PENSIONAR venit cu BILET DE TRATAMENT pe litoral: “Dacă ştiam aşa ceva nu veneam să îmi pun viaţa în pericol cu bună ştiinţă”
PENSIONAR venit cu BILET DE TRATAMENT pe litoral: “Dacă ştiam aşa ceva nu veneam să îmi pun viaţa în pericol cu bună ştiinţă”
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUnii pensionari veniţi pe litoral zilele acestea prin tichet de la Casa de Pensii, în baza trimiterii de la medicul de familie, sunt nemulţumiţi de serviciile unităţilor de cazare. Mai exact, este vorba despre cel puţin două dintre pensionarele care au ajuns pe litoral pentru tratament la Hotelul Traian din Eforie Nord. Una dintre doamnele pensionate pe caz de boală, care suferă de diabet, cazată prin bilet de tratament la acest hotel, a susţinut că nu există meniu de regim, iar lucrul acesta îi pune viaţa în pericol. De asemenea, precizăm că unităţile de cazare nu sunt obligate să ofere şi astfel de servicii. Spre exemplu, potrivit directorului Hotelului Traian din Eforie Nord, unitatea nu are obligaţia de a oferi masă pentru persoanele care suferă de diabet, ci de a oferi servicii de tratament reumatologic, lucru pe care îl oferă cu mare atenţie celor sosiţi aici pentru tratament, însă doreşte să facă demersuri pentru a asigura şi meniuri pentru persoanele cu această afecţiune. În acest sens, oamenii care aleg să plece cu bilet de tratament la una dintre unităţile din ţară, trebuie să se informeze personal în legătură cu toate aspectele, înainte de a pleca de acasă.
De menţionat este faptul că aceasta a sesizat chiar şi autorităţile locale faptul că a venit să se trateze de o boală, însă riscă să plece direct pe patul de spital din cauza faptului că nu i se oferă meniu de regim, pentru diabetici. Nu ar fi vina Casei Naţionale de Pensii pentru această situaţie.
Şi până la urmă nici a medicului de familie pentru că nu are de unde să ştie ce meniu are hotelul respectiv. Casa Naţională de Pensii are contracte cu multe unităţi din ţară. Oamenii au venit să se trateze de reumatism. Oamenii completează o fişă cu zonele în care doresc să se ducă pentru tratament. Apoi, după o analiză şi în funcţie de locuri, tot aceşti oameni semnează dacă vor să se ducă în staţiunea respectivă, la unitatea respectivă sau pot respinge şi merge în altă perioadă exact acolo unde îşi doresc.
Una dintre persoanele care au ales să vină la tratament la unul dintre hotelurile de pe litoral s-a declarat nemulţumită de faptul că nu se asigură masă de regim, pentru persoanele care suferă de diabet. Aceasta a venit să se trateze de o boală reumatoidă, însă suferă şi de diabet şi are nevoie de alimentaţie de regim, lucru pe care acest hotel nu îl oferă. Menţionăm că în mod normal cele 3 mese pe zi erau incluse în tichet, însă în condiţiile în care nu se oferă meniul de regim pensionarii sunt nevoiţi să îşi achite mâncarea.
“Când am vorbit cu doamna director a hotelului în data de 3 octombrie mi-a spus că nu am decât să întrerup biletul şi să plec acasă. Aici nu dă de regim!!! Bineînţeles că dacă ştiam aşa ceva nu veneam să îmi pun viaţa în pericol cu bună ştiinţă. Poate pe viitor vom putea din timp să ştim că nu primim regim şi să ne orientăm spre cei ce ne pot ajuta şi cu regimul. Am sesizat telefonic şi Protecţia Consumatorului Constanţa unde am vorbit cu o doamnă de acolo”, a declarat una dintre pensionarele venite cu trimitere din Braşov pentru tratament la un hotel din sudul litoralului.
