REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
17.4° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Pilotul navei care s-a SCUFUNDAT la Midia a prezentat FILMUL COMPLET al TRAGEDIEI!

Pilotul navei care s-a SCUFUNDAT la Midia a prezentat FILMUL COMPLET al TRAGEDIEI!

Replica API 29 noiembrie 2019 | 02:00 1544

Pilotul navei Queen Hind, care s-a scufundat la Midia Năvodari a transmis pe rețelele de socializare o scrisoare deschisă, dorind să clarifice situația. Acesta a prezentat șirul evenimentelor.

"Mă numesc Rusu Ieronim Florin, angajat la SC Maritime Pilot SRL ca pilot maritim 1, am 67 ani și sunt Pilotul navei Queen Hind. Trebuie să precizez că sunt posesorul brevetelor Comandant de cursa lungă și Pilot maritim 1, având o experiență în pilotajul navelor maritime de peste 30 ani, iar brevetul pe care-l posed îmi da dreptul să pilotez nave de orice mărime, fără limite. Consternarea mea este datorată celor apărute în presă scrisă și a informațiilor false, sau incomplete, apărute și pe rețelele de socializare.

Doresc să prezint filmul complet al tragediei navei Queen Hind:

Pe data de 25.11.2019, ora 10.20, m-am prezentat la bordul navei pentru plecarea navei Queen Hind de pe cheul de nord din portul Midia. Comandantul navei mă informează că nava are pescaj Prova 5,90 m, Pupă 6,54 m iar pentru siguranța navei și a manevrei dorește două remorchere, având în vedere și faptul că este nou pe navă; a preluat nava în ziua plecării ei. La plecarea de la cheu remorcherul Canal Service 11 a luat remorcă prova, iar remorcherul Brăila a luat remorca pupa. Încercând largarea navei de la cheu cu cele două remorchere am constatat că nava nu poate ieși de la cheu, ba mai mult se înclină la stânga foarte mult, aproximativ 10 grade. Am stopat remorcherele, nava a revenit la înclinare zero. Folosind mașina navei foarte încet înainte am constatat că nava nu se mișcă, refuzând să părăsească cheul. În acel moment am înțeles că nava este pusă pe uscat, fiind acostată la cheu și îl informez pe Comandant despre aceasta. Prima întrebare a acestuia a fost: care este natura fundului marii în locul respectiv ? Spunându-i că în acea zona a portului nu avem decât fund nisipos și mal, acesta îmi sugerează să folosim mașina jumătate înainte și nava va ieși de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevărat. Odată ce nava a părăsit cheul, remorcherele au început să lucreze conform ordinelor primite, iar mașină navei a fost redusă la foarte încet înainte. Parcurgând aproximativ 500 m până la ieșirea din zona Șantierului Naval, am remarcat că nava guvernează cu greutate, iar stabilitatea navei este precară, aceasta înclinându-se la stânga sau la dreapta foarte mult. În acel moment am înțeles gravitatea situației, am căutat să mențin nava la extremitatea maximă din stânga senalului navigabil. Trebuia să evit blocarea portului în eventualitatea că nava se va răsturna în mijlocul canalului navigabil. Nava începuse să se încline spre dreapta exagerat de mult. Eram convins că există riscul de răsturnare a navei, cu siguranță înainte de a ieși din port, drept pentru care am stopat nava și am solicitat asistența tuturor remorcherelor din port. Au răspuns prompt remorcherele București, Alexanderu 2 și Pescăruș 3. Când remorcherele au sosit lângă navă, deși au încercat să împingă nava din tribord, bordul în care era înclinată nava, aceasta continuă să se încline, răsturnarea fiind iminentă. Trebuie să menționez că toate cele 5(cinci) remorchere au executat comenzile primite prompt și cu profesionalism. Nava fiind foarte tare înclinată, deși am luat în calcul reîntoarcerea navei la cheu, mașina navei nu a mai răspuns la comenzi, fiind probabil inundată cu apă. La acel moment, Comandantul navei, înțelegând că nava este pierdută, a ordonat abandonarea navei și salvarea echipajului. Subsemnatul am fost recuperat de remorcherul București. De la bordul remorcherului am coordonat permanent prin radiotelefonul portabil acțiunea de salvare a echipajului. Parte din echipaj era la prova navei, alții la pupă navei, iar un alt grup se afla lângă comanda de navigație, împreună cu Comandantul navei; 22 membrii în echipaj, inclusiv Comandantul navei. Permanent am ținut legătura cu Căpitănia Portului Midia prin radiotelefon, iar atunci când un membru al echipajului a căzut la apă, am solicitat prin Căpitănia Portului serviciul ambulanță 112 și am ordonat pilotinei Maritime 2 să asiste remorcherul Canal Service 11 și să dea o mâna de ajutor pentru recuperarea marinarului căzut în apă. Știam că acest marinar urma să între în șoc hipotermic.

