Pilotul navei care s-a SCUFUNDAT la Midia a prezentat FILMUL COMPLET al TRAGEDIEI!
Pilotul navei care s-a SCUFUNDAT la Midia a prezentat FILMUL COMPLET al TRAGEDIEI!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPilotul navei Queen Hind, care s-a scufundat la Midia Năvodari a transmis pe rețelele de socializare o scrisoare deschisă, dorind să clarifice situația. Acesta a prezentat șirul evenimentelor.
"Mă numesc Rusu Ieronim Florin, angajat la SC Maritime Pilot SRL ca pilot maritim 1, am 67 ani și sunt Pilotul navei Queen Hind. Trebuie să precizez că sunt posesorul brevetelor Comandant de cursa lungă și Pilot maritim 1, având o experiență în pilotajul navelor maritime de peste 30 ani, iar brevetul pe care-l posed îmi da dreptul să pilotez nave de orice mărime, fără limite. Consternarea mea este datorată celor apărute în presă scrisă și a informațiilor false, sau incomplete, apărute și pe rețelele de socializare.
Doresc să prezint filmul complet al tragediei navei Queen Hind:
Pe data de 25.11.2019, ora 10.20, m-am prezentat la bordul navei pentru plecarea navei Queen Hind de pe cheul de nord din portul Midia. Comandantul navei mă informează că nava are pescaj Prova 5,90 m, Pupă 6,54 m iar pentru siguranța navei și a manevrei dorește două remorchere, având în vedere și faptul că este nou pe navă; a preluat nava în ziua plecării ei. La plecarea de la cheu remorcherul Canal Service 11 a luat remorcă prova, iar remorcherul Brăila a luat remorca pupa. Încercând largarea navei de la cheu cu cele două remorchere am constatat că nava nu poate ieși de la cheu, ba mai mult se înclină la stânga foarte mult, aproximativ 10 grade. Am stopat remorcherele, nava a revenit la înclinare zero. Folosind mașina navei foarte încet înainte am constatat că nava nu se mișcă, refuzând să părăsească cheul. În acel moment am înțeles că nava este pusă pe uscat, fiind acostată la cheu și îl informez pe Comandant despre aceasta. Prima întrebare a acestuia a fost: care este natura fundului marii în locul respectiv ? Spunându-i că în acea zona a portului nu avem decât fund nisipos și mal, acesta îmi sugerează să folosim mașina jumătate înainte și nava va ieși de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevărat. Odată ce nava a părăsit cheul, remorcherele au început să lucreze conform ordinelor primite, iar mașină navei a fost redusă la foarte încet înainte. Parcurgând aproximativ 500 m până la ieșirea din zona Șantierului Naval, am remarcat că nava guvernează cu greutate, iar stabilitatea navei este precară, aceasta înclinându-se la stânga sau la dreapta foarte mult. În acel moment am înțeles gravitatea situației, am căutat să mențin nava la extremitatea maximă din stânga senalului navigabil. Trebuia să evit blocarea portului în eventualitatea că nava se va răsturna în mijlocul canalului navigabil. Nava începuse să se încline spre dreapta exagerat de mult. Eram convins că există riscul de răsturnare a navei, cu siguranță înainte de a ieși din port, drept pentru care am stopat nava și am solicitat asistența tuturor remorcherelor din port. Au răspuns prompt remorcherele București, Alexanderu 2 și Pescăruș 3. Când remorcherele au sosit lângă navă, deși au încercat să împingă nava din tribord, bordul în care era înclinată nava, aceasta continuă să se încline, răsturnarea fiind iminentă. Trebuie să menționez că toate cele 5(cinci) remorchere au executat comenzile primite prompt și cu profesionalism. Nava fiind foarte tare înclinată, deși am luat în calcul reîntoarcerea navei la cheu, mașina navei nu a mai răspuns la comenzi, fiind probabil inundată cu apă. La acel moment, Comandantul navei, înțelegând că nava este pierdută, a ordonat abandonarea navei și salvarea echipajului. Subsemnatul am fost recuperat de remorcherul București. De la bordul remorcherului am coordonat permanent prin radiotelefonul portabil acțiunea de salvare a echipajului. Parte din echipaj era la prova navei, alții la pupă navei, iar un alt grup se afla lângă comanda de navigație, împreună cu Comandantul navei; 22 membrii în echipaj, inclusiv Comandantul navei. Permanent am ținut legătura cu Căpitănia Portului Midia prin radiotelefon, iar atunci când un membru al echipajului a căzut la apă, am solicitat prin Căpitănia Portului serviciul ambulanță 112 și am ordonat pilotinei Maritime 2 să asiste remorcherul Canal Service 11 și să dea o mâna de ajutor pentru recuperarea marinarului căzut în apă. Știam că acest marinar urma să între în șoc hipotermic.
Toată acțiunea de salvare a echipajului s-a desfășurat în timp record pentru că nimeni din exterior nu a intervenit peste ordinele pilotului, repartizarea pozițiilor remorcherelor și a pilotinei fiind datorată pilotului ce a coordonat și evaluat situația de la fața locului, fiind la bordul remorcherului București.
Consider că toată acțiunea declanșată și desfășurată de la momentul abandon navă a fost un succes datorat bunei pregătiri a marinarilor români aflați la bordul remorcherelor : Canal Service 11, Brăila, Alexandru 2, Pescăruș 3, București și pilotina Maritime 2. Aceștia au salvat vieți ale marinarilor aflați pe nava Queen Hind și deși doar ei merită toate laudele, noi, marinarii români, nu ne-am făcut decât datoria față de semenii noștrii. Personal, ca Pilot Maritim 1, nu doresc lauri sau laude, dar nici nu accept ca vreun merit al acestor echipaje să fie însușit de oportuniștii de la uscat, mai ales că acești oportuniști își permit să trunchieze adevărul unei situații dramatice, să dea declarațiii false, etc. Mă întreb : mințind, în urma unei tragedii, oare ce au de câștigat ? Repet, această scrisoare deschisă se datorează indignării față de oportuniști, declarații și afirmații false apărute în mass media și pe rețelele de socializare”
L.I.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News