Conducerea Hotelului Traian NU are obligaţia să asigure meniu de regim, însă face tot posibilul să le asigure clienţilor cele necesare
Conducerea Hotelului Traian nu are obligaţia să asigure meniuri de regim. Cu toate acestea, reprezentanţii hotelului au declarat pentru Replica de Constanţa că anul viitor vor face tot ce se poate pentru a asigura celor care vin prin Casa de Pensii la hotel, pentru a face tratament reumatologic, dar care suferă şi de diabet, 4 variante de meniuri pentru regim. De asemenea, directorul Hotelului Traian a mai precizat că din toate persoanele aflate în aceste zile pentru tratament reumatologic, sosite prin bilet de tratament, două dintre ele au menţionat că doresc masă specială. Una dintre persoane a precizat că suferă de diabet şi doreşte meniu special, iar altă persoană a precizat că nu poate consuma alimente sărate. Conducerea ar fi ţinut cont de nevoia celor două persoane, eliminând la cererea doamnei chiar şi smântâna din ciorbă.
"Pentru doamna care suferă de diabet am chemat chiar şi şeful bucătar. Am rugat-o pe doamnă să scrie pe o hârtie ce anume doreşte şi are voie să mânănce în condiţiile în care are diabet pentru a putea să îi oferim masa necesară. Aceasta a scris două feluri de mâncar, printre care şi cartofi prăjiţi. Dar aceasta scrisese ce nu are voie să mânance, nu ce are voie. Acum o săptămână am vorbit personal cu dânsa şi am întrebat-o cum este la restaurant, aceasta spunându-mi că este foarte bine. Ulterior ne-a cerut să scoatem smântâna din ciorbă şi aşa am făcut. Am scos smântâna din toate ciorbele.", a declarat Cristina Fătu, directorul Hotelului Traian din Eforie Nord.
De asemenea, conducerea hotelului are în vedere şi aceste necesităţi ale persoanelor care vin prin bilet de tratament, prin Casa de Pensii, şi au declarat că pentru anul viitor doresc să includă pentru aceste persoane şi meniu de regim, deşi acest lucru nu este obligatoriu. "Pentru anul viitor ne organizăm şi vorbim cu un nutriţionist, un specialist, şi vom introduce meniuri de regim, 4 variante. Totodată vreau să spun că noi am mai organizat mese special pentru persoanele care suferă de diabet. Spre exemplu, anul trecut am avut 16 persoane.", a adăugat pentru Replica de Constanţa, directorul hotelului Traian, Cristina Fătu.
Cum se acordă biletele de tratament?
Potrivit CNPP, durata sejurului unui bilet de tratament este de 16 zile, iar a tratamentului balnear este de 12 zile. Ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete de tratament balnear este dată de ordinea descrescătoare a punctajelor aferente fiecărei cereri. Punctajul aferent fiecărei cereri este obţinut prin însumarea punctajelor acordate pentru fiecare criteriu în parte raportat la numărul de criterii prevăzut pentru categoria respectivă.
Dacă, în urma calculării punctajului în aplicaţia SPA, mai multe cereri au acelaşi punctaj, ele se ordonează descrescător după punctajul primit conform numărului de bilete de care a beneficiat în ultimii 2 ani. Dacă, după această etapă mai multe cereri au acelaşi punctaj pentru criteriul 1, atunci ele se ordonează crescător după venit. Dacă şi după parcurgerea acestor două etape se identifică cereri cu acelaşi punctaj final, atunci persoanele se ordonează după numărul cererii, având prioritate cererea cu numărul cel mai mic.
În cursul unui an calendaristic se poate elibera un singur bilet de tratament balnear aceluiaşi beneficiar, indiferent dacă este cu plata unei contribuţii sau gratuit.
Biletele eliberate pot fi anulate cu restituirea integrală a contribuţiei în următoarele situaţii: atunci când titularul nu se poate prezenta în staţiunea înscrisă pe bilet la data începerii seriei, din motive familiale (deces, etc.), juridice, calamităţi sau urgenţe medicale atestate cu documente (ale titularului sau membrilor de familie); atunci când din motive personale, se renunţă la bilet, cu anunţarea prealabilă a casei teritoriale de pensii cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data începerii seriei înscrisă în biletul de tratament; în situaţia în care, titularul, deşi s-a prezentat în staţiune la data înscrisă pe bilet, nu a fost cazat, prezentând motivaţia scrisă a unităţii prestatoare de servicii balneare. Aceste cazuri se raportază, în scris, de către casele teritoriale de pensii, la CNPP.
Solicitarea de restituire a contribuţiei poate fi depusă în termen de maxim 90 zile calendaristice de la data începerii seriei înscrisă în biletul de tratament.
Paula SOLOMON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News