Toată acțiunea de salvare a echipajului s-a desfășurat în timp record pentru că nimeni din exterior nu a intervenit peste ordinele pilotului, repartizarea pozițiilor remorcherelor și a pilotinei fiind datorată pilotului ce a coordonat și evaluat situația de la fața locului, fiind la bordul remorcherului București.

Consider că toată acțiunea declanșată și desfășurată de la momentul abandon navă a fost un succes datorat bunei pregătiri a marinarilor români aflați la bordul remorcherelor : Canal Service 11, Brăila, Alexandru 2, Pescăruș 3, București și pilotina Maritime 2. Aceștia au salvat vieți ale marinarilor aflați pe nava Queen Hind și deși doar ei merită toate laudele, noi, marinarii români, nu ne-am făcut decât datoria față de semenii noștrii. Personal, ca Pilot Maritim 1, nu doresc lauri sau laude, dar nici nu accept ca vreun merit al acestor echipaje să fie însușit de oportuniștii de la uscat, mai ales că acești oportuniști își permit să trunchieze adevărul unei situații dramatice, să dea declarațiii false, etc. Mă întreb : mințind, în urma unei tragedii, oare ce au de câștigat ? Repet, această scrisoare deschisă se datorează indignării față de oportuniști, declarații și afirmații false apărute în mass media și pe rețelele de socializare”

L.I.

