauzată de alimente din afara unităţii cu pricina; motivul: turiştii au încercat să-şi ia banii chletuiţi pe cazare înapoi.
Aşadar, chestiunile de acest gen sunt delicate, în sensul că trebuie analizate cu atenţie, pentru a se demonstra clar cine are dreptate! În cazul care urmează, facem precizarea că reprezentanţii Ministerului Turismului au fost sesizaţi, existând chiar şi o verificare. Un pic cam „pe fugă”, însă agenţia de turism acuzată că şi-a bătut joc de clienţi susţine răspicat faptul că nu a greşit cu nimic!
Aşadar, în luna iulie, două constănţence au petrecut o vacanţă de 7 zile în Croaţia. Cele două reclamă că au găsit condiţii îngrozitoare de cazare, altele decât cele la care se aşteptau: „Altfel arăta în imagini şi altceva am găsit la faţa locului”.
„În luna decembrie 2017 am achiziţionat de la firma Icar Tour Constanţa o excursie pentru luna iulie 2018, la hotel Medena, apartament cu mic dejun şi transfer aeroport, contra sumei de 1416 euro, incluzând ghid turistic, acces gratuit la piscină şi la şezlonguri. În realitate, am fost cazate la un bungalow, fără ghid, fără gratuitate la piscină şi şezlonguri.
Nici bungalowul nu a fost cum ne aşteptam: faianţă murdară, camera nu arăta ca în poze, iar gunoiul l-am dus singure, iar prosoapele se schimbau o dată la trei zile! Nici plaja nu arăta aşa cum ni s-a spus de la agenţie, ci era pietriş, nu nisip”, a relatat constănţeanca M.A.
Aceasta a precizat că a luat legătura cu reprezentanţii agenţiei Icar Tour, pentru a solicita clarificări şi pentru a fi cazate la hotel, nu la bungalow-ul din incinta complexului, însă li s-a răspuns că, pentru cazare în hotelul Medena, trebuie să achite o diferenţă de preţ.
„Nu ni se comunicase aşa ceva. Am fost convinse că am cumpărat o vacanţă în hotelul Medena! am cumpărat special această vacanţă pentru a-mi sărbători ziua de naştere. A fost însă o zi de coşmar, fără ghid care să ne ducă în excursie, aşa cum am crezut că se va petrece atunci când am cumpărat acest sejur”, spune femeia, care îşi cere acum banii înapoi.
Tot ea a mai adăugat că dintr-o fericită întâmplare a verificat cu o zi înainte care este situaţia transportului către aeroport, altminteri... piredea avionul, pentru că reprezentanţii firmei care se ocupau de transfer uitaseră de ele! Pe scurt, femeile susţin că reclama a fost înşelătoare şi că au fost păcălite să meargă în Croaţia, crezând că vor fi cazate la hotel Medena, când, în realitate, au fost cazate într-un bungalow de lângă acest hotel.
Ce spune reprezentantul Icar Tour
În replică, reprezentantul Icar Tour, Cristian Bărhălescu a declarat: „Da, doamnelor nu le-a plăcut Croaţia. Ce să spun? Aşa este zona acolo, nu este nisipul cel mai fin. Ştiu că mi-au făcut reclamaţii peste tot, inclusiv la Ministerul Turismului. De altminteri, de la minister am avut şi un control în baza reclamaţiei, control soluţionat cu un avertisment – să precizăm mult mai clar condiţiile de cazare.
Ne conformăm, dar vă spun că toate condiţiile de cazare au fost menţionate clar. La fel şi că există o firmă care se ocupă de zbor şi de transferul la aeroport şi aşa mai departe. Toate sunt trecute în contractul semnat de dumnealor, au văzut toate documentele şi reprezentanţii de la minister. Vă daţi seama că dacă era o greşeală din partea noastră, eram sancţionaţi dur”, a precizat Bărhălescu.
„Am circa o sută de mesaje de la doamnele în cauză, din prima zi de când s-au cazat în Croaţia. Nu le-a plăcut nici mâncarea din avion, la care se adaugă tot restul de nemulţumiri.... Ori, ele ştiau clar că se duc la un apartament în bungalow. Acele apartamente erau disponibile prin rezervări early-booking, adică din decembrie. Rezervările pentru hotelul Medena au fost valabile mult mai târziu, după rezervarea făcute de ele pentru apartamentele din incinta complexului”, a susţinut Bărhălescu.
„Doamnele au insistat să fie cazate la hotel Medena, dar li s-a explicat clar că dacă vor asta, este o altă sumă, este mai mult. Nu au vrut să achite, iar acum vor banii înapoi pentru un produs pe care l-au consumat deja – cel de la apartament, aşa cum au rezervat. Consider că nu există nici un motiv să li se returneze banii. Se poate verifica, au consumat produsul, au fost cu avionul, au fost cazate în Croaţia”, conchis Bărhălescu.
În continuare, se aşteaptă „verdictul” controalelor, în cazul reclamaţiilor, şi de la alte instituţii ale statului.
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News