PERICOLELE DIN TRAFIC: LA UN PAS DE TRAGEDIE PE DN3! Iată ce a făcut un şofer!
PERICOLELE DIN TRAFIC: LA UN PAS DE TRAGEDIE PE DN3! Iată ce a făcut un şofer!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa un pas de tragedie pe DN3, drumul care leagă Constanţa de Valu lui Traian! În dimineaţa de marţi, 19 februarie, chiar dacă era în toi un cod galben de ceaţă, iar vizibilitatea era redusă, şoferul unui vehicul a oprit pe prima bandă pentru a verifica anumite probleme ale vehiculului, fiind astfel la un pas de a provoca o tragedie!
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis marți, 19 februarie a.c., un cod galben de ceață, valabil în intervalul orar 6.35 – 9.00. Astfel, vizibilitatea a fost redusă, pe alocuri şi sun 50 de metri. Şi pe DN3 a fost aceeaşi situaţie. “Mergeam dinspre Valu lui Traian către Constanţa, iar vizibilitatea era redusă. La un moment dat, ca de nicăieri, mi-a apărut în faţă o grămadă de maşini, multe dintre ele încercând disperate să încetinească şi să intre pe banda a doua. Am frânat, am reuşit să evit o coliziune, dar am tras o sperietură soră cu moartea. Un şofer oprise maşina pe prima bandă. Probabil că avea probleme tehnice sau ceva, dar putea s-o împingă şi s-o scoată de pe carosabil. Nu era nici semnalizată, nimic.. Aşa au loc tot felul de accidente rutiere”, a relatat un conducător auto. Menţionăm că pe DN 3 este un drum naţional european, iar legea permite oprirea doar în afara părţii carosabile. Unde mai adăugăm că vizibilitatea era redusă din pricina ceţii, iar vehiculul nu era semnalizat.
Cine e de vină în astfel de situaţii?
Precizăm că astfel de subiecte au tot fost discutate, mai ales din punct de vedere al vineri în caz de accident. Şi, cam de fiecare dată se stabileşte o culpă comună. Spre exemplu, în decembrie 2015, un bărbat a condus un autoturism marca Ford, pe DN3, dinspre Constanța către Valu lui Traian, în banda a doua. Ajungând la kilometrul 255, a surprins și accidentat pe Elis I., care se afla pe carosabil, în spatele unei autoutilitare marca Volkswagen, oprită pe banda doi întrucât fusese implicată într-un accident rutier soldat cu pagube materiale. În urma impactului, victima a fost proiectată pe sensul opus de mers, unde a fost lovită de un alt autoturism, marca BMW, condus de A.A., dinspre Valu lui Traian către Constanța. Din păcate, victima a decedat. Aşa cum bine se poate observa, bărbatul coborâse să vadă ce are maşina, pe care o oprise pe banda a doua. Astfel a fost lovit de alte două vehicule care veneau din spate. Ce a decis instanţa? ”Momentul apariției stării de pericol este cel în care pasagerul I. Elis a coborât din autoutilitara VW fără să se asigure devenind pieton pe banda a doua a DN 3 și se deplasa de-a lungul acesteia, îndepărtându-se de partea din spate a autoutilitarei. Accidentul putea fi evitat de I. Elis dacă nu cobora din autoutilitara VW tară să se asigure și dacă nu se deplasa pe banda a doua a DN3, în spatele autoutilitarei VW, îndepărtându-se spre înapoi de partea din spate a autoutilitarei, având în vedere vizibilitatea specifică nopții, cu iluminatul stradal nefuncțional. Totodată, accidentul putea fi evitat și de cei doi șoferi dacă observau pietonul.”, potrivit siteului Institutului Român Pentru Informații Juridice. Cei doi şoferi s-au ales cu pedepse cu suspendare.
Citeşte DETALII AICI
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News