Citește și: Reprezentanții FIRMEI exportatoare din cazul NAVEI SCUFUNDATE la Midia, relații cu politicieni, vizitați de DIICOT și AFACERI de TOP!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Iar te bagi ba in seama singur? Cine dracu doreste sa dispara ARSVOM? ? Poate ai vrut sa spui ca multi asteapta sa dispari tu , un no name care incearca din rasputeri sa ramana acolo . Si voicu tot asta isi dorea si nu a fost sa fie , tu ce zici , te prinde 20 dec pe functie ? Noi , o mare masa zicem ca NU !
3
0
Ba voi toti ati fost super profesionisti,nu stiu cum de ati bagat o nava sub apa.Voi ati stiut tot dar v-ati dus la fund.Ai de curu vostru.
1
0
dtn anr DEMISIA
2
1
Pilotul trebuia sa-si dea seama de la cheu de stabilitatea navei, cand trage remorcherul travers de la cheu si exista listare e clar ca GM era mic.
4
1
Cred ca a venit momentul ca, pilotii pensionari...sa iasa la pensie.
5
1
Eu bag la voi in gura. Eu dat 10 carton Fast sau L&M si plecat la voiaj. Nava este ok. Putina apa, se usuca. Hai pup habibi.
4
0
acest pilot este de o notorietate extrema . urla la manevre tipa ca handicapatul . bai nebunule cand iei spaga la greu nu declari ai? semnat un cpt de remorcher
6
1
Nava nu a avut unghi de inclinare la cheu. La cheu sunt aprox. 8m. Pilotul a verificat pescajul, nu era depasit. In urma actiunii remorcherelor nava s-a inclinat la stanga, apoi a revenit pe chila dreapta. Cand a girat la stanga s-a inclinat la drepta. Urmatoarea giratie la stanga a fost fatala. Decizia celor doi: cdt si pilot de a continua manevra dupa desprinderea de la cheu a dus la dezastru.
5
2
Multi ar dori sa dispara ARSVOM dar ei sunt " greu de ucis"! Interesele privatilor sunt incurcate de aceasta institutie...
5
3
Daca ai vazut ca nava era pusa pe uscat la cheu trebuia sa o lasi acolo
10
1
,vinovati :agent,capitanie si cel mai vinovat PILOTUL pentru o spaga a periclitat viata marinarilor si a blocat o zona a portului si mai e si pensionar
10
2
Au murit atatea oi dar miei imi luati piticu
2
6
Ati mai gasit un motiv sa promovati excesiv ISU... Sunt tare buni la salvat... oi. Mai putini buni insa, la salvat semeni... De ARSVOM nu citesc nimic. Ei nu conteaza.
9
2
daca troaca era bandata de ce a plecat de la cheu,ala nu-i pilot ala nu-i comandat
10
2
Muhaela!!! Pai tocmai lipsa verticalitatii a dus la rasturnare!!! Despre ce vorbim?
11
0
Asa este la noi nimeni nu isi asuma nimic. Totul a functionat perfect. Din video se vede ca stabilitatea era BETON.
5
0
domnule pilot Rusu dar cand ati urcat la bord nu ati vazut cum statea nava? bine cartoanele de tigari sau plicul va facut sa taceti din gura . fratilor faceti controale mai dese pilotii astia sunt cei mai corupti din port . la greu primesc cartoane de tigari ... cei mai mari spagari si acum are o nesimtire crunta . ai participat la omor ba nebunule ... constiinta o sa te mustre candva ... RUSINE
11
3
Pt Offf,unde naiba. ati salvat voi vreo oaie de pe nava,scafandri si isu au pus mana atat restul stateati cu mainile in buzunare,rusine,mai si comentati
7
1
Dupa modelul Colectiv vinovat este Ponta sau in cazul asta este Orban care trebuie sa demisioneze. Au murit 14 mii de capete din vina PSD sau acum PNL - PD. Daca era basescu comandant nu se intampla asta asa ....
5
4
Nu se pleaca de la cheu, trebuia oprita operatiunea si facuta inspectia chilei navei. Daca raporta Capitaniei, nu il lasa nimeni sa plece de acolo pana nu stabilizau nava. Bosorog prost te-ai calicit sa iei 2 cartoane de tigari de la sirieni sa-I lasi sa plece. Nu va mai saturati de spagile de gainari: ANR, Capitaia, agentii, pilotii, toti inspectorii din port etc.
11
3
Ptr capitanu...dc in cheul.de nord adancimea in dana e 8m la pupa navei , , nava avand 6.54, iar la prova adancimea minima este de 6.6 , nava avand 5.90, cum poti spune tu ca nava este pe uscat?
13
4
Pilotul navei a facut o mare greseala incercand sa largheze nava de la cheu, desi era clar ca stabilitatea navei este precara.Desi pescajul maxim al navei depasea adancimea apei,manevra de plecare trebuia anulata,iar nava descarcata.Cu siguranta a fost incarcata peste marca.Centrul de greutate a fost aproape egal cu metacentrul,adica echilibru indiferent aceasta fiind cauza rasturnarii navei.
15
2
Daca a fost vames la tura Nicu Naziru e clar, a luat bani si tigari si a incsrcst precum boul. Binr ca nu a fost pilot de la Black Waters, betivanii aia bagau nava in cheu. Capitania a luat spaga. Comandant arab prost. Pilotu a luat tigari.
9
0
Capitania nu mai face de vreo 3 ani controale la nave...iar capitaniei nu i se pun la dispozitie calcule de stabilitate....singurul responsabil pentru stabulitatea navei este conandantul
20
2
care au luat spaga , capitania sigur ca au dat drumul la vapor supraincarcat , vama ca nu au numarat toate oile etc., sa nu uitam de agent care si a luat bucatica lui .
8
3
in japonia, un pilot de 67 ani e ceva normal, nu se mira nimeni.
9
1
Tot ce spui e o mare abureala. Asa v-a crescut si v-a instruit Velicu, macar el s-a retras. Nu-ti mai ajung cartoanele si cioburile, la 67 de ani stai drk acasa si fa rebus.
9
9
Capitania acorda permisul de plecare navelor, iar in cazul de fata se dovedeste ca acesta a fost emis unei nave care nu indeplinea conditiile privind bunastarea de navigabilitate. Daca pilotul spune adevarul, iar nava era esuata la cheu, apar cel putin trei intrebari : 1.Adminisitratorul portului a asigurat adancimea corespunzatoare la cheu ? 2.Capitania a fost informata de faptul ca nava era esuata la cheu? Cum a verificat ofiterul de serviciu din cadrul capitaniei calculul de stabilitate al unei nave esuate?ANR este organul tehnic de specialitate al ministerului privind siguranta navigatiei!
17
3
Pilotul este total in eroare. Nu trebuia sa puna masina pe incet inainte atata timp cat era pe uscat. Punct. Asigura nava la cheu si anunta capitania. A luat spaga sa comenteze.
19
5
singurul care e vinovat e comandantul. El are comanda si toata responsabilitatea la bord. Pilotul face numai recomandari cunoscand bine zona. El nu face calcule de stabilitatae !
18
6
Acest nesimtit, derbedeu pe nume Mironescu, vrea la ANR? Au innebunit pnlistii?
15
3
De ce nu dati drumul la comentarii pentru articolul legat de super inteligentul comandant de remorcher Mironescu?
17
2
Nu trebuia sa se intample ceea ce s-a intamplat, cineva este vinovat pentru ca s-a ajuns in aceasta situatie, nu au fost cauze naturale care sa provoace accidentul, autoritatile sunt total depasite in rest numai can-can
12
0
Pt Constantean..tu nu ai niciun drept sa pui intrebari. Asta pentru ca esti tampit, nu de alta. Toti habarnistii isi dau cu parerea aici desi au vazut marea de pe plaje sau din poze. Sa fie clar pentru toata lumea. Nimeni nu a vrut sa se intample o astfel de catastrofa si toti cei prezenti acolo au incercat fiecare in felul lui sa salveze situatia si echipajul navei. Tot noi si nu altii, stam de 4 zile acolo in mirosul ala pestilential de cadavru si incercam sa salvam oile alea amarate desi altii isi asuma aceasta operatiune. ONG-uri, ISU, ARSVOM si alti asa zisi salvatori de oi...
19
4
nimic de clasica spaga sa inchidem ochii 2 cartoane Felicitari ai desprins de cheu o nava care se vedea clar ca era fara rezerva de stabilitate si ai riscat inutul sa blochezi un port.Daca repectai oblitatiile de serviciu si strangeai la cheu paramele din nou nu se pierdea nava nici incarcatura Asa succes cu banii de la asigurator
23
9
Daca te pricepi asa bine de ce nu erai tu acolo sa vedem daca iti iesea manevra? Si daca totusi esti asa de bun si n-ai fost la locul potrivit sa stii ca geniile nu prea se mai nasc. In viata eu am invatat diferenta dintre teorie si practica.
9
3
este dus cu pluta catre palazu mare
6
4
o singura intrebare pun outoritatilor; echipa de conrol oare si-a facut datoria conform fisei postului . pilotul de ce a tras cu remorcherele la 90 gr. vaporul din dana , nu a obsevat ca s-a inclinat mai mul. si de ce a permis plecarea ......
11
10
Respect pentru profesionalism si vericalitate!
15
5
intr-o tara normala la ora aceasta capitanul navei era arestat impreuna cu cei de la capitania portului si cei de pe pilotina
16
17

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272